بوی بد لباسشویی و نحوه رفع آن

داخل درام یا دیگ لباسشویی به دلیل محیط گرم و تاریکی که وجود دارد و استفاده از مواد شوینده و باقی ماندن ذره های آن ها در درام محیط بسیار مناسبی برای ایجاد میکروب ها باکتری و کپک ها و قارچ ها درست می شود و زمانی که این روند ادامه پیدا کند در زمان کوتاهی باعث بوی بسیار بد و فساد در داخل لباسشویی می شود.

این موضوع نه تنها محیط داخلی درام را در بر می گیرد بلکه به لباس ها نیز آسیب می زند و به راحتی می توان بوی بد داخل درام را پس از شستشو از آنها استشمام کرد در این مقاله قصد داریم به طور کامل علت های این مشکل را بیان کرده و راه حل هایی برای آن ارائه دهیم.


۳ علت بوی بد ماشین لباسشویی


 ماندن لباس ها به مدت چند ساعت داخل لباسشویی


ماندن لباس ها پس از شستشو در لباسشویی و باز نکردن درب آن به مدت چند ساعت باعث می‌شود رطوبت و بخار به همراه گرمای داخل لباسشویی باعث می شود که به علاوه رسوب سوراخ های داخل لباسشویی محیط مناسبی برای ایجاد و زیست باکتری ها و کپک ها درست شود و در نهایت سبب بوی بد لباسشویی شود بیرون آوردن لباس ها در زمان مناسب نه تنها بوی بد لباسشویی را از بین می برد بلکه تاثیرات مثبتی در لباسشویی و لباس ها دارد.


 بستن درب لباسشویی بلافاصله بعد از اتمام کار


بیشتر افرادی که با لباسشویی سر و کار دارند بلافاصله بعد از اینکه کارشان با لباسشویی تمام شد بلافاصله درب آن را می بندند این کار بسیار اشتباه است زیرا هوای داخل لباسشویی تهویه نمی شود و مقداری از گرما و رطوبت ایجاد شده از کار در لباسشویی می ماند و باعث ایجاد بهترین شرایط برای تشکیل بوی بد لباسشویی است رفع بوی بد لباسشویی در این حالت کار مشکلی بوده و همچنین می تواند خطراتی برای افرادی که از لباس های شسته شده در این لباسشویی استفاده می‌ کنند داشته باشد.


 خشک نکردن لاستیک‌ دور درب لباسشویی


لاستیک دور درب لباسشویی در قسمت هایی دارای تا شدگی بوده و اگر در این قسمت مواد شوینده و آب نفوذ کند به مرور باعث ایجاد بوی بد می شود این کار در روند کار دستگاه نیز مشکل ایجاد می کند اگر بعد از اتمام کار لباسشویی لباس ها را خارج کرده و لاستیک ‌دور درب را خشک کنید هم از ایجاد بوی بد لباسشویی و هم از ایجاد محیط مساعد برای رشد باکتری جلوگیری می کنید.


۴ راه رفع بوی بد لباسشویی


  استفاده از گرما برای رفع بوی بد لباسشویی


اغلب افراد برای صرفه جویی در انرژی و صرفه جویی در هزینه های خود از آب سرد برای تمامی شستشوهای
خود استفاده می کنند اما باید دقت داشته باشید که استفاده از آب سرد برای شستشو تمامی مواد شوینده و کثیفی ها را با طور کامل از بین نمی برد و باعث بوی بد لباسشویی می شود در شستشو هایی که نیازی به آب سرد ندارند بهتر است از آب گرم استفاده کنید.


 استفاده از مواد شوینده مناسب


استفاده از پودر و مواد شوینده مناسب در دستگاه باعث می شود که  کف مناسبی برای شستشو در دستگاه ایجاد شده و در نهایت سبب ایجاد کف صابون کمتر در دستگاه می شود این امر هم کیفیت شستشو را افزایش داده و هم از ایجاد بوی بد پیشگیری می کند.


 بهبود تهویه هوای داخل لباسشویی


اگر بعد از اتمام شستشو لباس ها بلافاصله در آورید در لباسشویی را مدتی باز بگذارید گرما و رطوبت در ماشین لباسشویی نمی شود و از ورود میکروب ها و سایر میکروارگانیسم ها جلوگیری می شود در نتیجه بدی در دستگاه ایجاد نمی شود.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

عدم تمیز کردن جا پودری و پمپ تخلیه ی لباسشویی باعث ایجاد بوی بد در لباسشویی می شود شما باید این قسمت ها و قسمت های دیگر لباسشویی را به خوبی تمیز کنید تا از ایجاد بوی بد لباسشویی جلوگیری کنید.
شما می توانید برای شستشوی لباسشویی از انواع روش های خانگی یا محصولات کارخانه جات استفاده کنید یکی از این روش های خانگی استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه است همچنین می توانید از انواع بوگیرها و جرم گیرها در سراسر بازار استفاده کنید.
شرکت قائم سرویس با سابقه ۲۰ سال فعالیت در زمینه تعمیر لباسشویی و یخچال در سراسر تهران این تضمین را به شما می دهد که به خوبی لباسشویی و یخچال شما را تعمیر کند تنها کافی است با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:
۰۲۱۲۲۳۰۰۰۲۰
۰۲۱۸۸۵۸۳۹۴۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.