تعمیر یخچال جنرال الکتریک

شرکت جنرال الکتریک یکی از مهم ترین شرکت های تولیدات لوازم خانگی است. این شرکت توسط توماس ادیسون در سال 1892 و در کشور آمریکا تاسیس شد این شرکت ابتدا در تولیدات لامپ الکتریکی بود ولی در حال حاضر جنرال الکترونیک از مهم ترین برند های دنیای صنعتی جهان است و انواع لوازم الکتریکی را تولید می کند.

در این مقاله می خواهیم به شما یاد دهیم تا چگونه مشکلات یخچال و فریزر یا ساید بای ساید خود را حل کنید یخچال های شرکت جنرال الکتریک از کیفیت بالایی برخوردار هستند یخچال های این شرکت در سه مدل کلی خلاصه می شود.

یخچال فریزرهای ساید بای ساید جنرال الکتریک

یخچال های ساید بای ساید از محبوب ترین نوع یخچال فریزر در جهان است. این یخچال ترکیب یخچال فریزر و فریزر است که با دیواره ای عمودی از هم جدا شده اند و یکی از درب ها برای یخچال و درب دیگر برای فریزر است. ساید بای ساید تنها با یک موتور کار می کند و مصرف برق بیشتری دارد ولی از یخچال فریزرهای دو قلو استفاده بیشتری دارد. زیرا محبوبیت بیشتری دارد در ابتدا یخچال فریزرهای ساید بای ساید ویژگی آب ریز و یخ ساز به یخچال خود اضافه کردند.

همچنین یخچال فریزر های ساید بای ساید در آمریکا ابداع شده است.

یخچال فریزرهای دو  قلو جنرال الکتریک

مدل دوم یخچال، یخچال های دو قلو است. یخچال و فریزر دو قلو کاملا جدا از هم هستند که یکی از آنها یخچال و دیگری فریزر است. این یخچال فریزر  از دو موتور مجزا استفاده می کند و شما می توانید از یکی از آنها استفاده کنید یا هر دوی آنها را بخرید و جدا بگذارید و یا آنها را مانند یخچال فریزر ساید بای ساید به هم بچسبانید. به طور کلی یخچال فریزر های دو قلو مصرف برق کمتری دارد.

همچنین یخچال یا فریزرهایی نیز وجود دارد که فقط از آن مدل، فریزر یا یخچال آن ساخته شده است.

ولی متاسفانه یخچال فریزرهای دو قلو یا تک جنرال الکتریک در ایران پیدا نمی شود و امکان دسترسی به آن وجود ندارد یا بسیار سخت است.

یخچال فریزر های بالا و  پایین جنرال الکتریک

یکی دیگر از مدل های یخچال فریزر، یخچال فریزر های بالا و پایین است. این یخچال فریزرها دارای یک بدنه است که به دو طبقه تقسیم شده است. یکی از طبقه های یخچال و طبقه دیگر آن فریزر است. بالا یا پایین بودن یخچال فریزر ترتیب خاصی ندارد. همچنین این که در این مدل از یخچال فریزر، یخچال و فریزر در یک بدنه قرار دارد دلیل بر آن نیست که فضای یخچال فریزر کوچک است.

دقت کنید که انتخاب بین این چند مدل یخچال فریزر کاملا بستگی به خود شما و سلیقه و کاربرد شما دارد. اگر در قصابی کار می کنید بیشتر از یخچال به فریزر نیاز دارید یا اگر در میوه فروشی کار می کنید قضیه برعکس است تنها و تنها کاربرد و سلیقه شما است که یکی از این مدل ها را از مدل دیگر برتری می بخشد.

تعمیر مشکلات یخچال فریزرهای جنرال الکتریک

در این مقاله قصد داریم تا تمامی مشکلات این سه نوع یخچال فریزر را برای شما شرح دهیم ولی چندین نکته است که باید قبل از خواندن ادامه مقاله از آنها مطلع شوید تا بتوانید به خوبی از یخچال فریزر خود محافظت کنید.

  1. نکته اول این است که تعمیر یخچال فریزر نیاز به تخصص دارد. یعنی اگر یخچال فریزر شما خراب شده است نباید خود شما به تعمیر یخچال فریزر خود بپردازید. زیرا به دلیل پیچیده بودن ساختار این وسیله خانگی مهم ممکن است شما ناخواسته آسیب بیشتری به آن بزنید. بنابراین بهتر است یخچال فریزر خود را به دست کسی بسپارید که تسلط و تخصص کافی برای تعمیر یخچال فریزر شما داشته باشد. نمایندگی های یخچال فریزر جنرال الکتریک اولین و بهترین گزینه برای تعمیر یخچال فریزر شما به حساب می آید. ولی باید به این قضیه دقت کنید که زمانی که گارانتی دستگاه شما تمام شود، دیگر نمایندگی جنرال الکتریک به صورت رایگان این کار را برای شما انجام نمی دهد. اگر تاریخ گارانتی یخچال فریزر شما گذشته باشد، شرکت قائم سرویس با گرفتن هزینه مناسب تعمیر یخچال فریزر شما یا تعمیر ساید بای ساید شما را انجام می دهد.
  2. حتما این جمله نیز به گوش شما خورده است که پیشگیری بهتر از درمان است شما می توانید با استفاده از  شناخت حداقلی از سیستم و ساختار یخچال فریزر از آن محافظت کنید. تا دچار آسیبی نشود یا حداقل خراب شدن قطعات یخچال فریزر را به حداقل برسانید. تا نیازی به پرداخت هزینه تعمیر نداشته باشید.
  3. همیشه دقت کنید که بعد از استفاده از یخچال فریزر درب آن را ببندید زیرا زمانی که درب یخچال فریزر باز بماند به مرور زمان یخچال فریزر شما گرم می شود و کمپرسور یخچال فریزر شما مجبور است با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد و استراحتی نداشته باشد در نتیجه موتور یخچال فریزر شما خراب می شود.
  4. هر از چند گاهی یخچال فریزر را سرویس دوره ای کنید. هزینه سرویس دوره ای کمتر از هزینه تعمیرات یخچال فریزر است. در سرویس دوره ای یخچال فریزر لوله های کندانسور شما تمیز می شود، گرد و خاک موتور یخچال فریزر شما را می گیرند و لاستیک دور درب یخچال فریزر را نیز می شویند. در صورتی که نیاز باشد، فیلتر یخچال فریزر شما نیز عوض می شود. دقت داشته باشید که این کار را باید تعمیرکار یخچال فریزر انجام دهد.
  5. دقت داشته باشید که زمانی که یخچال فریزر خود را نصب می کنید فاصله مناسبی با سیستم های تولید گرما و نور خورشید داشته باشد و همچنین در اطراف خود به قدری فضا داشته باشد که گردش هوای یخچال فریزر به مشکل نخورد همچنین با تراز سنج بررسی کنید که یخچال فریزر شما تراز شده باشد.

مشکلات یخچال فریزر جنرال الکتریک

مشکلات یخچال فریزرهای جنرال الکتریک بسیار متنوع است ولی نکته مهمی که وجود دارد این است که مشکلات هر سه نوع یخچال فریزر جنرال الکتریک فرق زیادی با هم ندارند و فقط یک سری تغییرات جزئی در تعمیر مشکلات هر کدام از آنها باید داد ولی دقت کنید که خود شما بدون داشتن اطلاعات کافی دست به تعمیر یخچال فریزر نزنید یا به اصطلاح دل و روده ی آن را در نیاورید. بهتر است که مقاله ما را بخوانید و در صورت نیاز بیشتر در مورد مشکلات یخچال فریزر تحقیق کنید تا بتوانید تشخیص دهید که کدام مشکل را می توانید خود شما تعمیر کنید و نیاز به حضور تعمیرکار ندارید و کدام مشکل آنقدر جدی و پیچیده است که لازم است از تعمیرکار یخچال فریزر جنرال الکتریک کمک بگیرید.

سرد نکردن یخچال فریزر جنرال الکتریک

وظیفه اصلی یخچال فریزر تولید سرما است و شما با استفاده از این قابلیت می توانید برای حفاظت از مواد غذایی خود به خوبی استفاده کنید ولی این سرما اندازه دارد نباید کمتر از یک درجه یا بیشتر از یک درجه باشد وگرنه مواد غذایی شما فاسد شده یا یخ می زند. شما می توانید با استفاده از صفحه نمایش این دما را تنظیم کنید.

سنسور دما وظیفه دارد تا دمای یخچال را بر اساس تنظیمات شما واپایش کند و اگر کمتر از درجه ای که دادید شد به موتور یخچال فریزر دستور دهد که شروع به فعالیت کند و با استفاده از گاز مبرد سرمای مورد نیاز یخچال فریزر را تولید کند. سرمای تولید شده از طریق لوله های پشت یخچال به بدنه یخچال انتقال می یابد موتور یخچال فریزر این فعالیت را تا زمانی ادامه می دهد که دمای یخچال به حد نصاب شما برسد و سنسور دما به موتور یخچال فریزر دستور دهد که دیگر کار نکند.

هر کدام از این قسمت ها دچار مشکل شود یخچال فریزر شما به درستی کار نمی کند و دمای آن دچار مشکل می شود. اگر یخچال فریزر شما به اندازه کافی سرما تولید نمی کند بهتر است مواردی را که می گوییم به ترتیب بررسی کنید:

  1. بررسی کنید که سنسور دمای یخچال فریزر به خوبی کار می کند. زیرا اگر سنسور دمای یخچال فریزر دما را به درستی متوجه نشود و دمای پایین تری را به یخچال فریزر شما بدهد موتور یخچال فریزر شما خاموش می شود و دیگر فعالیت نمی کند برای تعمیر یا تعویض این قطعه بهتر است با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید.
  2. اگر درب یخچال فریزر شما مشکلی داشته باشد و نتواند به خوبی بسته شود یا خود شما آن را زیاد باز بگذارید سرمای یخچال فریزر از آن خارج می شود و گرمای بیرون یخچال وارد آن می شود. موتور یخچال شما برای جبران این مشکل بیشتر کار می کند و استراحت نمی کند به اصلاح می گویند موتور یخچال فریزر شما یکسره کار می کند که باعث می شود که موتور یخچال فریزر شما خراب شود و دیگر سرمای مناسب را برای شما تولید نکند.
  3. برای سالم ماندن موتور یخچال فریزر بهتر است ابتدا درب یخچال فریزر خود را تعمیر کنید. ابتدا بررسی کنید که لاستیک درب یخچال فریزر شما سالم باشد. لاستیک درب وظیفه دارد که از ورود گرما از طریق درزهای درب جلوگیری کند. به دلیل جنس به کار رفته در لاستیک درب یخچال فریزر مواد داخلی آن بعد از چند وقت خشک شده و می پوسند و لازم است که آن ها را تعویض کنید. همچنین ممکن است که به دلیل تراز نبودن یخچال فریزر شما درب یخچال به خوبی بسته نشود که شما می توانید این مشکل را با استفاده از دستگاه مهندسی تراز سنج رفع کنید. لولاهای درب یخچال فریزر شما نیز جزو مواردی است که باید بررسی کنید. ممکن است لولاهای درب یخچال فریزر شما شکسته شده باشد. برای تعویض لولاهای درب یخچال فریزر بهتر است از تعمیرکار یخچال فریزر کمک بگیرید.

نشت گاز در یخچال فریزر، برفک داشتن در  اوپراتور، خرابی ترموفیوز از موارد دیگری است که باعث خنک نکردن یخچال فریزر می شود برای رفع این مشکل می توانید از تعمیرکاران یخچال فریزر قائم سرویس کمک بگیرید.

 بیش از حد سرد کردن یخچال فریزر

همانطور که ممکن است دمای یخچال فریزر کمتر از حد نصاب باشد ممکن است بیش از آن نیز باشد و اتفاقا دلایل ایجاد شدن هر دو مشکل بسیار شبیه به هم هستند سرد کردن بیش از حد مواد غذایی باعث می شود که آن ها منجمد شده و خراب شوند.

برای رفع این مشکل:

بوی بد یخچال فریزر جنرال الکتریک

از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر شما پیش بیاید این است که یخچال فریزر شما بوی بدی بدهد اکثر افراد حداقل یک بار این بو را استشمام کرده اند این بو ممکن است به دلایل متفاوتی ایجاد شود و خوشبختانه از آنگونه مشکلاتی است که خود شما به تنهایی نیز می توانید آن را حل کنید تنها کافی است بدانید علت این بو چیست و چگونه از بین می رود.

همانطور که گفته شد بوی بد یخچال فریزر جنرال الکرتیک ممکن است دلایل زیادی داشته باشد اما رایج ترین آنها موارد زیر است.

وقتی که میوه ها و سبزیجات و مواد غذایی شستنی را بدون شستشو وارد یخچال فریزر می کند. باعث می شود که بوی بدی در یخچال فریزر ایجاد شود یا زمانی که مواد غذایی که بوی زیادی دارند را در ظرف هایی بدون در در یخچال فریزر می گذارید و این بو در یخچال فریزر می ماند و بعد از گذشت مدتی باعث بوی بد در یخچال فریزر می شود گاهی نیز ممکن است که یخچال خود را بیش از حد از مواد غذایی پر کنید در برخی از مواقع بوی بد یخچال فریزر نشعت گرفته از آب جمع شده در پشت سینی یخچال است همچنین اگر شما یخچال فریزر را به مدت سه روز بدون باز کردن درب آن نگه دارید بی بدی در یخچال فریزر ایجاد می شود زمانی که مواد غذایی در کف یخچال می ریزد و شما از تمیز کردن آن امتناع می کنید در حقیقت خود شما باعث می شوید که یخچال فریزر بوی بدی داشته باشد و آخرین مورد رایجی که ممکن است باعث افتادن این اتفاق شود این است که مواد غذایی در یخچال فریزر شما بماند و بعد از مدت طولانی ای گندیده می شود.

 

برای از بین بردن بوی بد یخچال فریزر باید از موارد زیر را به ترتیب بررسی کنید و آن ها را انجام دهید.

سخن آخر

مشکلات یخچال فریزر انواع متفاوتی دارند در این مقاله مشکلات مهم و شایع یخچال فریزر را با هم بررسی کردیم و راه حل های رفع آن ها را به شما گفتیم اگر در تعمیر مشکلات یخچال فریزر جنرال الکتریک دچار مشکلاتی شده اید می توانید با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید.

شرکت قائم سرویس تعمیرات ساید بای ساید جنرال الکتریک تعمیرات یخچال بالا پایین جنرال الکتریک را به خوبی برای شما می تواند انجام دهد همچنین اگر گارانتی یخچال فریزر جنرال الکتریک شما تمام شده است شرکت قائم سرویس تعمیرات یخچال فریزر شما را با قیمت پایین و مناسب انجام می دهد همچنین قطعات تعویضی ما سه ماه گارانتی دارد و برای مثال وقتی موتور شما را تعویض کردیم موتور جدیدی کع قرار می دهیم تا سه ماه بعد زا تعویض خراب شد هزینه تعمیر آن رایگان است برای تماس با شرکت قائم سرویس تنها کافی است با شماره تلفن های درج شده در آخر مقاله تماس بگیرید.

عمده ترین علت سرد نکردن یخچال فریزر چیست؟

به طور کلی چند مشکل برای هر یخچال فریزری ممکن است رخ دهد اینکه ترموستات یا سنسور دمای یخچال فریزر شما خراب شده باشد یا شارژ گاز یخچال فریزر تمام شده باشد یا گرما از جایی به داخل یخچال فریزر نفوذ کند.

کدام یک از مدل یخچال فریزر های جنرال الکتریک بهتر است؟

طبق بررسی های تعمیرکاران شرکت قائم سرویس هر سه مدل یخچال فریزر به طور کلی مزیت خاصی ندارد تنها بستگی به کاربرد یا سلیقه شما دارد.

چگونه یخچال فریزر را تراز کنیم؟

تراز کردن یخچال فریزر نیازمند دستگاه مهندسی تراز سنج است شما باید تراز سنج را بر روی سقف یخچال گذاشته و میزان کج بودن آن را بررسی کنید بعد از بررسی آن پایه های یخچال فریزر شل یا سفت می کنید تا حباب وسط یخچال فریزر دقیقا بر وسط آن قرار بگیرد ولی شما می توانید پایه های یخچال فریزر را باز کرده از سنگ یا تخته های چوب کوچک نیز برای تراز کردن یخچال فریزر استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.