ارورهای یخچال و فریزر آریستون

امروزه یخچال فریزرها یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز هر خانه ای است و آنها نیز مانند هر وسیله ی دیگری خراب می شوند.

مدل های جدید تمامی یخچال فریزرها از هر مارکی صفحه نمایش دیجیتال دارند یکی از ویژگی های مهم این نمایشگرها عیب یابی ساده تر یخچال فریزر است به این صورت که وقتی یخچال شما طبق برنامه ای که به آن داده شده کار نکند حروف و اعدادی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند که به آنها ارور می گویند ارورها عیب های دستگاه را گزارش می کنند و هر مارک و هر مدل ارور مختص به خودش را دارد در این مقاله قصد داریم تا معنی ارورهای مهم و کلیدی یخچال فریزر آریستون را برای شما شرح دهیم همچنین در زیر آن برای راحتی کار شما دلایل بروز ارور و راه های رفع آن را نیز توضیح میدهیم با ما همراه باشید.

ارورهای یخچال فریزر آریستون

ارور F01: رله تنظیم کننده کمپرسور در یخچال دچار مشکل شده است.
راه حل: رله آورولد را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
ارور F02: اتصالات کمپرسور در ساید بای ساید آریستون خراب شده است.
راه حل: رله و اورولد کمپرسور را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید.
ارور F03: یونیت ساید بای ساید آریستون که کمپرسور دمپر و فن را کنترل می کند خراب شده است.
راه حل : یونیت دستگاه را بررسی کرده و بهتر است آن را تعویض کنید که به دمپر فن کمپرسور آسیب نزند.
ارور F04 : فن فریزر آریستون کار نمی کند.
راه حل : فن فریزر را بررسی کرده سپس به پره های آن نیز نگاهی کنید تا دچار کثیفی یا شکستگی نشده باشند ممکن است لازم باشد فن را تعویض کنید اتصالات و سوکت های فن که متصل به برد الکتریکی است را بررسی کنید و در نهایت به بررسی برد الکترونیکی بپردازید.
ارور F05: ترموستات فریزر خراب شده یا به درستی کار نمی کند.
راه حل: ترموستات را به خوبی بررسی کرده و در صورت خرابی بهتر است آن را تعویض کنید سپس به بررسی برد الکترونیکی بپردازید.
ارور F06: المنت نیمه هادی سیستم که فرایند گرم کردن را فراهم می کند خراب شده است.
راه حل: المنت حرارتی را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
ارور F12 : ماژول های نمایشگر و کنترل یخچال آریستون خراب شده است.
راه حل : ماژول های نمایشگر و کنترل را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن ها را تعمیر یا تعویض کنید سپس در صورتی که اتصالات برد الکترونیکی نمایشگر و برد اصلی قطع شده است آن را وصل کنید و در صورت نیاز برد اصلی یا برد الکترونیکی را تعویض کنید.
ارور F23: اپراتور محفظه یخچال آسیب دیده است.
راه حل : ابتدا مطمئن شوید که اگر محفظه شما آهنی است مشکلی نداشته باشد و در صورت وجود نشتی آن را تعویض کنید و محفظه آلومینیومی خود را جای آن قرار دهید در این فرآیند نیاز به شارژ و گاز و جوشکاری خواهید داشت.
ارور F24: بخش دمایی یخچال آریستون دچار مشکل شده است.
راه حل: مطمئن شوید یخچال نشتی شارژ و گاز و نداشته باشد در صورت کمبود شارژ و گاز مجدد اقدام به تزریق شارژ و گاز نمایید برد الکترونیکی را بررسی کرده تا مشکلی نداشته باشد و در صورت نیاز آن را تعویض یا تعمیر کنید مطمئن شوید کمپرسور کمپرس کافی در مدار داشته باشد.
ارور F50 : درجه دمایی محفظه آریستون کاهش پیدا کرده است.
راه حل: در صورت وجود اواپراتور و فن یخچال آنها را بررسی کنید و در صورتی که وجود نداشتند فن داخل فریزر و شارژ و گاز را بررسی کنید.
اکثر توضیحاتی که در این مقاله داده شد صرفا جهت آگاهی شما بود و اگر شما دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیر یخچال ندارید بهتر است تعمیر یخچال خود را به تعمیرکار بسپارید شرکت قائم سرویس با سابقه ۲۰ سال فعالیت در کلان شهر تهران در زمینه تعمیر یخچال فریزر و تعمیر لباسشویی این تضمین را به شما می دهد که ارورهای یخچال فریزر آریستون شما را به خوبی رفع کند تنها کافی است با شماره تماس های زیر تماس بگیرید و مشکل خود را گزارش دهید تا فورا تعمیرکار را به محل شما اعزام کنیم.
شماره تماس:
02122300020
02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.