تعمیر مشکلات رایج لباسشویی

ماشین لباسشویی ها از حیاتی ترین لوازم در هر خانه ای به شمار می روند. این وسیله مفید یکی از مهم ترین مشکلاتی که برای هر شخص یا خانواده ای ممکن است پیش بیاید را حل کرده است. ماشین لباسشویی ها به خوبی توانسته اند لباس های کثیف شما را تمیز کنند. این وسیله زمانی که ساخته شد آنقدر طرفدار داشت و کاربردی بود که به سرعت توسعه پیدا کرد و اکثر برندهای معتبر صنعتی از کره جنوبی تا آلمان و آمریکا شروع به تولید و ورود به بازار کار این وسیله ارزشمند و پر سود کردند.

اما لباسشویی ها مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار مشکل شوند و به دلیل پیچیده بودن این دستگاه الکتریکی برای تعمیر آن، نیاز به تخصص و دانش فنی کافی در این زمینه دارید و به همین دلیل لازم است در تعمیر ماشین لباسشویی خود، به تعمیرکارهای مجاز اعتماد کرده و دستگاه خود را به دست آنها بسپارید.
در این مقاله رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی را به شما معرفی می کنیم و راه های رفع آنها را برای شما شرح می دهیم تا در عیب یابی ماشین لباسشویی خود راحت تر باشید ولی حواس خود را جمع کنید که ماشین لباسشویی خود را در صورتی که دانش کافی برای حل مشکلات آن ندارید تعمیر نکنید زیرا ممکن است بدتر به آن آسیب بزنید و هزینه بیشتری را برای خود ایجاد کنید.

 

تعمیر لباسشویی بوش

مشکلات ماشین لباسشویی

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که می تواند برای دستگاه شما به وجود بیاید نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی است. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما دکمه استارت آن را می زنید و شروع به کار نمی کند و دیگ آن نمی چرخد. دلایل مختلفی که باعث بروز این مشکل می شود شامل:

1) یکی از رایج ترین آنها زیاد بودن حجم لباس های شما در ماشین لباسشویی است: وقتی که حجم لباس های درون ماشین لباسشویی زیاد شود به دیگ ماشین لباسشویی فشار آمده و نمی تواند شروع به چرخش کند.

 

نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش

 

2) یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل شود خراب شدن درب ماشین لباسشویی است.
این مشکل به طور کلی به دو دلیل ممکن است ایجاد شود اما هر سه آنها به بسته شدن درب ماشین لباسشویی ربط دارد.  وقتی درب ماشین لباسشویی باز است دیگ ماشین لباسشویی شروع به چرخیدن نمی کند. زیرا ممکن است آب ماشین لباسشویی به بیرون بریزد و مشکلاتی مانند قاطی شدن آب ماشین لباسشویی با برق و مشکلات دیگری به وجود آید. مورد اولی که باید بررسی کنید خراب بودن قفل درب ماشین لباسشویی است. اگر قفل درب ماشین لباسشویی خراب باشد درب  باز می ماند و نمی تواند شروع به کار کند مورد بعدی سیستم قفل درب ماشین لباسشویی است توجه داشته باشید. اگر قفل درب یا سیستم قفل درب شما خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد با تعمیرکار تماس بگیرید.

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

یکی از بدترین و رایج ترین مشکلاتی که ممکن است ماشین لباسشویی شما را گریبان گیر خود کند سر و صدای بد و ناهنجار در هنگام کار ماشین لباسشویی است. به طور کلی زمانی که این مشکل رخ می دهد این را بدانید که یکی از قطعات ماشین لباسشویی دچار مشکلاتی جدی شده است و نیاز به تعمیر دارد ولی می توان گفت که این مشکل می تواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد. بیایید دلایلی که ممکن است ماشین لباسشویی سر و صدای زیادی  ایجاد کند را بررسی کنیم:

سنگین شدن دیگ ماشین لباسشویی

همه ما دوست داریم در وقت خود صرفه جویی کرده و استفاده بیشتری از وقت خود کنیم یا به عبارت دیگر همه ما این را دوست داریم که در مدت زمان کم کارهای بیشتر و با کیفیتی را انجام دهیم. پس اکثر مردم در استفاده با ماشین لباسشویی خود این اشتباه را انجام می دهند که تعداد زیادی لباس را برای یک دور شستشو درون دیگ ماشین لباسشویی می گذارند. این حجم لباس ها گاهی آنقدر زیاد می شود که آب درون لباسشویی نمی آید یا دیگ ماشین لباسشویی شروع به چرخش نمی کند این اتفاق هر چند رایج است ولی اشتباه است و به لباسشویی آسیب جدی می زند دیگ لباسشویی و قطعات نگه دارنده دیگ به مرور زمان دچار مشکل شده و لق می زنند و این لق زدگی به مرور آسیب جدی به ماشین لباسشویی می زند و در هنگام لق زدگی سر و صدای زیادی برای ماشین لباسشویی شما ایجاد می کند.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از ساده ترین و در عین حال آسیب زا ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین لباسشویی شما رخ دهد این است که لباسشویی شما تراز نباشد. تصور کنید که لباس ها درون لباسشویی گذاشته شده و برنامه آن را تنظیم کرده و دیگ آن شروع به چرخش کرده است. شما با آسودگی و خیال راحت منتظر می شوید که کار لباسشویی تمام شود ولی ناگهان صداهای بلندی از لباسشویی شما بلند شده و تکان های شدیدی می خورد این مشکل می تواند به دلیل زیر باشد.

پایه های لباسشویی شما محکم نباشد و لباسشویی شما دچار تکان ها و صداهای شدیدی شود در این حالت شما باید پایه های لباسشویی خود را سفت کرده یا تعویض کنید و در این حین به تراز بودن ماشین لباسشویی خود دقت کنید.

تراز بودن ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین مواردی است که برای نگه داری صحیح از ماشین لباسشویی باید آن را رعایت کنید. زیرا چرخش دیگ ماشین لباسشویی باعث شده نیروهایی به دو طرف ماشین لباسشویی وارد کند که شاید در نگاه اول مورد زیاد خاصی در نظر نباشد. ولی وقتی دقت بیشتری به آن کنید متوجه سرعت شدید و زیاد ماشین لباسشویی شده که شتاب بسیاری به ماشین لباسشویی می دهد و اگر پایه لباسشویی تراز نباشد، این نیرو به خوبی و به طور مساوی بین پایه های ماشین لباسشویی تقسیم نمی شود و باعث تکان های شدید ماشین لباسشویی می شود. در ادامه این فرایند مخرب قطعات لباسشویی به مرور آسیب دیده و هزینه زیادی را برای شما ایجاد می کند. تراز کردن ماشین لباسشویی امر بسیار ساده ای است و برای انجام دادن آن به ترازسنج نیاز دارید. ترازسنج به صورت عمودی بر روی سقف ماشین لباسشویی قرار داده میشود و این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی تراز سنج به طور کامل تراز است که حباب خلا وسط آن در وسط لوله قرار بگیرد چه از بالا به پایین چه از چپ به راست. برای این کار لازم است که پایه های ماشین لباسشویی را باز یا بسته کرده تا حباب خلا وسط آن در وسط قرار بگیرد اگر این کار شما را اذیت می کند بهتر است که از تعمیرکارهای ماشین لباسشویی کمک بگیرید که مشکل شما را حل کنند.

 

نمایندگی سامسونگ در تهران

 

علت داغی بیش از حد آب در ماشین لباسشویی چیست؟

گاهی اوقات مصرف کنندگان از داغ بودن آب شستشو و داغ بودن و چروک شدن لباس ها هنگام بیرون آمدن از دستگاه شکایت دارند. برای جلوگیری از چروک شدن لباس حتما، هنگام آبکشی با آب سرد آبکشی کنید. این فرآیند شستشو معمولاً در 20 دقیقه آخر انجام می شود. یعنی دمای شستشو هر درجه ای که تنظیم شده باشد در نهایت با آب سرد شستشو داده می شود.
پیشنهاد می کنیم دمای آب را در 50 یا 60 درجه آزمایش کنید و در وسط کار شیشه ماشین لباسشویی را چک کنید، در این زمان شستشو طبیعی است و مشکلی ندارد.
توجه داشته باشید که این کاملا مربوط به دمای تنظیم شده است، مثلاً اگر دما 30 درجه باشد، این دما از دمای بدن انسان که 37 درجه است کمتر است و ممکن است گرمای خاصی احساس نکنید، اما اگر دمای همان لباس بالای 50 باشد. اگر بپوشید حتما گرمای آب را حس خواهید کرد.
و در آخر، اگر لباس های شما آنقدر گرم است که شما را اذیت می کند، بهتر است آنها را توسط یک تعمیرکار بررسی کنید.

چرا ماشین لباسشویی به درستی خالی نمی شود؟

عوامل متعددی باعث می شود که تخلیه ماشین لباسشویی به درستی انجام نشود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

تعمیر لباسشویی سامسونگ

تخلیه نشدن آب لباسشویی

پمپ تخلیه وظیفه انتقال آب ماشین لباسشویی به خارج از لباسشویی را بر عهده دارد. اگر این قسمت آسیب دیده، پوسیده یا شکسته باشد، شستشو و تخلیه آب شستشو با مشکل مواجه می شود و صدای تخلیه آب شنیده نمی شود. پمپ تخلیه داخل ماشین لباسشویی قرار دارد و تعویض یا تعمیر آن از دست هر کسی بر نمی آید. برای همه برندهای لباسشویی نمی توان از یک پمپ تخلیه استفاده کرد و هر برند پمپ تخلیه مخصوص به خود را دارد.

شلنگ تخلیه را بررسی کنید

شلنگ تخلیه وظیفه تخلیه آب کثیف از پمپ و رساندن آن به فاضلاب را بر عهده دارد. با استفاده مداوم و شستشوی زیاد، این شلنگ نیز فرسوده و پوسیده می شود. برای جلوگیری از مشکلات خرابی شلنگ، از خم شدن یا پیچاندن شلنگ خودداری کنید.
یکی از دلایل اصلی تخلیه نادرست ماشین، عدم ارتفاع مناسب شلنگ به نسبت زمین است. شلنگ تخلیه باید حدود 50 تا 70 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.
البته در بیشتر موارد تخلیه نامناسب آب از ماشین به دلیل گرفتگی شلنگ های تخلیه است. بنابراین در مرحله اول شلنگ تخلیه ماشین را بررسی کنید. با استفاده از فشار آبی که از شلنگ معمولی خارج می شود، می توانید داخل شلنگ تخلیه را تمیز کنید.

رایج ترین دلیل تخلیه نشدن آب

دلیل اصلی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، خرابی برد الکترونیکی ماشین است. برد الکترونیکی مانند مغز عمل می کند و دستورات و پیام ها را به قسمت های مختلف دستگاه ارسال می کند. خازن ها و فیوزهای برد الکترونیکی دستگاه به دلیل نوسانات برق، آسیب دیده و باعث تخلیه نامناسب آب و مشکلات دیگری برای دستگاه می شود.

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود؟

برق ماشین لباسشویی

لباس ها را داخل ماشین لباسشویی می گذارید، اما متوجه می شوید که ماشین لباسشویی روشن نمی شود. به طور کلی، برای عیب یابی هر دستگاه الکترونیکی که در روشن شدن یا شارژ شدن مشکل دارد، ابتدا باید از پریز شروع کنید. گاهی اوقات برق کل خانه با مشکل مواجه می شود. پس ببینید آیا در پریز جریان الکتریکی وجود دارد یا خیر؟
سپس تمامی اجزا و سیستم الکتریکی دستگاه را بررسی کنید. کابل و دو شاخه را هم چک کنید و به پریزهای مختلف وصل کنید. هر گونه شکستگی یا خمیدگی در این قسمت می تواند مانع انتقال برق شود. می توانید ولتاژ خروجی پریز را با مولتی متر اندازه گیری کنید.

موتور ماشین لباسشویی

دومین دلیل که میتواند باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شود و در بیشتر مواقع روشن نشدن ماشین لباسشویی به این دلیل است، خراب شدن موتور ماشین لباسشویی است. وظیفه اصلی موتور این است که انرژی الکتریکی که از پریز برق می گیرد به انرژی مکانیکی تبدیل می کند تا دیگ را بچرخاند. اگر موتور ماشین لباسشویی خراب شود کل سیستم ماشین لباسشویی خراب می شود پس در تعمیر این قطعه مهم به تعمیرکار اعتماد کنید.

سوالات متداول

رایج ترین دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

یکی از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

برق ماشین لباسشویی

شلنگ تخلیه باید چند سانت از زمین فاصله داشته باشد؟

50 تا 70 سانتی متر

ساده ترین و آسیب زا ترین مشکل ماشین لباسشویی چیست؟

تراز نبودن ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی مانند چه اندامی از بدن به ماشین لباسشویی سود می رساند؟

مانند قلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.