علت سخت باز شدن درب یخچال چیست؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که می تواند برای یخچال شما ایجاد شود سخت باز شدن درب یخچال است ممکن است گاهی به علت های مختلف درب یخچال بد باز شود در این مقاله قصد داریم با بررسی مورد به مورد دلایل ایجاد این مشکل و راه های رفع آن به شما کمک کنیم که این مشکل را بشناسید و برای رفع آن اقدام جدی کنید توجه کنید که هنگامی که نتوانستید مشکل را حل کنید بهترین کار تماس با تعمیرگاه های مجاز مرکزی هستند تا برای شما تعمیرکار بفرستند و مشکل شما را رفع کند.

 

تعمیر یخچال با قائم سرویس

نو بودن یخچال شما

اولین موردی که باید بررسی کنید موردی بسیار ساده است این که آیا شما یخچال خود را تازه خریده اید یا خیر؟ اگر یخچال خود را تازه خریده باشید هنگامی که در یخچال را باز می کنید هوای سرد درون یخچال با هوای گرم بیرون آن ترکیب می شود و این اتفاق باعث ایجاد خلا در یخچال می شود و هنگامی که دوباره بعد از مدت کمی قصد باز کردن درب یخچال را داشته باشید خلا درون یخچال کار شما را کمی سخت می کند بهتر است کمی زمان به یخچال خود بدهید تا بتواند خود را با شرایط وفق دهد.

لاستیک دور درب

یکی دیگر از مواردی که باعث سخت بسته شدن درب یخچال است کثیف بودن لاستیک دور درب یخچال است ممکن است به مرور زمان و به علت استفاده فراوان از یخچال لاستیک دور درب یخچال کثیف شده باشد و هنگام بسته شدن به درب یخچال بچسبد و نگذارد باز شود برای رفع این مشکل بهترین کار این است که به صورت مداوم و منظم لاستیک دور درب یخچال را تمیز کنید که فرصت کثیف شدن نداشته باشد و نتواند برای شما دردسری ایجاد کند.

خراب بودن لولای درب یخچال

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث این شود که درب یخچال شما سخت باز شود، می تواند افتادگی درب یخچال شما باشد به علت استفاده اشتباه و‌ گذشت زمان لولاهای دور درب یخچال ممکن است خراب شده باشد و نیاز به روغن کاری داشته باشد یا درب یخچال فریزر شما به خوبی روی آن قرار نگرفته باشد به همین دلیل درب یخچال می افتد و فشار بیشتری وارد میکند در نتیجه درب یخچال شما به سختی باز می شود برای رفع این مشکل بهتربن کار این است که اگر لولاهای درب یخچال شکسته باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد یا اگر درب روی لولاها افتاده آن ها را باز کرده و دوباره ببندید همچنین برای پیشگیری از این مشکل درب یخچال خود را سنگین نکنید.

 

تعمیرکار یخچال

تراز بودن یخچال

ممکن است هنگام جا به جایی یا اسباب کشی، یخچال تراز بودن خود را از دست داده باشد. این مشکل می تواند صدمه جدی  به یخچال شما بزند. ممکن است درب یخچال سخت باز شده یا اصلا بسته نشود و هر دو این اتفاق ها می تواند باعث مشکلات بیشتری شود و صدمه بیشتری به یخچال بزند برای رفع مشکل عدم تراز بودن یخچال می توانید با استفاده از تراز سنج و تنظیم کردن پایه های یخچال این مشکل را حل کنید اگر در تراز کردن یخچال خود مشکل داشته باشید می توانید از تعمیرکار کمک بگیرید.

باز ماندن درب یخچال

یکی دیگر از مشکل هایی که می تواند به وجود بیاید باز ماندن درب یخچال است. این مشکل می تواند آسیب های زیادی به یخچال بزند این اتفاق می تواند باعث از بین رفتن سرمای یخچال شده در نتیجه قطعات یخچال بیشتر برای تولید سرما کار کنند و قطعات یخچال شما آسیب جدی ببیند. این اتفاق دلایلی مختلفی دارد و ممکن است به علت خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر شما باشد. جنس لاستیک های دور درب شما طوری است که به مرور زمان به علت سرما لاستیک ها خشک شده و پاره می شوند و مانع بسته شدن درب یخچال می شود. از طرفی همانطور که در بالا گفته شد ممکن است لولاهای دور درب شما خراب شده باشد و درب یخچال شما بسته نشود یا این که یخچال شما تراز نباشد. هر کدام از این موارد می تواند باعث بسته نشدن درب یخچال شود.

استوپر

استوپر قطعه ای در یخچال فریزر است که باعث راحت تر بسته شدن یخچال می شود عملکرد این قطعه این گونه است که هنگامی که درب یخچال را می بندید باعث شده درب یخچال به داخل کشیده شده و بسته شود اگر این مشکل پیش آمد به قطعه استوپر یخچال خود نیز نگاهی کنید زیرا زمانی که استوپر خراب شده باشد درب یخچال سخت تر باز می شود استوپر قطعه ای در پایین و انتهای درب یخچال است از آنجایی که تعمیر قطعات امری تخصصی محسوب می شود برای تعمیر یا تعویض این قطعه بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید تا به مشکل نخورید.

از بین رفتن وکیوم یخچال فریزر

وکیوم یخچال باعث چسبندگی بیشتر بین لاستیک های دور درب می شود زمانی که وکیوم یخچال خراب شود درب یخچال نه تنها سخت باز نمی شود بلکه اصلا باز نمی شود به این صورت که هرچه شما یخچال فریزر را بکشید درب آن باز نمی شود و یخچال فریزر به سمت شما کشیده می شود این مشکل بسیار تخصصی است و بهتر است خود شما اقدام به حل آن نکنید زیرا ممکن است یخچال فریزر شما بدتر آسیب ببیند و خسارت بیشتری برای شما به بار بیاورد در این موارد می توانید با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید.

 

نمایندگی تعمیر یخچال

 

سخن پایانی

اگر در تعمیر یخچال فریزر خود و فهمیدن مشکلات آن مشکل دارید، شرکت قائم سرویس با سابقه ۲۰ سال فعالیت در سرتاسر تهران در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی این تضمین را می دهد که به بهترین شکل ممکن یخچال فریزر شما را تعمیر کند. شرکت قائم سرویس با استفاده از تعمیرکاران مجرب توانسته است افتخارات زیادی کسب کند یکی از این افتخار ها این است که شرکت ما نمایندگی برندهای معتبر جهانی مانند برند آاگ، برند سامسونگ، برند ال جی، برند جنرال الکتریک، بوش و وستینگ هاوس را کسب کند. همچنین شرکت ما جزو شرکت های مجاز مرکزی به شمار می رود و دارای مجوز رسمی کسب است برای ارتباط با شرکت ما تنها کافی است تا تلفن را برداشته و با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.
02122300020
02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.