مشکلات مربوط به لباسشویی بوش

برند بوش آلمان، یکی از معروف ترین و محبوب ترین برند‌های تولید کننده لوازم خانگی است که در سال‌ های اخیر توانسته اعتماد مشتریان زیادی را به خود جلب کند. یکی از محصولات پرطرفدار این برند، ماشین لباسشویی بوش است. کارایی بالا و دوام مناسب ماشین لباسشویی بوش به عنوان مزایای اصلی این محصولات به حساب می‌آید.

اما نباید از این مسئله غافل شد که این ماشین‌ لباسشویی نیز به دلایل مختلف ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به عیب یابی و تعمیر داشته باشد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم که شما را با مشکلات مربوط به لباسشویی بوش آشنا کنیم تا در زمان بروز هر مشکلی بتوانید اقدامات ضروری و لازم را انجام دهید و آگاهانه تر عمل کنید.

تشخیص مشکلات مربوط به لباسشویی بوش

اولین موضوع که در خصوص تشخیص مشکلات مربوط به لباسشویی بوش باید بدانید این است که ماشین لباسشویی یک وسیله الکتریکی-مکانیکی است و برای تعمیر آن نیاز به فردی است که با نحوه کار این وسیله آشنایی کامل داشته باشد. شاید شما اطلاعات محدودی در خصوص سایر لوازم خانگی داشته باشید اما زمانی که صحبت از ماشین لباسشویی به میان می آید، حتماً مراحل عیب یابی و تعمیر باید توسط فردی انجام شود که تجربه کافی در این زمینه را دارد. بعضی از مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی‌ های بوش بسیار ساده هستند و صرفاً با خواندن این مطلب می‌توانید نسبت به برطرف سازی آنها اقدام کنید. البته فراموش نشود که برای رسیدگی به مشکلات پیچیده تر شما حتماً به یک متخصص نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که دستکاری خودسرانه ماشین لباسشویی می‌تواند مشکلات ساده را پیچیده کند و ممکن است مجبور باشید برای تعمیرات آن هزینه بیشتری پرداخت کنید. در ادامه ما مشکلات مربوط به لباسشویی بوش را خدمت شما معرفی میکنیم و توضیحات مربوط به آن را با شما در میان می‌گذاریم.

تعمیر لباسشویی بوش

روشن نشدن ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات مربوط به لباسشویی بوش که ممکن است مشاهده کنید، روشن نشدن لباسشویی است. معمولاً ساده ترین توضیح برای به وجود آمدن این مشکل، نرسیدن برق به آن است. در این حالت شما مشاهده می‌ کنید که هیچ کدام از چراغ‌های روی صفحه نمایش لباسشویی روشن نمی شوند. برای عیب یابی بهتر شما ابتدا باید بخش دوشاخه و پریز مربوط به دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مشاهده کردید پریز‌ برق، عمل برق رسانی را انجام نمی دهد باید با یک تکنسین تماس بگیرید. در چنین شرایطی اگر بعضی از چراغ‌ های ماشین لباسشویی روشن می‌ شود، مشکل برق رسانی وجود ندارد. ممکن است برد کنترلی لباسشویی دچار مشکل شده باشد. برای حل این مشکل باید قسمت‌ های دیگری مانند قفل درب و تایمر نیز بررسی شوند تا با اطمینان بیشتری نسبت به تعمیر و تعویض قطعات اقدام گردد.

شروع نشدن هیچ کدام از برنامه‌ها در لباسشویی

دلایل اصلی به وجود آمدن این مشکل عبارتند از: “فشار دادن دکمه استارت به مدت بسیار طولانی و بسیار کوتاه، بسته نبودن درب، فعال بودن قفل کودک.” اولین کاری که در چنین شرایطی باید انجام دهید بررسی وضعیت درب لباسشویی است. در صورتی که درب به درستی بسته نشده باشد، برنامه شستشو  شروع نمی شود. اگر مشکل در اثر فشار ندادن درست دکمه استارت رخ داده باشد، شما باید یک مرتبه دیگر د به صورت صحیح  دکمه را فشار دهید. اگر مشکل به وجود آمده در اثر فعال شدن قفل کودک باشد، بهترین روش برای غیر فعال کردن قفل استفاده از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی است. دستورات لازم برای انجام این کار در مدل‌ های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه روش‌ های غیر فعال کردن قفل کودک را به اختصار به شما معرفی می‌کنیم:

در صورتی که ماشین لباسشویی شما با توجه به موارد بالا درست نشد بهتر است که با یک متخصص تماس بگیرید.

ایجاد سروصدای زیاد

یکی از مشکلات مربوط به لباسشویی بوش ایجاد سر و صدای بسیار زیاد است، این مشکل می‌تواند دلایلی مانند: “مشکل در پمپ تخلیه، تسمه، کلاچ، کوپلینگ‌های موتور، پولی، یاتاقان، باز نشدن پیچ‌های حمل و نقل یا تراز نبودن لباسشویی” داشته باشد. لازم به ذکر است همه سر و صداهای ایجاد شده توسط ماشین لباسشویی خطرناک نیستند، اما توجه به آنها باعث می‌ شود اگر مشکلی در میان باشد، شما بتوانید زودتر از آن باخبر شوید و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین در صورتی که نتوانستید به درستی منشأ سر و صدای ایجاد شده را پیدا کنید، بهتر است هیچ اقدامی انجام ندهید و فقط با یک متخصص تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی نمی چرخد

دلیل بروز این مشکل می‌تواند مواردی مانند: “زیاد از حد بودن لباس‌ ها درون لباسشویی، پاره شدن تسمه درام، تمام شدن زغال موتور، خراب شدن کوپلینگ‌ های موتور، قفل نبودن درب یا مشکلات یاتاقان” باشد. تنها بخشی که شما می‌ توانید بررسی کنید، میزان لباس‌ های درون ماشین و بسته بودن درب لباسشویی است. همچنین در ماشین لباسشویی‌ های جدید تر این مشکل می تواند  مربوط به تنظیمات اشتباه و وارد کردن برنامه نامناسب باشد. در صورتی که هیچ کدام از این موارد باعث بوجود آمدن مشکل نبود، بهتر است از انجام بررسی‌ ها و دستکاری‌ های اضافه پرهیز کنید و سراغ افراد با تجربه در این زمینه بروید.

ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند

یکی از مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی بوش این است که از آب پر نمیشود. دلایل بروز این مشکل مواردی مانند: “خرابی شیر برقی ورودی لباسشویی، فشار کم آب، خم شدن یا گرفتگی لوله ها” است. برای عیب یابی در این بخش شما باید ابتدا شیلنگ‌های ورودی لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید تا هیچ گونه انسدادی در مسیر آنها وجود نداشته باشد. همچنین فشار آب ورودی ماشین لباسشویی را باید بررسی کنید و مطمئن شوید که با شیر آب کاملا باز فشار آب به حدی باشد که یک سطل 10 لیتری را در 1 دقیقه پر کند. سایر مشکلات بوجود آمده در رابطه با پر آب شدن ماشین لباسشویی را بهتر است به یک تعمیرکار متخصص بسپارید تا خودتان به قصد تعمیر به بقیه قسمت‌ها آسیب نرسانید.

سرریز شدن آب ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات مربوط به لباسشویی بوش این است که آبگیری بیش از حد انجام دهد و باعث سرریز شدن آب شود. دلایل بوجود آورنده این مشکل عبارتند از: “بروز مشکل در محفظه فشار، مشکلات مربوط به سوئیچ فشار، مشکل داشتن ورودی آب” در صورتی که با این مشکل روبرو شدید، باید ابتدا سیستم ورودی آب لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که این بخش مشکلی نداشت بهتر است یک بار تنظیمات دمای آب را تغییر دهید تا در صورتی که این مشکل مربوط به سوئیچ تنظیم فشار بود متوجه آن شوید. به یاد داشته باشید که خود شما صلاحیت رفع این مشکل را ندارید و باید از تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

عدم تخلیه آب

تخلیه نشدن آب یکی از مشکلات مربوط به لباسشویی بوش می‌باشد که معمولا به دلایلی مانند: “قفل نبودن درب، خراب شدن پمپ تخلیه، مسدود شدن فیلتر، گرفتگی شیلنگ خروجی.” رخ میدهد. برای بررسی این مشکل شما باید ماشین لباسشویی خود را به سمت جلو بکشید و شیلنگ مربوط به تخلیه آب را مورد بررسی قرار دهید تا به این صورت اگر انسدادی بوجود آمده است آن را برطرف کنید. برای این کار شیلنگ را از ورودی فاضلاب بیرون بکشید و آن را درون یک سطل بگذارید، سپس برنامه تخلیه را از پنل کنترلی ماشین لباسشویی انتخاب کنید. در صورتی که سطل پر نشد و یا روند آمدن آب در آن بسیار آرام بود، احتمال گرفتگی وجود دارد. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید وضعیت فیلتر است، امکان پر شدن فیلتر ماشین لباسشویی با وسایل خارجی مانند محتویات جیب، آشغال‌های ریز چسبیده به لباس و… هست، در چنین شرایطی شما باید اقدام به تمیز کردن و یا تعویض فیلتر کنید. در ضمن یکی از راه‌های ساده برای فهمیدن این که پمپ تخلیه مشکل دارد یا نه، این است که به صدای آن دقت کنید، و در صورتی که صدای غیر عادی شنیدید احتمالا مشکلی بوجود آمده است.

تخلیه نکردن آب لباسشویی بوش

شلنگ تخلیه لباسشویی را چک کنید که دچار پیچ خوردگی نشده باشد در صورت مشاهده آن را صاف کنید فیلتر پمپ را نیز چک کنید ممکن است توسط اشیا ریز یا پرز لباسها مسدود شده باشد اتصالات شلنگ تخلیه را هم چک کنید که قطع یا شل نشده باشد ممکن است که برنامه شستشو را بدون عمل تخلیه تنظیم کرده باشید د غیر این صورت ممکن یخچال بوش شما نیاز به تعمیر داشته باشد برای تعمیر لباسشویی بوش خود در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

چرا درب لباسشویی بوش بسته نمی شود

در لباسشویی بوش خود را یک بار به طور کامل باز بسته کنید که لباس یا اشیای دیگر مانع بسته شدن درب لباسشویی شوند وقتی که حالت Anti-flood فعال باشد درب لباسشویی بسته نمی شود ممکن است قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی بوش شما خراب شده باشد که در این صورت باید با تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.
چرا لباسشویی بوش به درستی آبگیری نمی کند.
ابتدا شیر آب را بررسی کنید ممکن بسته باشد یا با گذشت زمان آهک داخل آب مسدود شده باشد شلنگ آب ورودی ممکن است بسته باشد ممکن است خراب شده یا دچار پیچ شدگی شده باشد امکان دارد فیلتر های موجود در شلنگ ورودی آب کثیف شده باشد بهتر است آن ها را تمیز کنید فشار شیر آب را نیز بررسی کنید زیرا در فصل گرما فشار آب کمتر ار فصل های دیگر است.

چرا لباسشویی وارد فاز چرخش نمی شود

ممکن است فاز Spin خاموش باشد لباسشویی را به حالت چرخش برگردانید اگر لباس ها به صورت متعادل داخل لباسشویی نکرده اید لباسشویی نمی تواند بچرخد در این صورت چرخش لباسشویی را متوقف درب آن را با دست باز کنید سپس لباس ها را در همه جای آن پخش کنید ممکن لباسشویی دستور چرخش را صادر نکند لباسشویی را خاموش کنید آن را از برق بکشید سپس چند ثانیه بعد آن را به برق بزنید

داشتن نشتی یا آبریزی

در صورتی که نشت آب از جلو بود، باید محل ریختن پودر لباسشویی و درب ماشین لباسشویی خود را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان پیدا کنید که این دو قسمت به درستی بسته شده اند. اگر نشت از بخش پشتی ماشین لباسشویی بود مشکل معمولا از ورودی و خروجی آب ماشین لباسشویی شما خواهد بود و باید شیلنگ‌ های ورودی و خروجی و همچنین فاضلاب لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید. در ضمن اگر نشت آب از زیر ماشین لباسشویی بود می‌تواند به هر کدام از دلایل بالا مربوط باشد. نکته مهمی که در این بخش باید به یاد داشته باشید این است که اگر بررسی شما به نتیجه‌ای نرسید بهتر است که با یک متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

سایر مشکلات مربوط به لباسشویی بوش

این مشکل به دلیل وزن بیش از حد لباس‌ ها، مشکل داشتن قفل درب، گیر افتادن لباس‌ها بین درب و فعال بودن قفل کودک اتفاق می‌افتد.

دلایل بوجود آمدن چنین مشکلی عبارتند از: اختلال در عمل کمک فنرها، بار نامتعادل و نامناسب لباس‌ ها، باز نکردن پیچ‌های مخصوص حمل و نقل بعد از نصب، نامناسب بودن محل قرار گیری لباسشویی و تراز نبود آن

مشکل زیر دلایلی مانند: مشکلات تایمر یا برد کنترلی، پیدا شدن نشتی در کار، گرم شدن بیش از حد آب و یا گرم نشدن آب به مقدار کافی، بروز مشکل در آبگیری، بروز خطاهای برنامه‌ای

جمع بندی

در این مقاله با اشاره به برخی از مشکلات مربوط به لباسشویی بوش سعی کردیم اطلاعات مفیدی را برای تشخیص و عیب یابی اولیه ماشین لباسشویی در اختیار شما قرار دهم. بدون شک انجام هر گونه تعمیر تخصصی بر روی ماشین لباسشویی می‌بایست توسط نیروی تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.