عیب یابی یخچال و فریزر بوش

زمانی که سخن از برندهای معتبر یخچال و فریزر به میان می‌آید بی شک برند بوش یکی از برندهایی است که در طول این سال‌های اخیر توانسته اعتماد درصد زیادی از مشتریان را به خود جلب کند. این شرکت که در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده، بیشتر بر روی تولید لوازم برقی تمرکز دارد. دوام بالا، کیفیت مناسب، زیبایی طراحی و صد البته مصرف پایین دلایلی هستند که مشتریان با استناد به آنها سراغ محصولات این شرکت می‌روند.

اما به هر حال این محصولات نیز گاها دچار مشکلاتی میشوند و نیاز به عیب یابی خواهند داشت. در ادامه این مطلب از سایت قائم سرویس قصد داریم در مورد عیب یابی یخچال فریزر بوش صحبت کنیم و اطلاعات کاربردی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

 

تعمیر یخچال قائم سرویس

 

روش عیب یابی یخچال فریزر بوش

روش عیب یابی یخچال فریزر بوش میتواند برای افرادی که تخصص کافی نداشته باشند امری پیچیده و تا حدی غیر ممکن باشد. استفاده از سیستم‌های به‌روز و پیچیده باعث شده کیفیت این محصولات بالا باشند و همین موضوع عیب‌یابی و تعمیر آنها را دشوار کرده‌است. به همین دلیل فقط افرادی که دانش به روز و تخصص کافی در این زمینه دارند می‌تواند در این زمینه به شما کمک کنند. البته این روزها به لطف اینترنت شما می‌توانید با یک جستجوی ساده یک تعمیرکار مناسب یخچال فریزر بوش پیدا کنید. یکی از این شرکت‌ها قائم سرویس است که فقط از طریق آن مشکل خود را با ما در میان بگذارید تا تعمیرکاران متخصص ما برای تعمیر این وسایل درب منزل شما مراجعه کنند. یکی از مزایایی که استفاده از خدمات ما برای شما به همراه خواهد داشت این است که تمام قطعات جانبی و وسایل مورد استفاده برای تعمیر یخچال فریزر بوش، اصل و اورجینال خواهد بود و به این صورت می‌توانید از کیفیت نهایی کار اطمینان حاصل کنید. از طرفی تعمیر این وسایل در محل به شما این اجازه میدهد که نگران آسیب دیدن بیشتر وسایل خود در زمان جابجایی نباشید.
البته در نظر داشته باشید که این یکی از راه حل‌های پیش روی شما خواهد بود و راه بعدی شما مراجعه به نمایندگی یخچال مورد نظرتان است. برای استفاده از خدمات پس از فروش شما باید محصولات خود را از نمایندگی معتبر خریداری کرده باشید تا بتوانید از خدمات پس از فروش و گارانتی‌های معتبر مربوط به این محصولات استفاده کنید. همچنین این مورد را نباید فراموش کنید که خرید محصولات تقلبی از فروشندگان نامعتبر فقط هدر دادن پول است، با این وجود دیده میشود که بسیاری برای پرداخت پول کمتر رو به استفاده از این محصولات تقلبی می‌آورند.

مشکلات متداول یخچال فریزر بوش

اولی قدم برای عیب یابی یخچال فریزر بوش این است که با مشکلات متداولی که برای این محصولات بوجود می‌آید آشنا باشید. در ادامه این موارد را با هم بررسی میکنیم:

 

اقدامات اولیه برای عیب یابی یخچال فریزر بوش

در ادامه این بخش ما نکاتی را در اختیار شما قرار میدهیم که کمک خواهد کرد مراحل اولیه عیب یابی یخچال فریزر بوش را خودتان انجام دهید. اینطور اگر مشکل بوجود آمده در اثر مواردی جزئی زیر باشد بدون نیاز به تعمیرکار خودتان می‌توانید آن را حل کنید.

 

در چنین شرایطی شما باید ابتدا بررسی کنید که قسمت زیرین یخچال فریزر شما صاف باشد. سپس سراغ فن کندانسور بروید تا ببینید آیا مشکل از آن است. در مرحله بعد باید مخزن تخلیه آب را چک کنید و در صورتی که هیچ کدام از این موارد نبود لاستیکهای موجود روی کمپرسور را مورد بررسی قرار دهید.

 

در صورتی بروز این مشکل شما اول از همه باید وضعیت کلید و ترموستات یخچال را بررسی کنید، برای این کار در زمانی که یخچال شما در حال کار کردن است باید درجه را بر خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید و در صورتی که قطع شد یعنی سیستم کلید و ترموستات مشکلی ندارد و در صورتی که قطع نشد ممکن است کلید هرز شده یا ترموستات بهم چسبیده باشد. در نظر داشته باشید که برای رفع این مشکل شما باید سراغ یک متخصص بروید. مورد بعدی که باید آن را مورد بررسی قرار دهید لوله بلو است، در صورتی که این لوله از محل قرارگیری خود خارج شود عملکرد قطع کن اتوماتیک مختل میشود. مورد نهایی که در این بخش باید به یاد داشته باشید این است که گاهاً این مشکل به دلیل جمع شدن برفک در بخش اپراتور بوجود می‌آید و ممکن است با پاکسازی این قسمت مشکل یخچال فریزر شما نیز حل شود.

 

در چنین شرایطی بهتر است اول از همه درجه یخچال فریزر خود را چک کنید. در صورتی که این بخش مشکلی نداشت سراغ قسمت پشتی و روی یخچال بروید و بررسی کنید که آیا هوا به درستی در این قسمت‌ها جریان داشته باشد، همچنین به یاد داشته باشید که فاصله یخچال بوش باید با اطراف خود طبق استاندارد تعریف شده باشد. اقدام بعدی که در راستای حل شدن این مشکل میتوانید انجام دهید این است که به مدت 2 ساعت یخچال خود را از برق بیرون کشیده و صبر کنید که کمپرسور آن خنک شود و سپس دوباره آنرا به به برق وصل کنید و نتیجه را ببینید. روش بعدی برای برطرف کردن این عیب کنترل وضعیت کمپرسور است، در این مرحله شما باید ببینید که آیا کمپرسور شما به درستی کار میکند یا خیر.

 

تعمیر ساید بای ساید بوش با قائم سرویس

 

در صورت بروز این مشکل بهتر است که از همه بخش هایی که به برق متصل می‌شوند (مانند سیم رابط، محافظ، پریز و…) را مورد بررسی قرار دهید.

نکته مهمی که در خصوص تمامی موارد بالا باید در نظر داشته باشید این است که اگر روش‌هایی ذکر شده را امتحان کردید و به نتیجه‌ای نرسیدید، به هیچ عنوان اقدام اضافه‌ای انجام ندهید و سعی کنید که سراغ افراد متخصص بروید. چرا که گاهی اقدام ناآگاهانه در زمینه عیب یابی یخچال فریزر بوش می‌تواند نتایج بدی به همراه داشته باشد و با آسیب به بقیه قسمت‌های سالم یخچال فریزر شما هزینه‌های بیشتری متحمل شوید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.