تراز کردن ماشین لباسشویی

اگر لباسشویی تراز نباشد ممکن است هر چهار طرفش به دیوارها برخورد کند و این نه تنها اصلا برای لباسشویی خوب نیست بلکه به دیوارها، کف آشپزخانه و تمام وسایل اطراف لباسشویی آسیب میزند. ارتعاشات شدید دستگاه باعث نشت های آینده و عمده مشکلات مکانیکی است ارتعاشات دستگاه نه تنها پر سر و صدا هستند بلکه ممکن است باعث تعمیرات گران قیمت دستگاه شود مسطح نبودن زمینی که لباسشویی بر روی آن قرار دارد یا تراز نبودن پایه های لباسشویی یا خراب شدن نوار های لرزش گیر می تواند باعث این ارتعاشات مهیب شود این اتفاق همیشه می افتد و اگر دستگاه را تعمیر نکنید آسیب های بدتری به دستگاه می زند شرکت قائم سرویس در این مقاله قصد دارد تا به شما به طور کامل آموزش بدهد که چگونه لباسشویی خود را تراز کنید.

مشکلات ماشین لباسشویی

تراز کردن لباسشویی

بررسی زیر لباسشویی

در اولین گام تراز کردن لباسشویی ابتدا زیر آن را چک کنید که فومی زیر آن گیر نکرده باشد یا وسیله ای زیرش نباشد بعد از آن می توانید تست لرزش را انجام دهید.

بررسی تراز بودن یا نبودن لباسشویی

در واقع تراز بودن یا نبودن ماشین لباسشویی تاثیر ویژه ای در ارتعاشات و لرزش های ماشین لباسشویی دارند برای تست تراز بودن ماشین لباسشویی ابتدا باید ابزار تراز را روی ماشین لباسشویی قرار دهید اگر حباب ها در وسط مرکز جمع شود ماشین لباسشویی تراز است همچنین می توانید از نرم افزارهای شبیه ساز تراز دقیق در موبایل خود نیز استفاده کنید اگر حباب ها در اطراف قرار گرفتند یعنی لباسشویی شما تراز نیست حباب را ابتدا از بالا به پایین و سپس از چپ به راست بررسی کنید و میزان تراز بودن لباسشویی را بررسی کنید.

باز کردن پیچ ترنسلیت

اگر لباسشویی را تازه خریداری کرده اید پیچ ترنسلیت آن را باز کنید تا از لرزش های لباسشویی جلوگیری کنید این پیچ یا بست ها برای جلوگیری از تکان خوردن دیگ در حمل و نقل تعبیه شده است.

سفت کردن لگن لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی خیلی وقت است تراز نیست وقتی پایه های آن را سفت کردید ممکن است به جلو آمده و حرکت کند زیرا دیگ آن شل شده است اگر لگن مقداری شل شده است آن را محکم نمایید.

باز کردن ضامن پایه های جلویی لباسشویی

معمولا در اکثر مدل های ماشین لباسشویی، دو پایه‌ قرار گرفته در جلوی دستگاه برای پیچ شدن قابل تنظیم اند و می توان آنها را بالا و پایین نمود.
قبل از انجام این کار ضامنی که موجب تغییر در ارتفاع و پیچ نمودن پایه ها می باشد را باز نمایید.

تنظیم پایه های جلویی لباسشویی

دو پایه جلویی لباسشویی از یک مکانیزم تراز بندی به همراه قفل برخودار می باشند برای تراز کردن پایه های ماشین لباسشویی از یک انبردست کمک بگیرید اگر پیچ های جلو تراز هستند پایه ها را بر جهت عقربه های ساعت بچرخانید می توانید کمی روغن روان کننده استفاده کنید تا چرخش پایه ها روان تر باشد در صورتی که دستگاه نزدیک به زمین باشد امکان لرزش دستگاه کمتر است برای پایین آوردن دستگاه ابتدا با پیچ کردن یکی از پایه های جلویی به داخل و سپس تنظیم دیگر پایه ها به طوری که حباب در وسط تراز قرار بگیرد لباسشویی را به زمین نزدیک کنید این روند را چند بار با دقت انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید لباسشویی از پهلو، جلو و عقب تراز شده است.

تنظیم پایه های عقبی برای تراز کردن دستگاه

برخی از ماشین لباسشویی ها این پایه ها را در عقب دارا هستند.
ابتدا لباسشویی را تا حد امکان به زمین نزدیک کنید هر چه ماشین لباسشویی پایین تر باشد احتمال لرزش آن کمتر است این پایه ها با کج کردن دستگاه روی پایه های جلو به طوری که پایه های عقب چهار سانتی متر فاصله داشته باشند و سپس گذاشتن دستگاه به روی سطح انجام می شود پایه ها باید به طور خودکار تنظیم شوند اگر تنظیم نشدند ممکن است مجبور شوید پایه های لباسشویی را دوباره با آچار باز کنید دستگاه را با تراز سنج بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه کاملا تراز شده است.
تراز کردن لباسشویی تخصص می خواهد و برای رفع این مشکل باید موارد متعددی چک شود که شما عزیزان با مطالعه مقاله بالا می توانید به راحتی لباسشویی خود را تراز نمایید، در غیر این صورت می توانید با قائم سرویس در تماس باشید.
نمایندگی تعمیرات قائم سرویس با سابقه بالا و پرسنل متخصص در تمام ایام سال آماده خدمت رسانی به همشهریان پایتخت نشین است. پس دیگر نگران تلف شدن وقت خود نبوده و با یک تماس ما را از عیب دستگاه لباسشویی و دیگر لوازم خانگی خود باخبر کرده و خود را از مشغولیت ذهنی آن خلاص کنید.

02122300020 , 02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.