تعمیر یخچال ال جی

یخچال فریزر جزو مهم ترین وسایل هر خانه ای است. شرکت قائم سرویس در این مقاله قصد دارد به طور کامل در مورد مشکلات یخچال ال جی توضیح دهد و روش تعمیر را در هر مورد برای شما شرح دهد ولی توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این مشکلات را شما نتوانید رفع کنید و برای رفع کردن آنها نیاز به تعمیرکار یخچال باشد. با ما همراه باشید تا تعمیر یخچال ال جی را برای شما توضیح دهیم.

مشکلات یخچال فریزر ال جی

یخچال ال جی سرد نمی کند

سرد نکردن یخچال ال جی یکی از رایج ترین و مهم ترین مشکلات یخچال ال جی می باشد. زیرا وقتی یخچال سرد نکند ممکن است تمام مواد غذایی در یخچال خراب شود و قطعات مختلف یخچال دچار مشکل شود. سرد نکردن یخچال ال جی دلایل زیادی دارد ولی برای بررسی و عیب یابی آن مراحل زیر را دنبال کنید:
ممکن است یخچال در حالت نمایشگاه باشد در این حالت چون برای نمایش دادن آماده شده است برای اینکه یخچال خراب نشود به طور کلی موتور یخچال کار نمی کند اگر یخچال در این حالت فرو رفته باشد دکمه off را نشان می دهد برای تعویض حالت یخچال کافی است که دکمه REFRIGERATOR را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید سپس بدون درنگ دکمه Express FRZ را ۳ بار فشار دهید اگر مشکل رفع نشد، احتمالا از قطعات یخچال است. برای اینکه بدانید کدام قطعه خراب شده است ابتدا موتور یخچال را بررسی کنید. زیرا سرد کردن یخچال به عهده موتور یخچال است. اگر موتور یخچال خراب شده به تعمیرکار زنگ زده تا آن را تعمیر یا تعویض کنید. سپس به بررسی فن ها بپردازید اگر دارای رسوب یا شکستگی شده بودند آن ها را تعویض کنید. سنسور دیفراست و سنسور دما را هم چک کنید اگر در بررسی قطعات به مشکل خوردید کافی است با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید.

چرا سرمای یخچال ال جی کم است؟

کم بودن سرمای یخچال ال جی دلایل زیادی دارد که بیشتر خود کاربر یخچال باعث آنها می شود اکثر مشکلات به قرار گیری اشتباه یخچال یا استفاده نادرست از یخچال ختم می شود برای پیشگیری از کم شدن سرمای یخچال موارد زیر را رعایت کنید تا این اتفاق رخ ندهد:

برفک زدگی یخچال

قبل از بررسی قطعاتی که باعث یخ زدگی می شود ابتدا باید با انواع برفک ها آشنا شوید زیرا برخی از برفک ها جزو چرخه سرمایی یخچال است.

تنها یک برفک می تواند دلیل خراب شدن یخچال باشد. برفکی که به صورت پوسته ای ۱ سانتی بر روی جداره ها یا جعبه یخچال فریزر قرار دارد این برفک به این دلیل به وجود می آید که سیستم دیفراست یخچال مشکل دارد و باید تعمیرکار یخچال ال جی آن را تعمیر کند و برای سه حالت قبلی برفک ها کافی است فریزر را برای یک ساعت کشیده و ظرفی پر از آب داغ درون آن قرار دهید.

عدم یخ سازی در یخچال ال جی

یکی از ویژگی های خوب یخچال فریزر ساخت یخ آن هم به صورت کاملا خودکار است. ولی گاهی ممکن است این اتفاق نیفتد اکثرا دلایل این اتفاق را خود کاربر نیز می تواند رفع کند برای رفع مشکل یخ سازی ابتدا جعبه یخ را چک کنید که پر از یخ نباشد زیرا در این حالت یخ ساز نمی تواند یخ بسازد سپس بررسی کنید یخساز در حالت خاموش نباشد اگر بود با استفاده از دکمه off/on آن را روشن کنید اگر دوباره در حالت خاموش بود یخچال را از برق کشیده و بعد از چند دقیقه دوباره به برق وصل کنید. ولی قبل از آن آبریز یخچال را نیز چک کنید که بسته نباشد یا شلنگ آن مسدود یا تا نشده باشد اگر تمامی موارد بالا را چک کردید و یخساز درست نشد، یخ ساز یخچال فریزر ال جی شما دچار مشکل شده است و باید با تعمیرکار برای رفع آن تماس بگیرید.
اگر در یخچال خود مشکلی دارید و به درستی باز و بسته نمی شود، باید در اولین فرصت به فکر تنظیم یخچال خود باشید و علت اهل مشکل را پیدا کرده و خیلی زود آن را برطرف کنید. دلیل این همه عجله چیست؟ خب، بدیهی است که خرابی یخچال می تواند مشکلات زیادی را در مدت کمی ایجاد کند، از جمله فشار بیش از حد به کمپرسور یا موتور یخچال باعث فاسد شدن مواد غذایی که در یخچال قرار داده بودید می شود. فساد زود، کارکرد مداوم یخچال و افزایش مصرف برق از دیگر مواردی است که باعث این مشکل می شود و این یعنی یخچالتان به‌ مرور به پایان عمرش نزدیک می‌شود برای اینکه مانع از به بار آمدن چنین مشکل بزرگی شوید، بهتر است هر چه زودتر راه‌حلش را پیدا کنید! نگران نباشید در ادامه تمام علت‌ های ممکن در مورد بسته نشدن درب یخچال را با هم بررسی خواهیم کرد.

مانع‌ جلو درب

اولین و محتمل ترین دلیل بسته نشدن درب یخچال باز ماندن کشوهای داخل یخچال فریزر یا یک ظرف یا بسته بزرگ است. بنابراین بهتر است مواد و وسایل را به ترتیب درستی در یخچال فریزر قرار دهید، اینکار را با دقت انجام دهید و کشوها را به درستی ببندید و به راحتی مشکل را حل کنید.

سنگین کردن درب یخچال فریزر

یکی از مهم ترین مشکلات بسته نشدن درب یخچال، قرار گرفتن مواد حجیم و سنگین در قسمتی از یخچال است. بهتر است که همیشه قسمت بهتری از یخچال را به خوراکی های بزرگ و شیشه های پر از مربا و ترشی اختصاص دهید. زیرا این موارد به مرور زمان زیاد شده و باعث باز نشدن درب یخچال می شوند!
اگر کار از کار گذشت و به دلیل سنگینی در، لولاها دچار مشکل شدند، باید به فکر تعمیر لولای درب یخچال باشید برای این کار یک پیچ گوشتی دو طرفه یا چهار طرفه (مناسب برای پیچ های لولا) بردارید و همه پیچ ها را صاف کنید. پس از بازکردن پیچ ها، درب یخچال را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که درب یخچال به طور کامل تنظیم شده است.

تراز نبودن درب یخچال فریزر

گاهی اوقات ممکن است یخچال از حالت تعادل خارج شود که یکی از رایج ترین موارد بسته نشدن درب یخچال است. با استفاده از ابزار تراز یا نصب یکی از برنامه های بالانس بر روی گوشی خود می توانید از این موضوع مطمئن شوید! اگر پایه های پایین یخچال شما ارتفاع مناسبی ندارد، ارتفاع پایه های یخچال را تنظیم کنید. اگر تمام پایه های یخچال خود را تنظیم کرده اید و این مشکل درست نشد می توانید این کار را با یک تکه چوب، مقوا و … انجام دهید.

خرابی درزگیر درب یخچال فریزر

درزگیر یخچال شما ممکن است کثیف باشد! درزگیر کثیف مهم ترین عامل باز ماندن درب یخچال است. گاهی اوقات ذرات غذا مانع از بسته شدن مناسب درزگیر می شوند.
البته این مشکل با یک مسواک و کمی آب و صابون قابل حل است فراموش نکنید که لاستیک را پس از تمیز کردن کاملاً خشک کنید.
ممکن است قسمت هایی از لاستیک بر آمده باشد. این برآمدگی ممکن است به دلیل سفت شدن قسمت هایی از لاستیک باشد. بنابراین با صابون، وازلین و کمی آب یا با حرارت سشوار می توانید لاستیک را نرم کرده و برآمدگی آن را از بین ببرید.
ممکن است لاستیک یخچال فریزر شما فرسوده باشد در این صورت بهتر است که لاستیک درب یخچال فریزر خود را تعویض کنید.

خرابی درپوش یخچال فریزر

علاوه بر عدم تنظیم لولاها یا مشکل پیدا کردن درزگیر، درپوش شکسته ممکن است باز و بسته کردن یخچال را برای شما دشوار کند. درپوش قطعه ای است که در انتهای یخچال قرار می گیرد تا درب یخچال، به سمت داخل کشیده می شود تا به آرامی بسته شود.
ایراد پیدا کردن این قطعه باعث می‌شود در یخچال مثل همیشه و به‌راحتی باز و بسته نشود. پس با تعویض این قطعه می‌توانید به‌سادگی مشکل بسته نشدن درب یخچال را رفع کنید.

سرمای بیش از حد یخچال فریزر

هدف از طراحی یخچال ایجاد محیطی خنک برای نگهداری مواد غذایی است. دمای ایده آل برای یخچال باید حدود 34 تا 40 درجه فارنهایت باشد. بهترین راه برای تشخیص دمای یخچال استفاده از دماسنج داخل یخچال است. گاهی اوقات دمای یخچال بسیار کمتر از حد معمول می شود که باعث می شود موادی که در آن نگهداری می کنیم یخ بزنند.

دلایل عمده سردی بیش از حد یخچال فریزر

چهار دلیل اصلی برای سرد بودن بیش از حد یخچال عبارتند از

خرابی سنسور دما

یکی از دستگاه های اندازه گیری دما در یخچال ترمیستور یا سنسور دما است که به دلیل دمای بالای یخچال خراب می شود. این دستگاه می تواند به طور خودکار دمای یخچال را تنظیم کرده و کنترل کننده الکترونیکی دما را بررسی کند. سنسور دما معمولا از یک کپسول پلاستیکی تشکیل شده که دو سیم به آن متصل است و در ورودی هوا قرار دارد. ترمیستور یک دستگاه مقاومت مبتنی بر دما است. مدار کنترل یخچال پس از ارسال دما، انرژی کمپرسور و فن های اواپراتور را بر اساس دمای دریافتی تنظیم می کند. اگر این قطعه به هر دلیلی از کار بیفتد و نقش خود را به درستی ایفا نکند، فن کمپرسور و اواپراتور بیش از حد کار می کنند. به دنبال این شرایط یخچال بیش از حد سرد می شود و مواد داخل آن یخ می زند. امروزه در یخچال های پیشرفته وقتی سنسور یخچال خراب می شود با نمایش کد خطا خرابی آن مشخص می شود. این امر عیب یابی یخچال را آسان و سریع می کند.

خرابی ترموستات

در بررسی علت سرمای شدید یخچال می توان به خرابی ترموستات آن اشاره کرد. اگر ترموستات دستگاه به هر دلیلی دچار مشکل شود باعث سرد شدن بیش از حد یخچال می شود.
ترموستات یکی از مهم ترین قسمت های هر یخچالی است که دمای قسمت های مختلف این دستگاه را کنترل می کند. وظیفه این قطعه تامین ولتاژ یخچال، کمپرسور، موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور می باشد.
اگر ترموستات یخچال شما درست کار نکند، وسایل داخل یخچال بیش از حد سرد شده و حتی یخ می زنند.
ترموستات یخچال دارای سیم‌ هایی است که مدار کمپرسور را کنترل می‌کند.

خرابی دمپر یخچال فریزر

یکی دیگر از دلایل سرمای شدید یخچال خرابی سیستم کنترل دمپر است. نقش دمپر هوا در انواع یخچال ها متعادل کردن جریان هوای فن اواپراتور در داخل یخچال است.
سیستم دمپر در فواصل زمانی معین باز و بسته می شود و با هر بار باز و بسته شدن، مقدار مناسبی هوای سرد وارد یخچال می شود. این قطعه به صورت مکانیکی کار می کند و میزان هوای سرد ورودی به قسمت بدنه یخچال را کنترل می کند.
اما اگر دمپر در حالت باز گیر کند، سرمای زیادی وارد یخچال می شود و در نتیجه مواد داخل آن یخ می زند. گاهی اوقات این قطعه به طور کامل از کار می افتد و در راه ورود هوای سرد به یخچال اختلال ایجاد می کند.
هنگامی که هوای سرد بیشتری وارد بخش بدنه می شود، باید شیر و دستگیره کنترل را بررسی کنید. در این صورت دمای یخچال به زیر نرمال می رسد. هنگام آب بندی شیر یا دمپر مراقب باشید. زیرا از پلاستیک با روکش پلی استر ساخته شده و به راحتی آسیب می بیند. برخی از یخچال ها از حباب های اندازه گیری برای تنظیم دما استفاده می کنند. در این موارد بررسی کنید که حباب اندازه گیری در جای مناسبی قرار گرفته و آسیبی ندیده باشد.

خرابی برد الکترونثیکی

امروزه در یخچال ها از برد الکترونیکی استفاده می شود که تمام عملکردهای یخچال را نشان می دهد. عیب یابی یخچال با این برد بسیار آسان است
خرابی برد کنترل دمای یخچال یکی از مهم ترین عوامل سرمای شدید یخچال است و می تواند منجر به یخ زدن مواد داخل یخچال شود. نقش برد کنترل دما ایجاد ولتاژ لازم برای کمپرسور و فن موتور است. تمام سنسورهای یخچال به این برد الکترونیکی متصل هستند و دمای یخچال را نشان می دهند.
برد الکترونیکی از این اطلاعات برای راه اندازی کمپرسور و فن ها و همچنین سیستم یخ زدایی و در برخی مدل ها برای کنترل دمپر یا دریچه هوا برای ایجاد تعادل دما استفاده می کند. اگر این سیستم به هر دلیلی نقش خود را به درستی ایفا نکند، ولتاژ بدون وقفه به سیستم خنک کننده فرستاده شده و فضای داخلی یخچال بیش از حد سرد می شود. باعث یخ زدن مواد و تجهیزات داخل می شود.

درست کردن مشکل خرابی ایجاد شده

هنگامی که نقص دستگاه خود را پیدا کردید، می توانید آن را تعمیر کنید. اگر دستگاه با برد کنترل دمای یخچال مشکل داشت باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم. تعمیر، تنظیم و یا تعویض برد کنترل دما نیاز به مهارت زیادی دارد و باید توسط تعمیرکار ماهر و با تجربه انجام شود.
اما اگر وسایل داخل یخچال شما مدام در حال یخ زدن هستند، بد نیست ترمیستور را با ولت متر چک کنید. اگر مقاومت ترمیستور با دمای یخچال مطابقت نداشته باشد، تعویض این قطعه ضروری است. برای حل مشکل دمای بالای یخچال در قسمت ترموستات باید فن ترموستات را از کمترین مقدار به بالاترین مقدار تبدیل کنید و به صدای کلیک توجه کنید. اگر چنین صدایی شنیده نشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین می توانید سیستم کنترل دمپر را تغییر داده یا جایگزین کنید تا مشکل حل شود.

راه های پیشگیری از خرابی یخچال فریزر

در این مقاله اصلی ترین مشکلات یخچال فریزر با دلایل خرابی و راه های رفع آنها بیان شد در ادامه به معرفی چندین راه متفاوت برای پیشگیری از ایجاد خرابی در یخچال فریزر می پردازیم تا شما بتوانید با استفاده از نکات زیر از یخچال فریزر خود محافظت کنید و از ایجاد هزینه جلوگیری کنید.

22300020 – 88583946

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.