قطعات یخچال بوش

برند تولید کننده لوازم الکتریکی بوش آلمان همیشه به عنوان یکی از قابل اعتماد ترین برند‌ها شناخته شده؛ دوام بالا، عملکرد مناسب و البته مصرف بسیار پایین از ویژگی‌های این محصولات است. البته باید در نظر داشته باشید که این محصولات نیز به دلایل مختلف آسیب می‌بینند.

در چنین شرایطی شما باید به افراد متخصص در زمینه تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید تا این کار را به افراد معتبر بسپارید. زمانی که قطعات یخچال بوش مورد نظر شما آسیب می‌بیند علاوه بر توجه به کیفیت کار تعمیرکار، باید به اعتبار محصولات و قطعات یخچال بوش که روی یخچال معیوب شما نصب میشود توجه کنید. در ادامه بیشتر در این زمینه با هم صحبت میکنیم.

تعمیر یخچال بوش قائم سرویس

معرفی قطعات یخچال بوش

در این بخش با معرفی قطعات یخچال بوش، به شما این امکان را می‌دهیم تا با این محصولات بیشتر آشنا شوید. اینطور وقتی یخچال شما دچار مشکلی شد با دقت و آگاهی بیشتری نسبت به رفع عیب آن اقدام خواهید کرد. نکته مهمی که در این بخش باید مد نظر قرار دهید این است که با استفاده از قطعات یدکی نامعتبر، شما به سایر قسمت‌های یخچال خود آسیب خواهید زد و یا با کاهش بهره دهی یخچال خود روبرو میشوید. به طور کلی می‌توان قطعات یخچال بوش را در دوسته مکانیکی و الکتریکی قرار داد که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

لیست قطعات یخچال بوش

 

تعمیر یخچال آاگ

 

مواردی که در لیست زیر برای شما نام میبریم قطعات یدکی یخچال بوش می‌باشند که در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند. از آنجایی که محصولات شرکت بوش اورجینال هستند، شما با یک نگاه ساده و مقایسه قطعات جانبی خریداری شده با قطعات اورجینال یخچال متوجه اصل یا تقلبی بودن آنها خواهید شد. این قطعات عبارتند از:

 

تعمیر یخچال دوو

 

هر کدام از این قطعات کارایی و عملکرد خود را دارند و شما با بسیاری از آن‌ها آشنا هستید. در ادامه برخی از این موارد را برای آشنایی بیشتر خدمت شما معرفی میکنیم.

قطعات مکانیکی یخچال بوش

قبل از همه چیز بهتر است در نظر داشته باشید که در این قسمت ما همه تجهیزات غیر الکتریکی یخچال بوش را در این دسته قرار می‌دهیم.

این وسیله که در پشت یخچال تعبیه شده و برای محافظت از آن لوله‌های فلزی قرار داده اند. زمانی که گاز خنک کننده یخچال وارد این قسمت می‌شود، کندانسور با افزایش فشار، این گاز را به حالت مایع در می‌آورد و باعث میشود که خاصیت خنک کنندگی آن بسیار بیشتر شود. گاز بعد از تبدیل شدن به حالت مایع با فشار بالایی به سمت کمپرسور میرود و باعث خنک شدن آن میشود. در نظر داشته باشید که تماس با هوای آزاد روی طول عمر و عملکرد نهایی این قطعه تاثیر زیادی دارد و بهتر است اجازه ندهید که این بخش از گرد و خاک پوشیده شود. همچنین همیشه فاصله قانونی و استاندارد یخچال را از پشت بقیه وسایل یا دیوار حفظ کنید تا در عملکرد آن اختلالی بوجود نیاید. کثیف شدن و یا کم بودن فضای کندانسور باعث می‌شود که روند تبدیل به گاز به مایع سرد دچار مشکل شود. به طور کلی سه نوع کندانسور در یخچال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از: ” کندانسور مخفی که بین ورق و بدنه در طرفین یخچال قرار دارد، کندانسور پاکتی که در کنار و یا زیر یخچال است و نهایتا کندانسور هوایی که پشت یخچال قرار میگیرد.”

این قطعه از میل لنگ، پیستون، سیستم سوپاپ و موتور الکتریکی تشکیل شده و زمانی که به موتور آن برق می‌رسد باعث به حرکت در آمدن  میل لنگ‌ها  می‌شود، همین باعث تحریک پیستونها شده و اجازه میدهد که سوپاپ‌های کمپرسور به راحتی باز و بسته شود. به زبان ساده می‌توان گفت وظیفه اصلی کمپرسور در یخچال به جریان درآوردن گاز خنک کننده در بخش‌های مختلف است.این گازها در لوله‌های تعبیه شده حرکت می‌کنند، دمای بالا را جذب کرده و در دمای پایین خود را به اشتغال می‌دهند.

تعمیر یخچال و لباسشویی بوش در شمال تهران

زمانی که گاز پر حرارت با فشار وارد کندانسور میشود مقادیر زیادی گرد و غبار یا رطوبت را با خود حمل می‌کند که وجود آنها به عنوان جرم‌های اضافه و ناخالصی شناخته می‌شود.  وظیفه فیلتر جلوگیری از عبور این کثیفی‌ها می‌باشد.در نظر داشته باشید که معیوب بودن فیلتر باعث اختلال در عملکرد کندانسور خواهد شد و به صورت بهره دهی کلیه یخچال شما پایین خواهد آمد.

 

به محفظه سرد کننده یخچال اپراتور می‌گویند که از جنس آلومینیوم می‌باشد و می‌تواند سرما را با سرعت بیشتری انتقال دهد.

 

این لوله نازک بین فیلتر خروجی و اپراتور قرار گرفته و وظیفه آن این است که گاز خنک کننده یخچال را  تحت فشار بگذارد و آن را تبدیل به مایع کند. ورودی این لوله از بخش خروجی فیلتر است. این قسمت حساسیت بالایی دارد و وجود کمترین فشاری بر روی لوله ممکن است باعث اختلال در عملکرد  کل یخچال شما شود.

تعمیر یخچال بوش

قطعات الکتریکی یخچال بوش

وسایل الکتریکی از مهم‌ترین قطعات یخچال بوش هستند و بخش زیادی از عملکرد این وسایل به کیفیت و عملکرد نهایی قطعات الکتریکی بستگی دارد. در ادامه برخی از این قطعات را خدمت شما معرفی کرده و توضیحات مختصری را در خصوص آنها با شما در میان میگذاریم.

تعمیر یخچال سامسونگ

این رله با نام رله جریان اضافی نیز شناخته می‌شود در شرایطی که جریان بیش از حد مجاز در کمپرسور یخچال شما جریان پیدا کند فعال شده و قبل از اینکه به قسمت‌های مختلف موتور یخچال آسیب برسد،  جریان برق را قطع میکند.

 

به طور کلی رله استارت وجود دارند که عبارتند از رله جریانی، رله ولتاژی و رله حرارتی. وظیفه این قطعه تامین انرژی مورد نیاز مدارهای یخچال است.

 

وظیفه ترموستات در یخچال تنظیم دمای آن است. این قطعه از اجزای مختلف تشکیل شده که عبارتند از: “ولوم م یا پیچ تنظیم، لوله اهرم‌ها، کنتاکت‌های اتصال، فانوسک و بدنه فلزی”

 

موتور الکتریکی یخچال‌ها یکی از قسمتهای اصلی در این وسایل است که از بخش‌های مختلفی مانند روتور، هسته استاتور، سیم پیچ اصلی و سیم پیچ فرعی تشکیل شده، وظیفه این قسمت تامین انرژی مورد نیاز برای به جریان درآمدن گاز خنک کننده در یخچال است.

 

رابطه یخچال که وظیفه برق رسانی به جعبه تقسیم را دارد باید از نوع کابل قابل انعطاف باشد و در صورت جابجایی و یا اعمال فشارهای مختلف آسیب نبیند. جعبه تقسیم یخچال که وظیفه برق رسانی به قسمتهای مختلف آن را دارد باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در صورت شستشوی محیط آب به آن نرسد و از طرفی عایق بندی‌های آن به شکلی باشند که جان استفاده کنندگان از یخچال را تهدید نکند.

امروزه به جای استفاده از روشهای قدیمی و دستی برای از بین بردن برفک‌های یخچال از مواردی مانند ترمودیسک، برد الکترونیکی یا تایمر و المنت استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان تمامی قطعاتی که در این دسته قرار می‌گیرند را به عنوان قطعات الکترونیکی یخچال بوش شناخت.

 

لامپ یخچال به طور ساده از یک شستی معکوس و یک لامپ  تشکیل شده است و با باز شدن درب لامپ روشن و با بسته شدن آن لامپ خاموش می‌گردد. همچنین باید در نظر داشته باشید که سیستم لامپ یخچال در یخچال‌های مدرن به یک تایمر متصل است که در صورت باز بودن درب یخچال بیش از زمان معین شده، یک زنگ اخطار به صدا در می‌آید و به شما یادآوری می‌کند که باید درب یخچال را ببندید.

 

تعمیرات یخچال بوش

نمایندگی بوش در تهران

تحریم شرکت بوش

امروزه به علت برخی از مشکلات سیاسی بعضی از شرکت های معتبر دنیا ما را تحریم کرده اند یکی از این شرکت ها شرکت بوش بوده است در دهه اخیر دیگر به جز اینکه هیچ یخچال بوشی وارد کشور نمی شود هیچ قطعه ای از شرکت بوش هم وارد ایران نمی شود و این قطعات بسیار سخت پیدا می شود پس اگر یخچال بوش شما خراب شده باشد عملا قابلیت تعویض قطعات برای این یخچال وجود ندارد.
ولی خبر خوش این است که در اکثر مواقع مشکلات یخچال های بوش را می توان با تعمیر قطعات یخچال رفع کرد و نیازی به تعویض قطعات یخچال فریزر بوش شما نیست شرکت قائم سرویس با داشتن نمایندگان مجرب و زبده که از جدیدترین روش های تعمیر قطعات اطلاع دارند می تواند در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.