تعمیر لباسشویی سطلی

امروزه ماشین لباسشویی های مختلفی در بازار وجود دارد و لباسشویی سطلی یکی از این مدل لباسشویی ها است لباسشویی سطلی قیمت مناسب و ارزان تری از لباسشویی درب جلو دارد و می تواند حجم بیشتری از لباس را شستشو دهد زیرا در این ماشین تخلیه و بارگیری راحت تری از لباسشویی درب از جلو دارد.

در ماشین لباسشویی های سطلی به دلیل نحوه تخلیه آب سریع تر، انرژی و وقت کمتری را می توانید برای شستشو صرف کنید طبق تحقیقات ما میزان آبی که لباسشویی مصرف میکند با زمان شستشوی آن ارتباط مستقیم دارد، به طوری که هر چه ماشین لباسشویی هر چه آب کمتری مصرف کند زمان بیشتری برای شستشو نیاز دارد و در ماشین لباسشویی سطلی این وقت به طور میانگین برابر ۶۰ تا ۸۰ دقیقه است.
ماشین لباسشویی های سطلی می توانند خشک‌ کن مجزا داشته باشند یا بدون خشک‌ کن مجزا باشند هر دو نوع آنها در بازار موجود است ولی نحوه عملکرد آنها فرقی باهم ندارد.

تعمیرکار لباسشویی


تعمیر لباسشویی سطحی و نکاتی درباره آن


برای تعمیر لباسشویی سطحی ابتدا باید با نحوه عملکرد و تجزای آشنا شوید این لباسشویی جز دستگاه های نیمه اتوماتیک است و از نیروی الکترومکانیکی استفاده می کند.

 

اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی سطلی

بدنه: این قسمت از پلاستیک‌ محکم و یا فلز تشکیل شده است و برای جلوگیری از پوسیدگی بدنه معمولا شرکت های سازنده روکش هایی روی آن قرار گرفته است.
تایمر: تایمرهای فنری از رایج ترین تایمرها در لباسشویی سطلی هستند و در هنگام تعمیر آنها باید به این نکته توجه کرد این تایمرها وظیفه قطع و وصل کردن برق مدار اصلی دستگاه راه به عهده دارند و ممکن است خراب شوند.
موتور: در ماشین لباسشویی های سطلی موتور از نوع تک فاز و دارای سیم پیچ کمکی و خازن روغتی یا موتور قطبی چاک دار باشد این قسمت ممکن است بیشتر از تمام قسمت های لباسشویی خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد برای تعمیر آنها می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.
کاسه نمد: کاسه نمد یکی از اجزای مهم در لباسشویی های سطلی و قدیمی است که وظیفه عایق بندی فضای بین موتور و محفظه سطلی را به عهده دارد
پروانه و المنت: پروانه های استفاده شده در این نوع از لباسشویی ها از جنس‌ پلاستیک و کائوچو هستند و تفاوت چندانی میام المنت های این دستگاه و دستگاه برقی-فنی خانگی دیگری مانند آبگرم کن های برقی وجود ندارد.

رفع عیب لباسشویی های سطلی:

ایرادات ماشین لباسشویی های قدیمی(سطلی) با لباسشویی های دیجیتال فرق دارد که در ادامه آنها را برای شما تشریح خواهیم کرد:
لباسشویی روشن نمی شود: اگر لباسشویی سطلی روشن نمی شود این مشکل می تواند از پریز دو شاخه و سیم رابط تا ترمینال باشد این موارد را بررسی کرده و از سالم بودن آن ها مطمئن‌ باشید در صورت موفق نشدن در تعمیر لباسشویی بهتر است با شرکت‌ قائم سرویس تماس بگیرید تا شما را در تعمیر لباسشویی قدیمی راهنمایی کنیم.
بدنه لباسشویی برق دارد: علت این مشکل می تواند این باشد که سیم های رابط به بدنه چسبیده اند برای رفع این مشکل لباسشویی را به آرامی به پهلو قرار داده و صحت برق کشی مدار را بررسی کنید در صورت مشاهده سیم های لخت شده و یا سیم های در اثر کشش اضافی المنت عایقشان آسیب دیده است نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

 

یکی از قطعات االکتریکی مدار دچار اتصال با بدنه شده است:

بهترین روش شناسایی قطعه یا قطعات معیوب تست کردن جداگانه قطعات برقی مدار مخصوصا المنت به وسیله چراغ سری است به هنگام تست باید سیم های متصل به قطعات مصرف کننده یا قطعات مورد نظر جدا باشد.
عیب لباس ها به هنگام شستشو پاره یا نخ کش میشوند: علت این مشکل می تواند این باشد که فاصله پروانه همزن از کف مخزن شستشو زیاد باشد حالت ایده آل در تنظیم پروانه همزن از کف مخزن شستشو دو متر مربع است در غیر این صورت لباس ها بین بدنه و مخزن قرار گرفته و پاره می شوند.
شرکت قائم سرویس با ۲۰ سال سابقه تعمیر لباسشویی قدیمی یا دیجیتال و انواع یخچال در سراسر تهران می تواند این تضمین را به شما بدهد که لباسشویی یا یخچال شما را به خوبی تعمیر کند تنها کافی است با ما تماس بگیرید و از خدمات تعمیر لباسشویی و یخچال ما بهره مند شوید. شماره تماس:
۰۲۱۲۲۳۰۰۰۲۰
۰۲۱۸۸۵۸۳۹۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.