ارورهای یخچال و فریزر حایر

امروزه با ظهور تکنولوژی و انفجار بزرگ آن در دنیا شاهد روز به روز راحت تر شدن کار بشر هستیم این انفجار تغییرات و ابداعات جدیدی را برای ما به وجود آوردند.

برای مثال تکنولوژی با خود واژه ای به اسم ارور را آورد تا عیب یابی کامپیوترها و دستگاه برقی و صنعتی را راحت تر کنند تا ده سال پیش و قبل از ایجاد برد دیجیتال نمایشگر یخچال و لباسشویی، ظرفشویی و… این مزیت وارد لوازم خانگی برقی نشده بود اما امروزه برای راحت تر کار کردن با لوازم خانگی خود باید معنی ارورهای آن به همراه روش رفع آن را یاد بگیرید در این مقاله ارورهای یخچال فریزر حایر را برای شما شرح دادیم همچنین دلایل ایجاد ارور و راه رفع آن را برای شما توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

ارورهای یخچال فریزر حایر


ارور F1: اشکال در سنسور دمای یخچال
راه حل : سنسور دمای یخچال را با تمام اتصالات آن بررسی کنید سپس با اهم متر مقدار اهم دستگاه را به دست بیاورید در صورت قطعه را تعویض یا تعمیر کنید و هنگام تعویض قطعه به کیلوی تعبیه شده روی آن دقت کنید تا به مشکل نخورید قطعه جدید سازگار باشد چنانچه سنسور دمای یخچال فریزر شما مشکلی نداشت برد الکترونیکی دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.
ارور F2/F4: سنسور دمای محیط دچار اختلال شده است.
راه حل : سنسور دمای محیط همان دیفراست یا ترموفیوز یا ترمودیسک می باشد سنسور دمای محیط را به همراه اتصالات بررسی کرده و مقدار اهم سنسور را با اهم سنج اندازه بگیرید در صورت نیاز آن را تعویض یا تعمیر کنید اگر سنسور مشکلی نداشت برد الکترونیکی دستگاه را بررسی کرده و آن را در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.
ارور F3 : اختلال در کارکرد حسگر یا سنسور محیطی
راه حل : سنسور محیطی با حسگر را با تمام اتصالات آن بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید اگر سنسور محیطی مشکلی نداشت الکترونیکی دستگاه را بررسی کنید.
ارور F5 : سنسور دیفراست دچار مشکل شده است.
راه حل : سنسور دیفراست را که د فریزر قرار دارد با تمام اتصالات بررسی کنید المنت ترمودیسک ترموفیوز و همگی از قطعات مرتبط با سنسور دیفراست یا یخ زدایی هستند که باید بررسی شوند به کمک اهم سنج اهم قطعات بالا به دست بیاورید و در صورت نیاز آن ها تعویض کنید در صورتی که سنسور دیفراست مشکل نداشت حتما برد الکترونیکی را بررسی کنید.
ارورFC F6 / F7: اشکال در سنسور یخ ساز
راه حل: در صورت ایجاد این ارور یخ ها دیگر در محفظه یخ ساز نمی ریزند سنسور دیفراست را بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.
ارور E1 : اشکال در فن فریزر
راه حل : پس از بروز این ارور احتمالا سرمای یخچال کمتر از قبل شده است زیرا وظیفه این فن انتقال هوای سرد از فریزر به یخچال است پس در صورت بروز این ارور فن فریزر را بررسی کرده و در صورت ایراد قطعه آن را تعویض کنید.
ارور E2 : اشکال در موتور فن خنک کننده یخچال
راه حل : فن خنک کننده یخچال را بررسی کنید در صورت وجود مشکل در این فن یخچال سرمای کافی نخواهد داشت فن در کنار فاضلاب یا درین قرار دارد گرفتگی درین روی عملکرد سنسور اثر می گذارد در صورت گرفتگی درین می توانید با رفع آن به راحتی عملکرد سنسور را درست کنید در صورت نیاز فن را تعویض کنید.
ارور E5 : اشکال در محفظه دمپر
راه حل : دمپر محفظه ای است که باد خنک را از فریزر به یخچال انتقال می دهد خرابی دمپر به هر دلیلی می تواند باعث شود که یخچال سرمای کافی نداشته باشد دمپر ها دو مدل هستند مدل اول دمپر هایی که سنسور دارد و در صورت خرابی سنسور آن را باید تعویض کنند مدل دوم دمپر هایی که مکانیکی هستند و همیشه باید روی درجه مینیمم قرار بگیرند.
این مقاله بیشتر جهت آگاهی شما کاربران یخچال فریزر حایر بود تا راحت تر عیب دستگاه را پیدا کنید در صورت بروز ارور اگر تجربه ای کافی در زمینه تعمیرات یخچال ندارید بهتر است با ما تماس بگیرید شرکت قائم سرویس با سابقه ۲۰ سال فعالیت در سرتاسر تهران در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی این تضمین را به شما می دهد که یخچال حایر شما را به خوبی تعمیر کند تنها کافی است با شماره تلفن ها زیر تماس بگیرید.
شماره تماس:
02122300020
02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.