تعمیر یخچال در جنت آباد

تعمیرات یخچال فریزر خود را از هر برندی و با هرگونه ایراد و عیبی در جنت آباد شمالی  و جنوبی به ما بسپارید سرویس کاران شرکت قائم سرویس خود را در کوتاهترین زمان ممکن به شما میرسانند.

اگر یخچال فریرز شما دچار اشکال و ایراد بشود با توجه به اینکه یخچال یک وسیله مهم  و کاربردی برای خانواده می باشد باید هرچه سریع تر عیب یایی بشود و برای رفع آن اقدام گردد. در ادامه  در صورتی که با این علائم روبه رو شدید، نیاز به بررسی و تعمیر دستگاه خود دارید و سرویس کاران شرکت قائم سرویس با 20 سال تجربه در کنار شما عزیزان می باشند تا به طور کاملا تخصصی عیب یابی دستگاه شما را انجام بدهند و برای رفع آن اقدام نمایند. اگر با این علائم مواجه شدید می توانید با ما تماس بگیرید.

تماس با قائم سرویس

 

تعمیر کولر گازی جنت آباد

 

در ادامه به بررسی و تشخیص این علائم  و نحوه تعمیر آن می پردازیم.

بدنه یخچال برق دارد

می تواند به علت خراب بودن دوشاخه، سیم برق یخچال یا پریز یخچال باشد. ترموستات دستگاه خراب باشد. موتور یخچال دچار ایراد شده باشد، برد یخچال دچار اشکال شده باشد و  برای رفع این ایرادها نیاز به تخصص دارید چون کار کردن با برق بسیار حساس می باشد  و اگر تخصص لازم در این زمینه را ندارید بهتر است از متخصص کمک بخواهید.

مقالات بیشتر را مطالعه کنید

زمانی که موتور یخچال خاموش می شود یخچال دچار لرزش شدیدی می شود

همه یخچال ها سرو صدا دارند ولی گاهی این صدا با صدای معمولی همیشگی فرق دارد که معمولا هم بلند می باشد که می تواند به خاطر

  1. تراز نبودن یخچال در جای خود باشد و شاید هم به علت برخورد لوله ها و سیم پیچ کندانسور یخچال باشد که شل شده است. اگر قفسه یا کشوی پایین یخچال درست در جای خود قرار نگیرد هم با کار کردن کمپرسور یخچال ایجاد لرزش و صدا می شود.
  2. گاهی هم فن یخچال به چیزی گیر می کند، چنانچه بررسی کردید و جسمی نبود و همچنان صدا بود باید فن را تعویض کنید، شاید هم دمپر یخچال خراب باشد که با تعویض آن یا با گریس سیلیکون چرب کنید،
  3. تایمر یخ زادیی دچار اشکال شده که منجر به تولید یخ بیشتر شده  و مانع از حرکت آزادانه تیغه های فن می شود.
  4. سنسورها عیب پیدا کردند که اشکال در عمل کرد آن موجب تولید یخ اضافه شده و عمل کرد فن را ضعیف کرده باعث لرزش  و صدا می شود خرابی ترموستات و مادر برد یخچال،خرابی کمپرسور ،تمامی موارد ذکر شده به تنهایی یا باهم می تواند ایجاد صدا و لرزش در یخچال را به همراه داشته باشد.

یخچال سرمای کافی ندارد

گرم بودن یخچال علت های متفاوتی دارد که می تواند به خاطر ایراد و اشکال سیم کشی و برق رسانی دستگاه باشد که گاهی با تعویض محافظ دستگاه یا دوشاخه یخچال این مسئله حل می شود ولی گاهی علت خرابی داخلی می باشد که برای رفع آن نیاز به تعمیرکار حرفه ای  و کار بلد دارید.

  1. خرابی ترموستات و شاید هم محیط آشپزخانه بسیار گرم می باشد وهوا به درستی جریان ندارد که با قرار دادن یخچال در جای مناسب این مشکل رفع می شود.
  2. مهم ترین علت خنک نکردن و سرما نداشتن یخچال خرابی  و اشکال در رله  و  کمپرسور یخچال می باشد که در این مورد حتما باید سریع اقدام کنید و از متخصصین کار بلد و حرفه ای قائم سرویس کمک بگیرید.
  3. خرابی در برد دستگاه، کمبود گاز یخچال که مهم ترین دلیل شبنم زدن یخچال می باشد.
  4. یخ نزدن فریزر و علت کار نکردن آن:  در واقع یخ نزدن یا همان سرد نکردن فریزر جهت عکس وظیفه اصلی فریزر یعنی وظیفه انجماد آن عمل میکند. این مشکل فقط مربوط به خرابی و ایراد در یک قطعه نیست و برای پیدا کردن علت آن باید ارتباط قطعات و دمای دستگاه بررسی شود.
  5. اشکال و ایراد در لوله های کندانسور که به خاطر آلودگی و گرد و خاک و چربی حاصل از پخت غذا بر روی لوله ها قرار می گیرد و خود می تواند باعث کاهش دما  و درجه برودت شود.
  6. ایراد در رله استارت کمپرسور، کثیف بودن سیم پیچ خازن، ایراد و اشکال در برد کنترل دما، موتور فن اشکال پیدا کرده یا خرابی فن اواپراتور و شاید هم یخ زدن اواپراتور، بررسی تمام این ایرادات تا حد بسیاری در رفع این ایراد مهم است.

یخ زدن داخل یخچال

می تواند به علت تنظیم نبودن دما و درجه یخچال باشد که دمای مطلوب برای نگهداری مواد غذایی در یخچال بین 3 تا6 درجه است و علت دیگر چیدمان نادرست مواد غذایی در داخل یخچال است که وقتی چیدمان درست نباشد هوای سرد به سمت قفسه های پایین حرکت کرده و باعث یخ زدگی می شود. خرابی لاستیک دور درب یخچال هم از موارد دیگری است که موجب یخ زدن می شود.

خاموش شدن صفحه نمایش یخچال

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در تولید لوازم الکترونیکی این امکان به وجود آمده است که تولید کننده و مصرف کننده از یخچال فریزرهای جدید و پیشرفته با صفحه نمایش کاربردی استفاده کنند و لذت ببرند که گاهی مشکلی پیش بیاید و این صفحه خاموش بشود که می تواند

  1. به علت قطع برق دستگاه باشد.
  2.  متعال نبودن دمای یخچال
  3. خرابی برد یخچال
  4. ایراد در سنسور یخ ساز دستگاه
  5. ایراد در ترموستات یخچال

بررسی هر کدام از این موارد امری تخصصی است و نیاز به فردی ماهر و متخصص دارد که شرکت قائم سرویس در این امر در کنار شماست.

موتور یخچال بیش از حد داغ می شود

می تواند دلایل متعددی داشته باشد. این داغ شدن ممکن است از یک مشکل جدی خبر بدهد همان طور که می دانید موتور قلب دستگاه است اگر مشکلی برایش پیش بیاید قطعات دیگر را نیز خراب میکند و در عمل کرد کلی دستگاه ایجاد مشکل می کند. این داغ شدن می تواند به خاطر

  1. کم بودن گاز یخچال باشد یا ترموستات در دمای پایین تنظیم شده باشد.
  2. کثیف بودن کندانسور
  3. خراب بودن فن خنک کننده
  4. یکسره کار کردن یخچال
  5. ایراد در رله استارت،
  6. قرار دادن یخچال در جای گرم
  7. خرابی فیلتر

برای رفع این موارد نیاز به فرد متخصص دارید.

تعمیر یخچال

 فن یخچال کار نمی کند

می تواند به دلایل مختلفی باشد فن یخچال یکی از قطعات مهم آن است چون گردش هوا در فضای داخلی یخچال را انجام می دهد اگر ایراد و خرابی در فن را به سرعت حل نکنیم به یخچال ما آسیب جدی وارد می شود. تعداد فن یخچال با توجه به مدل و سال تولید یخچال از یک تا 4 فن تغییر می کند. در یخچال های جدید 4 فن وجود دارد اما هر کدام از این فن ها وظیفه خاص خود را دارد.

فن کندانسور، فن داخلی، فن اواپراتور، چون اغلب فن ها در قسمت فریزر قرار دارند اگر صدای غیر معمول یا صدای گیر کردن پره های فن به گوش شما خورد بدانید فن اواپراتور خراب است یا دمای فریزر زیاد شده ولی مواد غذایی به خوبی خنک نمی شود. خرابی این فن مطرح می شود. علاوه بر نشانه های ذکر شده چنانچه یخچال سریع خاموش و روشن می شود یا آب زیر یخچال جمع شده اینجا خرابی فن کندانسور مطرح میشود، در اثر نوسانات برق، جمع شدن گرد و خاک در اطراف پره ها و موتور فن، جابه جایی یخچال می تواند باعث خرابی فن یخچال بشود برای جلوگیری از خرابی فن باید از محافظ برق استفاده کنیم و با استفاده از جارو برقی گرد و خاک فن را تمیز کنیم البته ممکن است علت خرابی فن یخچال ما این نباشد بلکه به خاطر گذشت زمان و کارکرد مداوم فن، باعث فرسایش و خرابی آن شده باشد که می توانید با تعویض فن این ایراد را رفع کنید.

نحوه تعویض ترموفیوز

 قطع و وصل شدن برق یخچال

به طور معمول زمان اتومات کردن یخچال هر 45 دقیقه کار کردن 15 دقیقه استراحت می باشد که ممکن است اندکی در این بازه زمانی به علت هایی تغییر ایجاد شود اما این تغییر نباید طوری باشد که شما متوجه شده و به این نتیجه برسید که دستگاه شما سریع تر از حد معمول خود خاموش و روشن می شود. این ایراد می تواند به علت نشتی گاز دستگاه و کمبود سرما باشد یا به علت پریدن و از جا در آمدن فیوز برق باشد که باید کنتور برق را بررسی کنید.

کابل یخچال و دوشاخه آن را نیز بررسی کنید، گاهی خرابی برد یخچال نیز این اشکال را به وجود می آورد.

اگر همه موارد ذکر شده را بررسی کردید و مشکلی نبود ممکن است ایراد از موتور یخچال باشد، در صورت نیاز شما می توانید با شرکت قائم سرویس تماس گرفته، تا آنان در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را حل کنند.

در یخچال بسته نمی شود

اگر این مشکل سریع رفع نشود ممکن است باعث فشار زیاد به موتور یا کمپرسور بشود یا برفک زدن فریزر یا یخچال، افزایش مصرف برق، یخچال مداوم کار میکند، مواد غذایی به درستی خنک نمی شود  و در نتیجه مواد غذایی خراب و فاسد می شود. اولین نکته این است که مطمئن بشوید که تمامی کشوها در جای درست خود قرار دارند و ظرف یا بسته ای بزرگ مانع درست بسته شدن در یخچال نیست، نکته دوم چیدمان یخچال خود را به گونه ای انجام بدهید که در یخچال سنگین نشود چون وقتی در را سنگین می کنید مانع درست بسته شدن یخچال و همین طور افتادگی در می شوید، حالا اگر کار از کار گذشته است و این اتفاق افتاده باید لولای در را تعمیر کنید، یخچال خود را تراز کنید با تنظیم کردن پایه های یخچال، گاهی خرابی لاستیک دور در هم باعث این امر می شود.

چراغ دیفراست روشن است این نشانه چیست؟

روشن شدن چراغ قرمز در هر یخچالی نشانه نبود سرمای کافی است که به علت نشت گاز یخچال یا درست کار نکردن کمپرسور باشد البته گاهی خودتان هم می توانید این مسئله را حل کنید اولین دلیل می تواند مربوط به قطع برق باشد وقتی چند ساعت برق قطع می شود دستگاه سرمای زیادی رو از دست می دهد که در این صورت اگر یک روز یا 24 ساعت خیلی کم در آن را باز کنید سرمای آن به حد نرمال می رسد و چراغ خاموش می شود گاهی هم باز ماندن در یخچال یا خرابی لاستیک هم باعث روشن شدن چراغ می شود. شاید هم داخل یخچال را خیلی بیش از ظرفیت آن پر کرده اید این ها را خودتان می توانید بررسی و حل کنید ولی گاهی مشکل فنی باعث این اتفاق می شود.

خرابی فن، خرابی سیستم دیفراست،نشت گاز همگی نیاز به فرد متخصص دارد.

چرا یخچال سرد نیست ولی فریزر کار می کند

این مشکل بیشتر مربوط به یخچال های ساید بای ساید است به این علت که دستگاه یک موتور دارد ولی این ایراد می تواند به خاطر تنظیم نبودن درجه دما باشد چون در تابستان و زمستان درجه دما متفاوت تنظیم می شود. در زمستان 3 یا 4 ولی در تابستان 1 یا 2 درجه، میزان هوا در یخچال کمتر از فریزر است و با هر بار باز و بسته شدن این هوا هم خارج می شود و اینکه بسته های بزرگ را در انتهای یخچال قرار ندهید جلوی ورود هوا را مسدود می کنند سعی کنید یخچال را در جایی قرار دهید که هوا جریان داشته باشد. و اینکه در ادامه فن اواپراتور، دمپر، برد کنترل دما، گاز یخچال، سنسور دما، لاستیک دور در، برد اصلی دستگاه را نیز بررسی کنید.

علت برفک زدن یخچال بدون برفک یا همان نوفراست

یخچال از لحاظ برفک زدن به دو دسته یخچال های قدیمی که برفک می زند و یخچال های جدید که به گونه ای طراحی شده است که بدون برفک می باشد تقسیم می شود. اگر یخچال در محیطی با رطوبت بالا قرار بگیرد مثلا آشپزخانه گرم یا حمام نزدیک آشپزخانه باشد یا سماور دائم روشن باشد یا اجاق گاز نزدیک یخچال باشد، چون رطوبت محیط بالا است پس یخچال چه قدیمی و چه جدید بدون برفک، حتما برفک می زند. خرابی لاستیک دور در یخچال، خرابی سنسور دیفراست، ایراد در ترموفیوز و المنت یا خرابی و اشکال در برد یخچال نیز باعث این مشکل می شود که برای بررسی و تشخیص عیب باید از متخصص کمک بگیرید.

لوله پشت دستگاه یخ می زند

یخ زدن لوله های اواپراتور یا همان لوله های پشت دستگاه ممکن است به خاطر خرابی یکی از قسمت های سیستم دیفراست یخچال باشد. شاید هم به خاطر نشتی کوچکی در این لوله ها باشد که باعث خروج گاز یخچال بشود. وقتی در یخچال را زیاد باز و بسته می کنیم، خرابی لاستیک دور در، کیپ نشدن در دستگاه ،دمای یخچال درست تنظیم نشده است و شاید هم ترموستات یخچال خراب شده، می توانید برای عیب یابی از تعمیرکار استفاده کنید.

چراغ دستگاه روشن است ولی کار نمی کند

در یخچال های جدید یا ساید بای ساید های جدید سیستم عملکرد یخچال به صورت الکترونیکی می باشد و توسط برد کنترل می شود. شاید هم خرابی المنت و فن نیز می تواند علت آن باشد و در یخچال های قدیمی باید تایمر و ترموستات مورد بررسی قرار بگیرد.

یخچال بوی بد و نامطبوعی می دهد

یخچال از هر برندی و از هرشرکتی باشد هم می تواند این مشکل را داشته باشد. مشکلات فنی یخچال می تواند در قسمت های مختلف  یخچال اتفاق بیفتد. بوی بد موتور که به دلیل عدم هوادهی درست اتفاق می افتد، بوی گاز یخچال هم باعث بوی بد می شود، تمیز نکردن یخچال همگی باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند. بهتر است برای تمیز کردن دستگاه خود از مواد شوینده طبیعی استفاده کنید مثل جوش شیرین، گاهی هم می توانید مقداری قهوه در یخچال قرار دهید بوی بد را به خود جذب می کند و بوی خوبی از خود به جای می گذارد. برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع بهتر است مواد غذایی را در ظروف در بسته نگهداری کنیم یخچال را خاموش نگه نداریم، از شوینده های طبیعی و خوشبوکننده های یخچال استفاده کنید.

نشت آب از دستگاه

می تواند دلایلی زیادی داشته باشد که در ادامه فهرست وار نام میبرییم.

می توانید برای بررسی این موارد از سرویس کاران شرکت قائم سرویس کمک بگیرد آنان در کوتاهترین زمان پاسخ گوی شما عزیزان هستند.

برای جلوگیری از معایبی که در بالا ذکر کردیم بهتر است به مواردی توجه کنید تا از بروز این معایب جلوگیری و عمر دستگاه خود را بیشتر و در هزینه ها صرف جویی کنیم .

با توجه به این امر که زمان برای ما  و مشتر یان عزیزمان بسیار با اهمیت می باشد ما با اعزام افراد متخصص و امین شرکت درب منزل شما در سریع ترین و کوتاهترین زمان ممکن عیب دستگاه را پیدا و مشکل را رفع می کنیم و تمامی تعمیرات ما در منزل شما و با نظارت خودتان انجام می گیرد. در شرکت قائم سرویس خدمات زیادی برای مشتری صورت می گیرد از جمله

تمامی خدمات بالا و موارد دیگر برای تمامی برندها و انواع یخچال فریزرها و ساید بای سایدها انجام میگردد شرکت قائم سرویس تمام خدمات خود را هم برای برندهای خارجی و هم برای برندهای ایرانی انجام میدهد شرکت قائم سرویس شعبه های متعددی در تمام نقاط تهران دارد. از جمله در شمال تهران هروی و پاسداران در غرب تهران شهر ک غرب در خیابان ایران زمین در آریاشهر و جنت آباد شمالی وجنوبی، در جنوب تهران درخیابان ابوسعید وچهارراه شاپور، آماده پاسخ گویی و ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.