آموزش تعویض فیلتر یخچال

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال هر شش ماه یک بار و به صورت دوره ای باید انجام شود در صورت تعویض نشدن فیلتر ممکن است حوادثی رخ دهد که خسارت جانی و مالی برای شما به بار بیاورد در صورت آموزش و تجربه درست و کافی شما می توانید فیلتر خود را خودتان تعمیر کنید در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه فیلتر خود را عوض کنید.

تعمیر یخچال

فیلتر تصفیه آب یخچال به طور کلی دو نوع است.

مدل و نوع فیلتر داخلی در برندهای مختلف فرق دارد فیلتر داخلی دارای یک‌ ورودی آب و یک خروجی آب است و تنها یک نوع کاربری دارد بعد از اتمام کار فیلتر خارجی باقی مانده های آلودگی آب را بگیرد و تا حد بسیار زیادی آب را تصفیه کنید.

فیلتر خارجی
اولین فیلتری که با آب شهری رو به رو می شود فیلتر خارجی است این فیلتر بخش بزرگی از بو، مزه و آلاینده های آب را می گیرد در نتیجه آب تمیز و صافی وارد یخچال می شود بنابراین آب و یخ یخچال های دارای فیلتر بسیار خوشمزه و تمیز است.
چرا باید فیلتر آب را تعویض کنیم
اگر تاریخ انقضای فیلتر شما بگذرد دیگر از مس تصفیه آب بر نمیاید و حتی ممکن است آب را کثیف کند یا آن آب کثیف لوله کشی را به شما تحویل دهد بافت لوله کشی تهران فرسوده و قدیمی است و این آب ممکن است سلامتی شما و عزیزان شما را در معرض خطر قرار دهد با ما همراه باشید تا این عوارض را به طور دقیق تر بررسی کنیم.
عدم تصفیه آب
اگر عمر فیلتر شما تمام شده باشد آب را تصفیه نمی کند و مزه و بوی آب شما تغییر می کند.
فاسد شدن مواد داخلی فیلتر
اگر فیلتر را به موقع عوض نکنید مواد داخل آن فاسد می شود و وارد آب می شود در نتیجه آب را آلوده می کنند.
کیپ شدن لوله انتقال آب
اگر فیلتر شما عمرش تمام شود به مرور زمان مواد آن رسوب می کند و در مقابل لوله انتقال آب قرار می گیرد و فشار آب کم می شود که در این صورت شما باید آن را عوض کنید زیرا این جریان تا انسداد کامل لوله آب ادامه دارد.
خراب شدن اعضای داخلی یخچال
شاید شما بتوانید با تمام عوارض بالا بسازید اما این مورد واقعا بد و خطرناک است اگر فیلتر خود را به موقع تعویض کنید یا آن را به تاخیر بیاندازید به طور عمده شیربرقی و بعد از آن یخ ساز خراب می شود که این مسئله هزینه بیشتری برای شما دارد.
چه زمانی باید فیلتر خود را تعویض کنیم
به صورت کلی بعد از گذشت شش ماه یا ظاهر شدن هر کدام از عوامل بالا باید فیلتر خود را تعویض کنید اما عامل دیگری نیز هست که زمانی خود یخچال تشخیص دهد که فیلتر باید تعویض شود در دیسپلی خود چراغی قرمز رنگ شروع به چشمک زدن می کنند و شما به راحتی می توانید فیلتر خود را تعویض کنید.

نحوه تعویض فیلتر
ابتدا یخ ساز یخچال خود را خاموش کنید. زیر سقف یخچال یا پشت جا میوه ای می توانید فیلتر را مشاهده کنید با چرخاندن فیلتر به سمت چپ و راست آن را از جای خود در آورید اگر فیلتر بیرون نیامد پیچ کاور محافظ آن را در آورید بعد از در آوردن فیلتر قدیمی فیلتر جدید را به جای آن قرار دهید. حتما مطمئن شوید که فیلتر شما مرغوب و اصل باشد برای این کار می توانید از تعمیرکار یخچال سوال کنید از محکم بسته شدن فیلتر اطمینان حاصل کنید کاور پشت فیلتر را در جای خود قرار داده و محکم کنید یخ ساز یخچال را روشن کنید دکمه Water filter را تا زمانی که سبز رنگ شود نگه دارید (نزدیک به یک دقیقه طول می کشد) ممکن است چند لیوان اول آب به کندی پر شود اما مشکل موقتی است و بعد از آن درست می شود.
اگر از مرغوب بودن فیلتر یا از اینکه بتوانید فیلتر خود را تعویض کنید یا خیر شک دارید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

تعمیرکاران قائم سرویس بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی می توانند به راحتی یخچال شما را تعمیر کرده و مرغوب ترین جنس را به شما معرفی کند در هر نقطه از تهران باشید تنها کافی است با ما تماس بگرید تا به سرعت تعمیرکار را به محل شما اعزام کنیم.
شماره تماس:
۰۲۱۲۲۳۰۰۰۲۰
۰۲۱۸۸۵۸۳۹۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.