تعمیر یخچال دوو

یخچال ها یکی از مهم ترین فناوری های قرن ۲۱ است. این مستطیل سرد کننده بزرگ نقش مهمی را در زندگی هر شخصی ایفا می کند. یخچال ها در هنگام کار از قطعات بسیاری استفاده می کند که هر کدام اگر به هر دلیلی خراب شود یخچال در عملکرد خود به مشکل می خورد و به مواد غذایی شما آسیب زیادی می زند.

خراب شدن قطعات یخچال بسیاری اوقات به علت اشتباه شما به خاطر نداشتن اطلاعات کافی در مورد نگهداری یخچال ایجاد می شود اگر این موارد را بفهمید و بدانید به کدام قسمت یخچال آسیب زدید می توانید از مشکلات زیادی جلوگیری کنید. در ادامه می خواهیم به بخشی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال و فریزر دوو پیش بیاید اشاره کنیم.

 

تعمیرکار یخچال

 

همچنین بخوانید: تعمیر یخچال بوش چگونه انجام می شود

یک سره کار کردن یخچال

وقتی موتور تشخیص می دهد یخچال شما سرما تولید نمی کند یا خاموش نمی شود، یکسره کار می کند و این فعالیت آسیب زیادی به موتور یخچال شما می زند. رایج ترین دلایل این مشکل خراب شدن خود موتور، خراب شدن برد الکترونیکی، خراب شدن ترموستات یا کمبود گاز یخچال است و چون تمامی این علت ها با قطعات اصلی سر و کار دارند بهتر است تعمیر یخچال خود را به نمایندگی تعمیرات یخچال بسپارید.

باز ماندن درب یخچال

یکی از مهم ترین و جدی ترین مشکلاتی که می تواند برای یخچال آاگ رخ دهد باز ماندن درب یخچال است زمانی که درب یخچال باز می ماند سیستم و چرخه سرمایش یخچال آاگ دچار مشکل می شود و به مرور زمان این قضیه باعث خراب شدن مواد غذایی داخل یخچال می شود و ضرر زیادی به شما و خانواده شما می زند. سرمایش یخچال مهم ترین فایده و کاربرد اصلی یخچال است و زمانی که نباشد کارکرد بخچال به شدت به مشکل میخورد و یخچال عملا به درد نمیخورد باز ماندن درب یخچال می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

نکته: برای چینش مواد غذایی دقت کنید که بر روی منفذهای دستگاه مواد غذایی را قراره نداده و یا آن ها را طوری نگذارید که باعث بسته نشدن درب یخچال شود.

 

همچنین بخوانید: تعمیر لباسشویی دوو

 

تعمیر یخچال قائم سرویس

بوی بد یخچال دوو

یکی از آزار دهنده ترین مشکلات یخچال دوو بوی بدی است که ممکن است از خود نشر دهد و باعث شود هر بار که درب یخچال را باز می کنید حالت ناخوشایندی به خود بگیرید. این مشکل چند دلیل دارد:

بهترین کار این است که برای حل این مشکل ابتدا مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و بدنه یخچال را به خوبی بشویید. سپس مواد غذایی سالم را درون آن قرار دهید بهتر است به طور کلی هر چند ماه یک بار یخچال خود را تخلیه کرده و بشویید و از بوگیر برای رفع بوی بد یخچال استفاده کنید.

اختلال در یخ سازی یخچال دوو

ممکن است بخواهید آب یخ از یخچال دریافت کنید و چند قطعه یخ نیاز داشته باشید ولی نتوانید از یخ ساز خانه خود استفاده کنید.  به زبان ساده یخ ساز شما خراب شده باشد. یخ نساختن در یخچال دوو چند دلیل دارد:

سرد نکردن یخچال فریزر

دلیل سرد نشدن یخچال را برای شما عزیزان بیان کرده ایم تا زمانی که دستگاه شما گرم شود یا دیگر خنک نشود تعمیرات آن را به راحتی در منزل خود انجام دهید. شما با مطالعه این قسمت از مقاله علت سرد نشدن یخچال فریزر  به راحتی می توانید عیب یابی و رفع این مشکل در منزل خود را فرا بگیرید و تا حد زیادی بدون نیاز به تعمیرکار انجام دهید. توجه داشته باشید که در این قسمت از مقاله می خواهیم راه های حل این مشکل را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. ولی برخی از این موارد بسیار تخصصی و فنی هستند و نیاز به تعمیرکار دارند.

علت سرد نکردن یخچال فریزر دوو

در این قسمت از مقاله جواب این سوال که چرا یخچال شما خنک نمی شود را می توانید بفهمید. و از مواد خوراکی خود حفاطت کنیم. سرد شدن بیش از حد یخچال باعث یخ زدن مواد غذایی می شود و گرم شدن یا سرد نکردن آن باعث فاسد شدن مواد غذایی می شود. کمتر کسی را می بینیم که از دمای بالای یخچال خود شکایت داشته باشد و اگر این موضوع دیده شود دلیل بر عدم تنظیم صحیح یخچال است. اما عوامل فنی نیز در ایجاد این مشکل دخیل هستند که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

یکی از مشکلات رایج یخچال ها خنک نشدن کافی یا سرد نکردن یخچال است. دلایل ایجاد این مشکل می تواند هم فنی باشد و هم مواردی که اصولاً مربوط به عدم استفاده صحیح از یخچال در نظر گرفته می شود در این مقاله به مسائل فنی و غیر فنی که باعث کم شدن سرمای یخچال می شود می پردازیم و امیدواریم اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید با مطالعه این متن از عیب یابی یخچال خود آگاه شوید.
بهتر است این را هم بدانید که هر چند یخچال در شرایط نرمال باید کار خود را به خوبی انجام دهد اما گاهی عدم رعایت برخی از موارد در هنگام استفاده از یخچال باعث می شود تا یخچال به خوبی سرد نکند.

دلایل خنک نکردن یخچال فریزر

ابتدا چند دلیلی را بررسی می کنیم که جزو عوامل فنی در ایجاد این مشکل نیستند:
تنظیمات دمایی یخچال را روی وضعیت درست تنظیم نکرده اید. هر یخچالی نیاز به تنظیمات دمایی متفاوت در زمستان و تابستان دارد. این دما به طور کلی در دفترچه های راهنمای یخچال فریزر شما وجود دارد ولی معمولاً باید دمای یخچال فریزر در زمستان 3 یا 4 درجه سانتیگراد و در تابستان 1 یا 2 درجه سانتیگراد تنظیم شود.

دلایل فنی سرد نکردن یخچال فریزر

همچنین عواملی وجود دارند که ممکن است به دلیل کارکرد بیش از حد، فرسودگی یا آسیب دیدن یخچال از خنک شدن آن جلوگیری کنند. این عوامل بسیار زیاد است و می توان گفت به این دلیل است که وظیفه خنک سازی مربوط به همه جای یخچال فریزر است و همه قسمت های یخچال باید به صورت همپوشانی کار کنند تا یخچال فریزر به خوبی خنک باشد. اما مهمترین و‌ موثرترین عوامل در گرم شدن دمای محیط یخچال را می توان عوامل زیر دانست:

خرابی لاستیک درب یخچال فریزر

آسیب دیدن لاستیک درب یخچال یکی از عواملی است که باعث می شود درب یخچال فریزر شما بسته نشود که در ادامه به شرح آن می پردازیم:
اگر درب یخچال شما به درستی بسته نشود به مرور زمان سرما از بین می رود و در نتیجه نمی تواند خنک شود.
اگر لاستیک درب یخچال مشکل داشته باشد، درب به درستی قفل نمی شود.

بنابراین اگر با سرد نشدن مشکل شدید دارید؛ حتما لاستیک ها را چک کنید و در صورت خرابی لاستیک ها با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید.

خرابی کمپرسور یا رله یخچال فریزر

خرابی کمپرسور یخچال و رله اورلود یکی از عواملی است که باعث می شود یخچال فریزر خنک نشود که در زیر توضیح داده شده است:

مشکل در لوله های کندانسور

وجود مشکل در لوله های کندانسور یکی از دلایل عدم خنک سازی یخچال فریزر است که در زیر توضیح داده شده است:
اگر موتور روشن باشد و کندانسور داغ باشد نشان دهنده سالم بودن یخچال است و اما اگر کمپرسور کار می کند اما کندانسور داغ نیست. دستگاه شما دچار مشکل شده و در نتیجه نمی توانید سرمای مورد نظر را داشته باشید. ممکن است مشکل از دربندی مدار کندانسور باشد. هنگامی که کمپرسور از کار می افتد، روغن با گاز وارد مدار کندانسور می شود. در نتیجه لوله های کندانسور سرمای خود را از دست می دهند.

خراب بودن فن کندانسور

خرابی فن کمپرسور یکی از مشکلات سرد نشدن یخچال است که در ادامه به شرح آن می پردازیم:
فن کمپرسور پشت یخچال و در کنار موتور قرار دارد. وظیفه فن کمپرسور خنک کردن موتور است. اگر این فن خراب شود، کمپرسور بیش از حد گرم می شود و در نهایت یخچال شما سرمای خود را از دست می دهد.

خراب بودن فن اواپراتور

خراب بودن فن اواپراتور یکی از دلایل سرد نکردن یخچال است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:
فن اواپراتور در قسمت فریزر قرار دارد. وظیفه فن اواپراتور هدایت سرما از فریزر به یخچال است. اگر این فن خراب شود باعث سرد نشدن یخچال فریزر می شود.

خراب بودن دمپر

کار دمپر یخچال مانند شبکه کولر است. اگر شیر دمپر خراب باشد، سرما وارد یخچال نمی شود. دمای دمپر را روی حداقل تنظیم کنید. اگر چیدمان مواد غذایی با ورودی دمپر یخچال تداخل داشته باشد و از آن جلوگیری کند و نگذارد سرما وارد یخچال فریزر شود، یخچال شما سرمای مورد نظر را نخواهد داشت.

سرمای بیش از حد یخچال فریزر

یکی دیگر از بدترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر رخ دهد این است که بیش از اندازه به سرد کند این مشکل می تواند عواقب زیادی برای یخچال فریزر شما داشته باشد.
می تواند باعث شود که مواد غذایی یخ بزند و منجمد شود. می تواند باعث شود که قطعات یخچال فریزر شما مانند موتور یا سنسور دما صدمه ببیند و نظم داخلی یخچال فریزر را از بین ببرد.
این مشکل شباهت های زیادی با مشکل سرد کردن یخچال فریزر دارد (زیرا قطعاتی که باعث ایجاد هر دو مشکل می شود کاملا یکی و مشترک است) ولی روش کارکرد غلط قطعه و به طبع نحوه تعمیر آن متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم.
اولین موردی که باید بررسی کنیم قطعه موتور یخچال فریزر است این قطعه وظیفه تولید سرما در یخچال فریزر را به عهده دارد. اگر موتور یخچال فریزر بیش از اندازه کار کند یخچال فریزر بیش از حد سرد می شود و اگر کمتر از حالت استاندارد خود کار کند یخچال فریزر گرم می شود پس به مرور زمان مواد غذایی شما فاسد می شود و اگر موتور یخچال فریزر بسوزد دیگر یخچال فریزر روشن نمی شود. در نتیجه موتور یخچال فریزر عضو مهمی در چرخه یخچال فریزر است.
برای درک بهتر این نوع مشکل بهتر است فرآیند و چرخه تولید سرما را به خوبی بشناسید فرآیند تولید سرما در یخچال فریزر فرایند بسیار جالب و قابل توجهی است ابتدا بر اساس دمایی که شما تنظیم کرده اید ترموستات یا سنسور دمایی یخچال فریزر دمای یخچال فریزر را اندازه گیری می کند و در صورت مغایرت با بازه دمایی که شما به آن داده اید دمای یخچال فریزر را برای برد یخچال فریزر می فرستد و برد یخچال فریزر اگر دمای یخچال فریزر پایین تر از بازه تنظیمی شما باشد به موتور یخچال فریزر دستور فعالیت می دهد و اگر بیشتر از تنظیمات دمایی شما بالاتر باشد به موتور یخچال فریزر شما دستور می دهد که دیگر کار نکند و موتور یخچال فریزر شما با استفاده از گاز مبرد سرما را به درون دیفراست که در پشت یخچال فریزر است می فرستد تا آن ها سرما را وارد محیط داخلی و ویترین یخچال فریزر کند. اگر هر کدام از این اعضا دچار مشکلی شود تولید سرما در یخچال فریزر متوقف می شود یا بیش از حد می شود برای بررسی و رفع عواملی که باعث سرد شدن بیش از حد در یخچال فریزر می شود با ما همراه باشید.

خرابی دمپر دوو

در یخچال و فریزر معمولا سرمای یخچال از قسمت فریزر تامین می شود، تامین سرما از طریق دریچه ای به نام شیر دمپر انجام می شود. این شیر طبق برد الکترونیکی و دستورات اعلام شده باز و بسته می شود، مثلاً وقتی سنسور یخچال نشان می دهد که دمای محیط یخچال با دمای تنظیم شده متفاوت است، باز یا بسته می شود در بعضی از مواقع شیر باز می ماند و دیگر بسته نمی شود که در این صورت این مشکل باعث یخ زدن بیش از حد یخچال می شود. در صورت معیوب بودن این قطعه با توجه به مشخصات قطعه باید قطعه نو را تهیه و جایگزین کند.

معیوب بودن سنسور دما دوو

همانطور که در بالا گفته شد دمای یخچال توسط سنسورها تشخیص می دهند اگر این سنسور دمای موتور را نادرست تشخیص بدهد، فرمان خاموش کردن شیر دمپر را نمی دهد. در این حالت انتقال سرما تا زمانی ادامه می یابد که مواد غذایی در یخچال یخ بزنند و سرمایش دائما در حال افزایش باشد.

خرابی برد الکترونیکی دوو

یکی از قسمت های برد الکترونیکی، قطع و وصل موتور، انتقال فرمان از یخچال به یخ زدایی یخچال است، دیده می شود که در برخی موارد این قسمت از برد آسیب دیده و نمی تواند این کار را انجام دهد. اگر برد الکترونیکی نتواند دستورات درستی را به یخچال فریزر ارسال کند تمامی عملکردهای یخچال بهم می ریزد. برای تعمیر برد الکترونیکی بهتر است از تعمیرکاران یخچال فریزر کمک بگیرید.

خرابی ترموستات دوو

ترموستات به عنوان یک سنسور عمل می کند و مدل قدیمی تر از ترموستات برای کنترل دمای یخچال استفاده می کرد. اگر دستگاه شما قدیمی است و از سیستم هوشمند پشتیبانی نمی کند، ترموستات را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا یخچال بیش از حد سرد است. ترموستات باید بتواند موتور یخچال را روشن و خاموش کند، اگر قادر به این کار نیست آن را عوض کنید تا مشکل شما حل شود.

بالا بودن دور فن پشت یخچال فریزر دوو

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که این مشکل پس از تعمیر برای دستگاه شما پیش می آید. بسیاری از تعمیرکاران به مشخصات فن توجهی ندارند، یکی از عوامل مهم در تعویض فن جدید با فن سوخته که باید به آن‌ توجه کنید چرخش فن در دقیقه است. هر سازنده لوازم خانگی از قطعات با محاسبات دقیق استفاده می کند و کاملا به ظرفیت های دستگاه توجه می کند اگر سرعت فن با فن معیوب مغایرت داشته باشد به احتمال زیاد یخچال بیش از حد سرد می شود و مواد غذایی داخل یخچال منجمد می شوند.

چرا درب یخچال فریزر به خوبی بسته نمی شود؟

دلایل مختلفی برای بسته نشدن درب یخچال فریزر وجود دارد که از آن ها می توان خشم شدن لاستیک، تراز نبودن یخچال فریزر، چینش غلط مواد و…. اشاره کرد.

چرا موتور یخچال فریزر خراب می شود؟

خراب شدن موتور یخچال فریزر می تواند دلایل بسیاری داشته باشد دلایلی مانند خرابی گرم شدن محیط داخلی یخچال فریزر ، خرابی ترموستات یا خرابی برد الکترونیکی. ولی در همه موارد زمانی که فشار زیادی به موتور یخچال فریزر بیاید موتور یخچال فریزر خراب می شود و شما مجبور به تعمیر آن می شوید.

 

تماس با قائم سرویس: 02122300020 , 02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.