تعویض فیلتر یخچال های اروپایی به چه صورت است ؟

عوض کردن فیلتر یخچال های ساید بای ساید به خودی خود کاری مشکل نیست و معمولا همه افراد آن را کاری آسان و به دور از دردسر می دانند. اما اگر این فیلتر ، با آسیب و خرابی هایی روبه رو شود آن زمان است که تنها کسی که می تواند از عهده تعویض آن برآید یک تعمیرکار با تجربه و ماهر می باشد.

چرا نیاز به فیلتر های تصفیه آب داریم؟

ممکن است این سوال برای همه افراد ایجاد شود که اصلا چه نیازی به فیلتر تصفیه آب است وقتی آب لوله کشی شهر تصفیه شده است؟ دو دلیل مهم و محکم برای استفاده از فیلترهای تصفیه آب وجود دارد.
1) شاید آب آشامیدنی شهر تصفیه شده باشد ولی این آب به طور کامل تصفیه نشده است و هنوز در این آب کلر و نیترات وجود دارد. کلر و نیترات باعث سختی آب می شود و از طرفی به مرور زمان استفاده از آبی که دارای کلر و نیترات است ممکن است که سلامتی شما و یا خانواده شما را برهم بزند و باعث سنگ کلیه و مشکل های گوارشی بشود در نتیجه بهتر است از فیلتر های تصفیه آب استفاده کنید تا 90 درصد کلر و نیترات آب گرفته شود و دیگر ضرری به سلامتی شما وارد نکند.

 

تعمیرکار یخچال

 

2) آب آشامیدنی شهر نه تنها به سلامت شما ممکن است آسیب بزند بلکه می تواند خطر جدی برای سلامت و طول عمر دستگاه شما باشد. آب آشامیدنی بعد از ورود به یخچال اول به شیر برقی می رود و بعد شیر برقی تصمیم می گیرد که این آب به کجا برود اگر آب تصفیه شده شهر به داخل یخچال برود به دلیل املاح معدنی نامناسب و سختی خود ممکن است به مرور زمان به شیر برقی یا لوله های داخل یخچال آسیب بزند و در لوله ها یا شیر برقی یخچال رسوب ایجاد کند.

انواع فیلتر های یخچال فریزر از نظر کاربرد

فیلترهای مینروال: فیلترهای مینروال یخچال فریزر به طور کلی املاح آب مانند کلر و نیترات را گرفته و برخی از املاح ضروری را به آب اضافه می کند.
فیلترهای طعم: فیلترهای طعم باعث می شود که بو و طعم بد آب گرفته شده و آب مزه و بوی دلنشینی داشته باشد.
فیلترهای ضد باکتری: این فیلتر باکتری مضر برای بدن را از آب آشامیدنی حذف می کند.

انواع فیلترها از نظر محل نصب

فیلترهای یخچال فریزر از نظر نصب به دو نوع داخلی و خارجی هستند.

فیلترهای یخچال ها به دو نوع تقسیم می شوند:
فیلتر خارجی
فیلتر داخلی
فیلتر داخلی: این فیلترها داخل یخچال قرار دارند و معمولا در زیر سقف یا در کنار جا میوه قرار دارند. فیلترهای داخلی تنها یک کار انجام می دهد. در برخی از یخچال های وارداتی مانند آدمیرال، ویرپول و…. فیلتر داخلی را در قسمت زیر در یخچال قرار دارند.
فیلتر داخلی 3m بوش
فیلتر داخلی 3m بوش با استفاده از فناوری کربن فعال بیشتر ناخالصی ها در آب از بین می برد و آب را کاملا شفاف می سازد این فیلتر بهترین فیلتر داخلی در بین فیلترهای اروپایی است.
از ویژگی های برتر این فیلتر میتوان به
بالا ترین قدرت در از بین بردن بو و مزه ی بد کلر
دقت کاهش ذرات تا ۵ میکرون
بالاترین قدرت در از بین بردن آلودگی و ذرات معلق
حفاظت از قطعات یخچال در مقابل رسوب آب
فیلتر خارجی
این فیلترها در بیرون یخچال قرار دارند و به صورت مستقیم در مسیر شلنگ ورودی آب قرار دارند برخی از یخچال ها که فیلتر داخلی ندارند از این فیلتر استفاده می کنند.

چه زمانی و چگونه فیلترهای تصفیه آب باید تعویض شود؟

فیلترهای درون یخچال ها نیز انواع و اقسام متفاوتی را شامل می شوند، که معمولا روش تعویض کردن آنها تفاوت چندانی با هم ندارد و با چرخش 90 درجه باز و بسته می شوند.
معمولا زمانی که فیلتر یخچال را به تازگی تعویض می کنید آب تولیدی آن کمی طعم املاح خواهد داد ولی این موضوع بسیار عادی است و بعد از مدتی این مشکل برطرف خواهد شد و شما بعد از آشامیدن آب هیچ طعمی را احساس نخواهید کرد.
اما اگر از زمان عوض کردن فیلتر یخچالتان زمان زیادی گذشته است، باید بدانید که دلیل این طعم های ناخوشایند، تمام شدن طول عمر فیلتر یخچال شما است و نیاز دارد هرچه زودتر با فیلتر نو جایگزین شود.
اگر فشار آب از خروجی جلوی یخچال شما کم تر از قبل شده باشد، ابتدا باید شیر ورودی آب به داخل یخچال را چک کنید که نیمه بسته نباشد سپس، شلنگ های دیگر را بررسی کنید که تا نخورده باشند. اگر هیچ کدام از آنها نبود حتما نسبت به تعویض فیلتر اقدام کنید.
فیلترها در چندین مرحله عمل تصفیه آب را انجام می دهند. یکی از این مراحل عبور کردن آب از کربنی است که درون دستگاه تعبیه شده است.
برای همین است که بعد از آنکه فیلتر را عوض می کنید معمولا همه تعمیرکاران تاکید دارند برای مدت زمانی، آب را باز گذاشته تا آب حاوی کربن، از دستگاه خارج شود که حدودا با خارج کردن حدود 5 لیتر آب، می توانید به آب سالم و بدون کربن دست یابید.
علاوه بر بد طعم شدن آب درون یخچال، که زمان تعویض را مشخص می کند، معمولا زمانی که چراغ فیلتر هم به رنگ قرمز درآید نشان دهنده موعد تعویض فیلتر دستگاه خواهد بود و بعد از عوض کردن فیلتر نو به جای فیلتر قدیمی، می بایست دستگاه را دوباره راه اندازی کنیم.
البته برای آنکه همواره بتوانید سلامت خود و فرزندانتان را با نوشیدن آب سالم تضمین کنید، می بایست به عوض کردن به موقع فیلتر آب دستگاه خود توجه داشته باشید. برای اینکار باید به یک تعمیرگاه معتبر و مطمئن مراجعه کنید که علاوه بر داشتن فیلترهای اصل و با کیفیت، تعمیرکاران حرفه ای را نیز در اختیار داشته باشد و بتوانند دستگاه شما را در اسرع وقت سرویس کنند.
یخچال های ساید بای ساید بوش، طراحی بسیار زیبا دارند و توانسته است مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند و شاید به جرات بتوان ادعا کرد که آن را می توان در گروه یخچال های کم صدا و یا بی صدا قرار داد. یکی از خصوصیات بارز این یخچال ها ، سیستم گردش هوا درون آن است که باعث می شود مواد غذایی در همه قسمت ها به طور مساوی در معرض هوای سرد قرار گیرند و بتوانند برای مدت زمان طولانی تری سالم بمانند. همچنین مصرف انرژی در این یخچال ها A می باشد.

نحوه تعویض فیلتر بیرونی یخچال فریزر سامسونگ

بنا به گفته متخصصین و تعمیرکاران یخچال فریزر سامسونگ شرکت قائم سرویس، زمان تعویض فیلتر بیرونی بعد از ظاهر شدن هشدار تعویض فیلتر بر روی نمایشگر دستگاه و یا خروج آهسته آب از آبریز یخچال فریزر سامسونگ است.
برای تعویض فیلتر بیرونی سامسونگ لازم است ابتدا قطعه قدیمی را خارج کرده و یک فیلتر نو اورجینال پیدا کنید. سپس فیلتر جدید را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و با فشار دادن دکمه آلارم به مدت 3 تا 5 ثانیه علامت هشدار را از روی صفحه نمایشگر پاک کنید.
ما در تعمیرگاه قائم سرویس برای یخچال های اروپایی شما از قبیل: بوش، آ اِ گ، آریستون، وست فراست، فیلیپس، زیمنس، باگنشت، زانوسی، الکترولوکس و بکو می توانیم در اسرع وقت و با در دسترس داشتن فیلترهای اصل نسبت به تعویض فیلتر یخچال های شما اقدام کنیم.

 

تعمیرات یخچال ساید بای ساید

 

فیلتر خارجی جنرال الکتریک
فیلتر خارجی جنرال الکتریک با کاهش آلاینده‌ هایی نظیر جیوه، سرب، کلروبنزن، کربوفران بنزن و… آب شما را
به راحتی تسویه میکند فیلتر آب خارجی جنرال الکتریک خود را پس از ۶ ماه استفاده یا تسویه ۳۰۰ گالن آب باید تعویض کنید.

یکی از انواع این فیلترها ، کپسولی شکل است و درهرطرف آن یک حفره برای عبور شیلینگ از درون آن وجود دارد و دارای ورودی و خروجی می باشد که هر کدام به یخچال متصل است.
فیلترهای درون یخچال ها نیز انواع و اقسام متفاوتی را شامل می شوند ، که معمولا روش تعویض کردن آنها تفاوت چندانی با هم ندارد و با چرخش 90 درجه باز و بسته می شوند.
معمولا زمانی که فیلتر یخچال را به تازگی تعویض می کنید آب تولیدی آن کمی طعم املاح خواهد داد ولی این موضوع بسیارعادی است و بعد از مدتی این مشکل بر طرف خواهد شد و شما بعد از آشامیدن آب هیچ طعمی را احساس نخواهید کرد.
اما اگر از زمان عوض کردن فیلتر یخچالتان زمان زیادی گذشته است ، باید بدانید که دلیل این طعم های ناخوشایند ، تمام شدن طول عمر فیلتر یخچال شما است و نیاز دارد هرچه زودتر با فیلتر نوع جایگزین شود.
اگر فشار آب از خروجی جلوی یخچال شما کم تر از قبل شده باشد ، ابتدا باید شیر ورودی آب به داخل یخچال را چک کنید که نیمه بسته نباشد سپس ، شلنگ های دیگر را بررسی کنید که تا نخورده باشند ف اگر هیچ کدام از آنها نبود حتما نسبت به تعویض فیلتر اقدام کنید.
فیلترها در چندین مرحله عمل تصفیه آب را انجام می دهند. یکی از این مراحل عبور کردن آب از کربنی است که درون دستگاه تعبیه شده است.

برای همین است که بعد از آنکه فیلتر را عوض می کنید معمولا همه تعمیرکاران تاکید دارند برای مدت زمانی، آب را باز گذاشته تا آب حاوی کربن، از دستگاه خارج شود که حدودا با خارج کردن حدود5 لیتر آب، می توانید به آب سالم و بدون کربن دست یابید.
علاوه بر بد طعم شدن آب درون یخچال، که زمان تعویض را مشخص می کند، معمولا زمانی که چراغ فیلترهم به رنگ قرمز درآید نشان دهنده موعد تعویض فیلتر دستگاه خواهد بود و بعد ازعوض کردن فیلتر نو به جای فیلتر قدیمی، می بایست دستگاه را دوباره راه اندازی کنیم.
البته برای آنکه همواره بتوانید سلامت خود و فرزندانتان را با نوشیدن آب سالم تضمین کنید، می بایست به عوض کردن به موقع فیلتر آب دستگاه خود توجه داشته باشید برای اینکار باید به یک تعمیرگاه معتبر و مطمئن مراجعه کنید که علاوه بر داشتن فیلترهای اصل و با کیفیت، تعمیرکاران حرفه ای را نیز در اختیار داشته باشد و بتوانند دستگاه شما را در اسرع وقت سرویس کند.
یخچال های ساید بای ساید بوش، طراحی بسیار زیبا دارد و توانسته است مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند و شاید به جرئت بتوان ادعا کرد که آن را می توان در گروه یخچال های کم صدا و یا بی صدا قرار داد. یکی از خصوصیات بارز این یخچال ها ، سیستم گردش هوا درون آن است که باعث می شود مواد غذایی در همه قسمت ها به طور مساوی در معرض هوای سرد قرا گیرند و بتوانند برای مدت زمان طولانی تری سالم بمانند. همچنین مصرف انرژی در این یخچال ها A می باشد.

ما در تعمیرگاه قائم سرویس برای یخچال های اروپایی شما از قبیل: بوش، آ اِ گِ ، آریستون، وست فراست، فیلیپس، زیمنس، باگنشت، زانوسی، الکترولوکس و بکو می توانیم در اسرع وقت و با در دسترس داشتن فیلترهای اصل نسبت به تعویض فیلتر یخچال های شما اقدام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.