تعمیر کمپرسور یخچال

کمپرسور یا موتور یخچال یکی از اعضای مهم ‌یخچال است که تعمیر آن کاری مهم و اساسی است کمپرسور وظیفه دارد که اطمینان پیدا کند برد دمای مناسب و خنکی در شرایط مختلف یخچال داشته باشد.

یکی دیگر از کارایی های موتور این است که تداوم جریان سیستم و فرآیند یخچال را چک کند خرابی کمپرسور بسیار مهم است زیرا می تواند یخچال را از کار بیندازد از این رو آشنایی با تعمیر موتور یخچال و یا نکاتی برای جلوگیری از آن و علائم می تواند بسیار سودمند باشد.

تعمیر یخچال نیاوران
گرچه تمام ایرادات و مشکلات یخچال خاص نیستند ولی علائم معدودی وجود دارد که نشان می دهد موتور یا کمپرسور آن مشکل دارد و باید به تعمیر آن بپردازید دقیق تربن این نوارو وقتی است که موتور هنگام کار صدای متفاوتی با همیشه از خود ایجاد می کند بیشتر یخچال های جدید و دیجیتال طوری طراحی شده اند که وقتی دچار مشکلی شوند علائمی را از خود بروز می دهند تا کاربر متوجه مشکل آنها شود.

نشانه های زمان تعمیر کمپرسور یخچال

مواردی که در ادامه به آنها می پردازیم نشانه های اصلی خرابی موتور یخچال است اگر چه قطعات دیگری ممکن است باعث این مشکل شوند اما در اکثر موارد مشکل از موتور یخچال است:

این موارد اصلی ترین نشانه های تعمیر موتور یخچال و زمان دقیق آن هستند سعی قبل از انجام هر گونه اقدامی این موارد را با افرادی خبره و با مهارت در این کار در میان بگذارید سپس می توانید با اطمینان و با آرامش دست به تعمیر یخچال فریزر بزنید در ادامه ما می خواهیم این نشانه ها را برای شما تشریح کنیم.

صداهای ناهنجار از موتور یخچال

یکی از علائم مهم که به شما هشدار می دهد باید موتور را تعمیر کنید صداهای ناهنجار از خود موتور است به طور کلی بدانید زمانی که موتور یا یخچال شما نیاز به تعمیر دارد این صداهای ناهنجار می تواند از قسمت های مختلف یخچال خارج شود برای اطمینان از آن که تمام این صداها مربوط به موتور است سعی کنید دسترسی کامل به کمپرسور داشته باشید تا از خراب بودن‌ آن اطمینان حاصل کنید.

علت خرابی و روش تعمیر

معمولا زمانی که فن دچار خرابی شده است این صداها از موتور یخچال خارج می شود به طور کلی زمانی که فن‌ کمپرسور زیاد کار کند دچار فرسودگی یا شکستگی می شود و این شکستگی در سیستم خنک سازی یخچال اختلال ایجاد می کند زیرا زمانی که فن کمپرسور کار نکند کمپرسور به مرور زمان داغ می شود و می سوزد بهترین راهکار تعویض فن است برای این کار بهتر است اول به فن دسترسی داشته باشید تا بدانید از چه نوعی است سپس کافی است با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید تا تعمیرکاران خود را به محل شما بفرستیم تا آن را با قیمت مناسب تعویض کنند.

تغییرات دمای فریزر

یکی از رایج ترین نشانه های خرابی کمپرسور یخچال فریزر تغییر دمای فریزر است و این اتفاق اکثرا زمانی رخ می دهد که موتور یخچال فریزر به خوبی کار خود را انجام نمی دهد البته ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد اما اصلی ترین دلیل آن خرابی موتور یخچال است برای مثال ممکن است شما درب یخچال و فریزر را زیاد باز بگذارید و سرمای آن از بین برود بهتر است کمتر این کار را انجام دهید زیرا آسیب حدی ای به یخچال فریزر وارد می کند یا از طرفی ممکن است از طرفی سیم پیچ های یخچال فریزر کثیف باشد بهتر است آن ها را تمیز کنید و منافذ یخچال را نیز چک کنید.

داغ شدن موتور یخچال فریزر

داغ شدن موتور یخچال و فریزر جدی ترین دلیل خرابی کمپرسور است به طور کلی کمپرسور ها هنگام کار گرما تولید می کنند اگر در مواردی این گرما بیش از حالت عادی و استاندارد بود موتور یخچال فریزر خراب است و بهترین کار تماس با تعمیرکار یخچال است.
شرکت قائم سرویس با ۲۰ تجربه در زمینه لوازم خانگی الکترونیکی به ویژه یخچال و لباسشویی می تواند به شما اطمینان دهد که از پس هر گونه مشکل از هر نوع یخچال و لباسشویی بر بیاید و به بهترین نحو ممکن آن را تعمیر کند شرکت قائم پنج شعبه در سراسر تهران دارد و در تمام تهران فعالیت می کند.
برای تعمیر لوازم خانگی خود تنها کافی است با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:
۰۲۱۲۲۳۰۰۰۲۰
۰۲۱۸۸۵۸۳۹۴۶

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.