هزینه تعمیر یخچال چقدر است؟

یخچال یکی از لوازم ضروری هر خانه است که از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌ شود. بنابراین استفاده صحیح نقش مهمی در نگهداری و مراقبت از آن دارد.

آگاهی از اصول مراقبت از یخچال میتواند عمر و کارایی این وسیله مهم و کاربردی را افزایش دهد و شما را از پرداخت هزینه‌ های اضافی بابت تعمیر بی‌ نیاز سازد. اما برخی مواقع با وجود رعایت تمام نکات ممکن است یخچال شما به مشکل بخورد و نیاز به تعمیر و سرویس آن داشته باشید. در این محتوا از قائم سرویس شما با روش های عیب ‌یابی یخچال آشنا می‌ شوید و در آخر هزینه تعمیر آن را با هم بررسی می‌ کنیم.

هزینه تعمیر یخچال در بخش های مختلف چقدر است؟

از مشکلات رایج یخچال می‌ توان به صداهای غیر طبیعی یخچال، کار نکردن کمپرسور، بسته نشدن درب یخچال، روشن شدن دستگاه و خالی شدن گاز یخچال اشاره کرد. هزینه تعمیر یخچال به این بستگی دارد که کدامیک از بخش‌ های اصلی یخچال دچار مشکل شده باشند. بطور کلی، نوع و برند یخچال، نوع قطعه ای که معیوب شده است، اینکه قطعه نیاز به تعمیر دارد و یا باید تعویض شود همگی بر روی قیمت تعمیر یخچال تاثیرگذار است. علاوه بر این، گارانتی دار بودن یخچال نیز نقش مهمی در میزان هزینه تعمیر آن دارد.
در صورت تعمیر یخچال در منزل، هزینه ایاب و ذهاب را نیز باید به فاکتور کلی هزینه تعمیر یخچال اضافه کرد.

هزینه تعمیر برد یخچال

زمانی که برد الکترونیکی یخچال خراب می شود دو راه برای برطرف کردن مشکل وجود دارد: تعویض کلی برد یا تعمیر آن. تعویض کلی برد هزینه زیادی خواهد داشت. در عوض، برد الکترونیکی جدید می تواند تا چندین سال برای شما کار کند.
هزینه تعمیر برد یخچال یک الگوی ثابت ندارد. زیرا تعمیرات برد الکترونیکی یخچال به میزان خرابی برد بستگی دارد.همچنین قیمت تعمیرات برد یخچال به مدل و برند یخچال نیز بستگی دارد. برای مثال هزینه تعمیرات برد یخچال ایرانی نسبت به تعمیرات برد یخچال خارجی کمتر می باشد.

هزینه تعمیر درب یخچال

هزینه تعمیر درب یخچال بستگی به میزان خرابی و شکستگی درب دارد. توصیه می کنیم درب یخچال خود را تعمیر کنید نه تعویض. زیرا هزینه تعمیر یک چهارم هزینه تعویض می باشد.
در بعضی موارد ممکن است درب یخچال شما موقع جابجایی به دیوار یا وسیله ای دیگر برخورد کرده باشد و دچار گودی شده باشد. در این گونه مواقع به احتمال زیاد امکان تعمیر درب وجود ندارد. چون اگر درب از داخل باز شود و گودی آن برطرف شود، زیبایی داخلی خود را از دست می دهد. در اینگونه شرایط بهتر است از درب یخچال خود استفاده کنید. در غیر این صورت درب باید به صورت کلی تعویض گردد.

هزینه شارژ گاز یخچال

هزینه شارژ گاز یخچال به نوع موتور و گاز مصرفی (R600 یا R134) بستگی دارد. اما مدل و برند یخچال مهم نیست. زیرا گاز بر حسب گرم به موتور یا کمپرسور تزریق می شود. برای شارژ گاز یخچال لازم است که نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال با حضور تکنسین مربوطه در محل، عملیات شارژ گاز یخچال را انجام دهد.

هزینه تعمیر آبسردکن یخچال

بعضی وقت ‌ها ایراد یخچال از قسمت آبسردکن آن است که با توجه به اینکه امکان تعمیر آن وجود داشته باشد و یا نیاز به تعویض باشد، بسته به تعویض قطعات و شکستگی آن‌ ها هزینه تعمیر یخچال اسنوا و مارک‌ های دیگر متفاوت خواهد بود.

معرفی روش‌ های عیب یابی یخچال

اگر یخچال شما به خوبی مواد غذایی را سرد نگه نمی‌ دارد یا چراغ آن روشن نمی‌ شود، قطعا مشکلی وجود دارد. این مشکل در برخی مواقع توسط خود شما قابل حل است و گاهی نیاز است تا یک متخصص مشکل را برطرف نماید. برای اینکه هزینه اضافی برای رفع مشکلات یخچال نپردازید، بهتر است ابتدا چند مورد را بررسی کنید تا متوجه نوع مشکل شوید. روش‌ های متعددی برای شناسایی مشکل یخچال وجود دارد که رایج ترین آنها عبارت است از:

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.