تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ

امروزه که زندگی بشر پیشرفت کرده است تکنولوژی نیز وارد زندگی شده و در تمام بخش های زندگی بشر خودنمایی میکند. یخچال یکی از موثرترین اختراعات انسان در زندگی معاصر میباشد. نگهداری طولانی مدت مواد غذایی همیشه آروزی انسان بوده است و برای اینکار راه های زیادی را امتحان کرده از جمله دفن کردن ،خشک کردن، نمک سود کردن تا اینکه اولین یخچال برقی توسط شخصی به نام جان کوری اختراع شد. امروزه این محصول انواع متفاوتی دارد صنعتی، فریزر، سردخانه و غیره… این اختراع در زندگی مردم تغییر و تحول بزرگی را موجب شد. از پرفروش ترین مدل های یخچال فریزر در بازار کشور ما مدل های ساید بای ساید است. مدل هایی با دو سیستم خنک  کنندگی جدا باقابلیت تنظیم دما.

یخچال ساید بای ساید سامسونگ در گروه یخچال های بزرگ قرار  میگیرد و از خانواده یخچال های دوقلو با این فرق که قسمت یخچال و فریزر کنار هم که قابلیت جدا شدن را ندارند. از مزیت های این ساید بای ساید سامسونگ صرفه جویی در مصرف انرژی است زیرا برای دسترسی به مواد غذایی لازم نیست که هر دو در یخجال و فریزر را باز کرد. ساید بای ساید سامسونگ از یخچال های باکیفیت و بی نظیر شرکت کره ای است و در مقایسه با یخچال معمولی گنجایش بیشتری دارد و از دیگر ویژگی های آن جمع و جور بودن است. دکوراسیون زیباتری برای آشپزخانه شما ایجاد میکند، فضای کافی برای خرید، معمولا در یخچال فریزرهای ساید بای ساید، اندازه یخچال برزگ تر از فریزر است.

تعمیرکار یخچال

ساید بای سایدها اغلب دارای امکانات خوبی هستند، دارای یخ ساز اتوماتیک  و آب سرد کن. این یخچال فریزر کالای ارزانی نیست که برای خریدش عجله کرد و باید قبل از خرید با ویژگی های آن آشنا شویم.

نکات مهم در خرید یخچال و فریزر ساید بای ساید

ظرفیت یخچال فریرز سایدبای ساید سامسونگ

گنجایش و ظرفیت خوبی دارد برای خانواده های پرجمعیت گزینه خوبی است معمولا حجم یخچال ساید بای ساید درسطح جهان ثابت و بر اساس فوت تعیین میشود. از نظر عرض و ارتفاع همه یکسان است و مسئله  مهم عمق دستگاه است که ظرفیت دستگاه رو مشخص میکند و همین امر قیمت یخچال را تعیین می کند.

تکنولوژی خنک کنندگی آن

خریدار به فکر این است که یخچالی با قابلیت خنک کنندگی خوب بخرد و این جا یک ویژگی مهم مطرح میشه که این دستگاه دارای چهار مدل سیستم خنک کننده می باشد.

سیستم تهویه: این مدل توزیع مساوی دما و رطوبت را در تمام محفظه یخچال برعهده دارد و بعد از باز شدن درهای یخچال دما را زود به حالت تعادل در می آورد.

استاتیک: سیستم خنک کننده بر اساس رطوبت مورد نیاز مواد غذایی عمل می کند.

بدون یخ زدگی: در این سیستم مواد غذایی یخ نمی زند و دمای مناسب در همه جای یخچال وجود دارد.

یخ زدگی دوگانه: ترکیبی از حالت یخ زدگی و تهویه است ساید بای ساید سامسونگ با دو سیستم خنک کنند گی جدا از هم کار میکند.

در ساخت بدنه یخچال سایدبای ساید معمولا از استیل ضد زنگ استفاده میشود و بدنه میتواند روکش چرمی باشد و بدنه ضد خش داشته باشد.

ظرفیت بسیار مهم است تعداد محدودی از افراد هنگام خرید میدانند چه یخچالی با چه ظرفیتی مناسب خانواده آن هاست.

انتخاب ظرفیت مناسب بسیار مهم میباشد میزان ظرفیت داخلی یخچال فریزر بر اساس لیتر و اندازه خارجی آن برحسب فوت تعیین میشود. این دو با یک دیگر متناسب هستند هرچه ظرفیت یخچال بیشتر باشد ابعاد یخچال نیز بیشتر میشود، به طور مثال برای خانواده های  پرجمعیت باید سراغ مدل های 500یا700 لیتری رفت که شامل یخچال ساید بای ساید و دوقلو میشود.

ابعاد ومکان قرار گرفتن یخچال چون فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال میکند باید به مکانی که میخواهیم ساید را در آن بگذاریم دقت کنیم.

فضای داخلی ساید بای ساید با تصوری که شما از یخچال معمولی دارید فرق میکند محفظه مخصوص شیشه، بطری و یخ ساز برای برخی مدل ها قابل تغییر است. محفظه جادویی یخچال ساید بای ساید که در این قسمت مواد غذایی در مدت زمان بیشتری تازه و سالم می ماند. محفظه نگهدارنده نام دارد.

محفظه مخصوص نگهدارنده یکی دیگر از قابلیهای یخچال های سایدبای ساید است که به محفظه جادویی مواد غذایی نیز شهرت دارد به این صورت عمل میکند با به وجود آوردن محیطی خالی از اکسیژن، مواد غذایی را به مدت طولانی تر تازه و سالم نگهداری می کند.

سیستم جریان چند گانه قابلیت این سیستم باعث میشود تمام قسمت های داخلی یخچال سایدبای ساید به شکل یکدست و یکپارچه سرد بشود. این جریان چند گانه به تازه و سالم ماندن مواد غذایی کمک میکند.

یخ ساز ساید بای ساید یکی از بارزترین  ویژگی های سایدبای ساید است. یخ ساز بصورت اتوماتیک یخ را در قالبهای حبه ای یابدون قالب بندی خاصی یخ را تولید میکند و برای این امر فقط کافی است دکمه یخ ساز را فشار دهید و ساید بای ساید دارای آبسرد کن اتوماتیک نیز میباشد.

لامپ های ال ای دی داخل یخچال به جای لامپ های معمولی استفاده میشود و نور و روشنایی بیشتری دارد وگرمای کمتری تولید میکند و مصرف انژی کمتر و طول عمر بیشتری دارد.

انواع فیلتر یخچال ساید بای ساید

  1. در بعضی از یخچال های ساید برای از بین بردن بوی بد و انواع قارچ ها درداخل یخچال که از نوع خاصی از فیلتر استفاده میشود که به فیلتر بهداشتی معروف است
  2. فیلتر آب که باعث تصویه آب میشود.

 توصیه هایی برای نگهداری ساید بای ساید

  1. برای جلوگیری از خرابی در اثر نوسانات برق حتما از محافظ برق استفاده کنید.
  2. داخل یخچال و فریزر غذای داغ نگذارید و هرماه یک بار یخچال خود از برق در بیاورید.
  3. داخل آن را با جوش شیرین تمیز کنید و چنانچه بامشکلاتی مانند داغ شدن بیش از اندازه یخچال، برفک زدن، یکسره کار کردن و غیره…. مواجه شدید حتما با شرکت قائم سرویس تماس حاصل کنید تا در سریع ترین زمان با تیم تخصصی خود عیب یخچال سایدبای ساید شما رارفع کند.

انواع ایرادات ساید بای ساید

این یخچال به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا، از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. اگر یخچال ساید بای ساید شما دچار اشکال و خرابی شد از طریق شماره های موجود در سایت با شرکت قائم سرویس ارتباط برقرار کنید تا با کارشناسان صبحت کنید و آنان شما را راهنمایی کنند و درصورت لازم تعمیر کار متخصص را به محل سکونت شما اعزام کنند شما میتوانید از امکان تعمیر در محل نیز بهرمند بشوید.
از مشکلات رایج می توانیم  به این موارد اشاره کنیم:  یخ نمی سازد،نشتی گاز دارد،خنک نمی کند، موتور آن شدیدا داغ است، خیلی برفک میزند، روشن نمیشود، یخچال صدای بسیار زیادی دارد. عیب یابی و تعمیر تخصصی یخچال ساید بای ساید از خدمات مهم شرکت قائم سرویس است که در منزل شما انجام میشود.

در اینجا 10 مورد از مهم ترین ایرادات و خرابی های یخچال ساید بای ساید را برایتان بازگو میکنیم:

  1. یخچال یکسره کار می کند و اتومات نمیکند که میتواند به دلیل نشت گاز این اتفاق بیفتد و به دنبال آن سرمای یخچال نیز افت می کند و دلیل دیگر یکسره کار کردن یخچال میتواند خرابی ترموستات یا سنسورها باشد که باعث یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال میشود.
  2. یخچال فریرز ساید بای ساید شما به اندازه کافی خنک نیست که باید علت این مشکل پیدا و حل شود. ابتدا فریزر را بررسی  کنید که دیوارهای پشتی فریرز سرد است یا خیر اگر سرد بود سعی کنید صدای فن را بشنوید که آیا فن اواپراتور در حال کار است یا نه. فن هوای خنک را از دریچه های اواپراتور در فضای بیرونی به گردش در می آورد. اگر چنین نبود فن اواپراتور مشکل دارد و شاید هم کمپرسور یخچال، که باید گرد و غبار آن را تمیز کنیم چون همین کثیفی و گرد و خاک میتواند باعث گرم شدن موتور بشود و از عمل کرد درست آن جلوگیری کند.
  3. صدای غیر طبیعی ساید بای ساید سامسونگ که میتواند مربوط به خرابی فن، کمپرسور و یا حتی تراز نبودن یخچال باشد. اگر با تکان دادن بدنه دستگاه، صدا قطع شد احتمال اینکه یخچال شما تراز نباشد هست و لرزش لوله های متصل به کمپرسور دستگاه علت صدا می باشد. در مورد تراز نبودن دستگاه پایه های موتور یخچال را  چک کنید و مطمئن شوید که تراز است. بعد از آن موتور فن اواپراتور را بررسی کنید، اگر مدت زمان زیادی به آن رسیدگی نکنید خشک و  فرسوده میشود که همین موجب صدا می باشد، برای رفع آن فقط کافی است یک روغن کاری ساده انجام شود ولی اگر باز هم صدا داشت اینجا باید قطعه تعویض شود که نیاز به فرد متخصص دارد. یک علت دیگر نیز برفک اواپراتور است، که در این حالت فن کندانسور وقتی می چرخد، پرهای آن به این برفک ها میخورد و تولید صدا میشود. یکی دیگر از علت های صدا میتواند کثیفی فن موتور کمپرسور باشد.
  4.  لاستیک دور درب یخچال خراب است، لاستیک در یا نوار دور در یخچال سامسونگ یکی از مهم ترین جزء های یخچال است که در کارکرد خوب آن تا ثیر دارد.این لاستیک از خروج هوای سرد و  ورود  هوای گرم جلوگیری میکند و اگر لاستیک در خراب باشد برای اینکه دمای خنک یخچال سامسونگ تامین بشود کمپرسور یخچال مجبور به کار بیشتر میشود و درنتیجه باعث خرابی  زودتر آن میشود ،  و تعویض لاستیک در هزینه بسیار کمی دارد  و حتی گاهی نیاز به تعویض لاستیک نیست کافی است که لاستیک را شستشو داد ، لاستیک در یخچال سامسونگ چند مدل دارد نوع اول  : که در بسیاری از مدل های یخچال فریزر سامسونگ  به چشم میخورد با پیچ به بدنه محکم میشود. نوع دوم : نوار است که بدون پیچ شدن به بدنه و با پرس شدن و یا چسب به بدنه وصل است .و نوار دور در ابعاد متفاوتی دارد  که در هنگام تعویض  و خرید نوار با  توجه  به  مدل دستگاه نوار مناسب با طول  و پهنای مناسب راانتخاب کنید.حالا چگونه تشخیص بدهیم که لاستیک دور در خراب است :اگر متوجه شد ید که یخچال سامسونگ شما بیشتر از حد معمول کار میکند یعنی کمپرسور دائم کار میکند ، در این حالت حدس ما این است که لاستیک دور در خراب است  و به همین علت هوای گرم وارد میشود و هوای سرد خارج میشود و لذا کمپرسوریخچال سامسونگ ما بیشتر از حد خود کار میکند یا اینکه نوار دور در پاره شده ،ترک های عمیق دارد،یا در قسمت های شل شده و محکم به بدنه وصل نیست که در تمام موارد بالا باید لاستیک دور در یخچال سامسونگ ما تعویض بشود.
  5.  برفک زدن یخچال سایدبای ساید سامسونگ که باعث میشود کار کرد یخچال کاهش پیدا کند و سرمای آن پایین بیاید و اگر به موقع تعمیر نشود باعث مشکلات دیگر میشود، برای تعمیر برفک و یخ زدگی یخچال ساید بای ساید خود نیاز هست که با متخصصان شرکت قائم سرویس تماس حاصل کنید تا در اسرع  وقت مشکل شما را حل کنند. برفک زدن یخچال به سه علت صورت میگیرد : 1 در صورتی که محل نصب یخچال سامسونگ مناسب نباشد و رطوبت محیط آنجا بالا باشد ،در این حالت هر وقت در یخچال را بازو بسته کنید هوای مر طوب اطراف وارد یخچال میشود  و باعث برفک و یخ زدگی میشود و برای جلوگیری از این حالت  ،از مجاورت سماور یا اجاق گاز دور باشد .2 یکی دیگر از علت های برفک زدن ساید بای ساید سامسونگ ما خرابی لاستیک دور در میباشد که به طور کامل توضیح داده شد. 3 ممکن است از خرابی ترموستات باشد.
  6. یخچال ساید بای ساید سامسونگ روشن نمیشود که میتواند دلایل زیادی داشته  باشد.البته دو عامل از مهم ترین عوامل هستند  خرابی برد یخچال ساید بای ساید و خرابی موتور یخچال حالا موارد دیگر را بررسی میکنیم. ایراد در تامین برق دستگاه که ساده ترین علت است میتواند مشکل از کابل یاسیم برق یخچال باشد ،ایراد در کنتور برق ویا پریدن فیوز برق باشد ،اشکال در پریز برق یخچال ،این موارد بررسی کنید اگر پوسیدگی در سیم کابل بود یا به درستی در داخل پریز فشار داده نشده بود ، پریزی که یخچال به آن وصل است را با فازمتر و یا با یک وسیله برقی دیگر امتحان کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید ولی اگر همه  را امتحان کردید و مشکلی نداشت اینجا احتمال خرابی برد یخچال و شاید ایراد سیم کشی داخلی یخچال باشد.
  7. خرابی ترموستات: ترموستات یخچال برای تنظیم دما در آن نصب میشود ، اگر دمای داخل دستگاه از مقدار تعیین شده ترموستات بیشتر باشد ،ترموستات به کمپرسور فرمان روشن شدن را میدهد ،این قطعه مهم وحساس ،معمولا زود هم خراب میشود که خرابی آن میتواند علت روشن نشدن یخچال باشد.در زمانی که برق قطع میشود و بعد از مدتی مجددا وصل میشود ،اگر یخچال روشن نشد و موتور شروع به کار نکرد و در صورت که بررسی کردید و مطمئن شدید که برق به دستگاه میرسد مشکل از برد الکترونیکی است .البته با به روز شدن فناوری ساخت و تولید یخچال ،اکثر یخچال ها و ساید بای ساید ها مجهز به مادر برد و سنسور هستند که بسیار دقیق و قابل برنامه ریزی میباشد .
  8. ایراد برد الکترونیکی که از مهم ترین قطعات ساید بای ساید ها ویخچال فریزر های امروزی است که در واقع مغز دستگاه میباشد و وظیفه کنترل تمامی بخش ها و  قطعات را دارد . برد یخچال بر اثر نفوذ آب ،رطوبت ،فشار و نیرو در اثر ضربه ،نوسان برق ممکن است خراب بشود گاهی با تعویض قطعات تعمیر میشود و گاهی باید برد دستگاه به طور کامل تعویض شود.و به نکته مهم توجه داشته باشید که برای تمیز کردن وشستشوی یخچال هرگز آب را به طور مستقیم روی آن نریزید.
  9. فن کندانسور یخچال ساید بای ساید سامسونگ کار نمیکند که دراین صورت موجب آسیب دیدن موتور یخچال می شود از نشانه های خرابی آن ،صدای غیر طبیعی از پشت یخچال و داغ شدن بیش از حد کنار در دستگاه است.خنک نبودن فضای داخلی یخچال ،زودبه زود روشن و خاموش می کند که خراب بودن فن کندانسور کنترل دمای داخلی دستگاه را دچار مشکل میکند ..برای تعمیر آن نیاز به تعمیر کار یخچال است.
  10. خرابی موتور یخچال ساید بای ساید سامسونگ از مواردی میباشد که کم اتفاق میافتد چون این یخچال به خوبی طراحی شده  و تمام قوانین استاندارد جهانی در آن رعایت شد ه است . اما بازهم ممکن است دچار اشکال و خرابی شود  که خراب شدن موتور چند علت دارد: تنظیم نبودن دمای یخچال ساید بای ساید که موجب تعویض یا تعمیر کمپرسور میشود که به علت دمای کم یا دمای نامناسب ،که حتما باید دمارا تنظیم کنیم  و علت دیگر گرد وخاک  ،کثیف بودن سیم پیچ های کندانسور میباشد که که باید رسوب ، گرد وخاک راتمیز کنیم .. وقتی در طول سال چندبار این کار را انجام دهیم باعث عملکرد بهتر موتور یخچال می شویم .و مورد دیگر درست بودن واشر در یخچال که باید بررسی شود که سالم و بدون ایراد است اگر واشر خراب باشد هوای گرم داخل وهوای سرد خارج میشود و این امر باعث کمپرسور  بیشتر کار  کند. موتور یخچال های سامسونگ اینور تر است که صدای کم و  مصرف انرژی آن نسبت موتورهای سیلندر پیستونی خیلی کم تراست و فناوری به روز تری دارد برای عمل کرد بهتر موتور و حفظ سلامت آن باید هر شش ماه یکبار فیلتر آب دستگاه تعویض شود و صفحه ی دمای یخچال را باید درست تنظیم کنیم و درادامه تشخیص درست  وا صولی اینکه موتور یخچال شما سوخته و نیازمند تعویض هست به عهده تعمیر کاران شرکت قائم سرویس میباشد آنان برای تمامی خرابی های انواع برندها مخصوصا سامسونگ دوره دیده اند و مهارت بالایی دراین مورد دارند  واین کار را به بهترین و سریع ترین زمان در منزل شما انجام دهند  شما میتوانید با تعویض موتور از گارانتی سه ماه شرکت نیز بهرمند بشوید.

بیشتر بخوانید:

تعمیر یخچال سامسونگ

تعمیر یخچال بوش

تعمیر یخچال ال جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.