آموزش تعویض سنسور یخچال و فریزر

آموزش تعویض سنسور یکی از ملزوماتی هست که برای تعمیر یخچال فریزر مهم و ضروری است هر کدام از سنسورها عملکرد یخچال را از درون و بیرون کنترل کرده و اطلاعات را به برد الکترونیکی ارسال می کند در این مقاله قصد داریم تا آموزش تعویض سنسور را به شما بدهیم.

تعمیرکار یخچال

انواع سنسورها

یخچال فریزرها دارای سنسورهای زیادی هستند که عملکرد یخچال را کنترل کرده و اطلاعات عملکردی دستگاه را به شما نشان می دهد سنسورها به طور کلی ۷ قسمت هستند.

سنسور دمای یخچال

سنسور دمای یخچال وظیفه کنترل دمای یخچال را به عهده دارند اگر دمای یخچال از استاندارد و اندازه ای که برای آن تعیین شده است خارج شود سنسور دمای یخچال به کمپرسور دستور می دهد تا عملکرد خود را طوری تنظیم کند که دمای یخچال به حد استاندارد برسد اگر یخچال سردتر یا گرم تر شود احتمال دارد سنسور دمای یخچال یا کمپرسور به مشکل خورده باشد.

سنسور دمای فریزر

این سنسور دمای فریزر را کنترل می کند و تنها تفاوت آن با سنسور دمای یخچال این است که استانداردهای پایین تر و حساس تری در اندازه گیری دما دارد.

سنسور دمای محیط

یکی دیگر از سنسورهای یخچال فریزر سنسور دمای محیط است این سنسور دمای یخچال و فریزر را گرفته و به برد الکترونیکی انتقال می دهد برد الکترونیکی نیز ولتاژ وارد شده به کمپرسور را کنترل می کند.

سنسور درب یخچال

زمانی که درب یخچال و فریزر باز مانده باشد سنسور درب یخچال با روشن کردن چراغ و یا ایجاد صدا آن را اعلام می کند و از ورود هوای گرم اضافه به داخل یخچال فریزر جلوگیری می کند.

سنسور دیسپنسر یا آب ریز یخچال

در یخچال هایی که آبریز و یا محل خروج یخ دارند سنسورهایی به نام سنسور دیسپنسر وجود دارد زمانی که لیوانی در قسمت دیسپنسر یخچال قرار می‌ گیرد سنسور آن را شناسایی می کند و اجازه‌ خارج شدن آب یا یخ را می‌ دهد.

سنسور دمای کمپرسور

سنسور دمای کمپرسور وقتی دمای کمپرسور بالا می رود یا کار آن به اتمام می رسد باعث خاموشی کمپرسور می شود و با این کار از گرم شدن بیش از حد کمپرسور جلوگیری می کند.

نحوه تست انواع سنسورها

در این بخش از مقاله آموزش تعویض سنسور به شما یاد می دهیم چگونه هر نوع سنسور یخچال و فریزر را عوض کنید ابتدا ترمیستور را از یخچال باز کنید برای اندازه گیری دماهای متفاوت ترمیستور باید آن را در بیرون قرار دهید تا به دمای محیط برسد برای اندازه گیری دمای پایین تر می توانید از یک لیوان آب کمک بگیرید با گرم شدن سنسور و رسیدن آن به دمای محیط سنسور باید به 2k اهم در ۲۰ درجه سانتی گراد برسد برای تست سنسور در دمای پایین نیز باید سنسور را درون آب یخ قرار دهید دمای سنسور در این شرایط باید ۰ درجه سانتی گراد معادل ۳k اهم داشته باشد اگر سنسور در این حالت عددهای برابر یا نزدیک به این اعداد داشته باشد سنسور سالم است در غیر این صورت سنسور دچار مشکل شده است و باید تعویض شود.

نحوه تعویض سنسور یخچال فریزر

در اکثر مواقع وقتی سنسور خراب می شود باید آن را تعویض کنید برای تعویض سنسور ابتدا باید یخچال را از برق بکشید و سپس باید به کمک دفترچه راهنمای یخچال محل سنسور را پیدا کنید بر روی سنسور کاوری کشیده شده است باید از کاور سنسور را بیرون بکشید سپس سنسور را می توانید مشاهده کنید سنسور با سوکتی به یخچال وصل شده است سپس آن را به وسیله سیم چین از سوکت جدا کنید سنسور جدید را مطابق با برند و مدل برای خود خریداری کنید سنسور جدید را در محل سنسور معیوب قرار دهید و سپس سنسور را به سوکت وصل کنید و یخچال را به برق بزنید.

اگر در تعویض سنسور به مشکل خوردید یا مهارت کافی در تعمیر یا تعویض سنسور نداشتید با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید شرکت قائم سرویس با سابقه ۲۰ سال تجربه در زمینه تعمیر یخچال و فریزر و نمایندگی برندهای معتبر لوازم خانگی مانند بوش و جنرال الکتریک این تضمین را به شما می دهد که در تعویض سنسور یخچال شما یا مشکلات دیگر آن بتواند یخچال شما را به خوبی تعمیر کند و مشکلات آن را رفع کند تنها کافی است با ما تماس بگیرید.
شماره تماس:
02122300020
02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.