جاروبرقی های آسیایی چه خصوصیاتی دارند؟

در این مقاله سعی شده است که تا حدودی درباره ی مشکلات متداول جاروبرقی های آسیایی و برندهای مطرح آن توضیح داده شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برخی مشکلات متداول جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی

این مشکل می تواند ۵ علت داشته باشد

نوسان یا کم بودن جریان برق: جاروبرقی های سامسونگ در صورت کم بودن جریان یا وجود نوسان برق کار نمی کند فازمتر را بردارید و اتصالات و پریز  برق را بررسی کنید که برق دارد یا خیر؟

قطع شدن یا پوسیدگی سیم جارو برقی: شما باید یک اهم متر بردارید و سیم های جاروبرقی به ویژه دو شاخه را بررسی کنید در صورت وجود جریان اهم متر تکان می خورد.

خرابی دکمه خاموش روشن: اگر این کلید خراب یا شکسته شده باشد طبیعیتا جاروبرقی روشن نمی شود و اگر این خرابی زیاد باشد نمی توان آن را تعمیر کرد

مدار جاروبرقی مدار AC یا غیر موازی است یعنی اگر قسمتی از مدار خراب شود بقیه مدار هم کار نمی کند مدار را بررسی کنید و هر جای آن قطع بود وصل کنید.

در آخر موتور جاروبرقی سیم جمع و رله آن را نیز بررسی کنید.

 جارو برقی بوی سوختگی می دهد

بوی سوختگی جاروبرقی فقط به موتور آن ربط دارد ابتدا باید اجزای داخلی جاروبرقی را بررسی کنید اگر زغال ها تمام شده باشد باید آن ها را عوض کنید در غیر این صورت آنها را با اسپری مخصوص تمیز کنید فن ها و استاتور را نیز تمیز کنید سیم ها را چک کنید که قطع نشده باشند در آخر اگر مشکل موتور درست نشد موتور شما سوخته است و باید آن را تعویض کنید.

قدرت مکش جاروبرقی کاهی میابد

ابتدا محفظه و کیسه جاروبرقی را بررسی کنید  سپس لاستیک های محفظه را چک کنید و در صورت خرابی آن ها را تعویض کنید غلتک ها را بررسی کنید که مو یا نخ یا آشغال به آنها نچسبیده باشد واشرها و تسمه ها نیز باید به خوبی کار کنند و در صورت شکستگی آنها نیز باید تعویض شود.

مشکل دیگر از فیلترها است آنها را در صورت کثیفی تمیز کنید و اگر تمیز نشدند باید آن ها را تعویض کنید لوله خرطومی جاروبرقی را نیز چک کنید که دچار خرابی یا پارگی نشده باشد.

برخی برندهای متداول جاروبرقی

جاروبرقی سامسونگ

یکی از پر کاربردترین وسیله های زندگی امروزی، جاروبرقی است. بنابراین انتخاب جاروبرقی ای که بتواند علاوه بر کیفیت خوب، ماندگاری و طول عمر بالایی داشته باشد می تواند سالها به عنوان همراهی مناسب برای تمیز کردن منزل شما، همراهتان باشد.
کِشش و نیرو و قدرت موتور جاروبرقی ها ، رابطه مستقیمی با میزان تمیز شدن خانه از گرد و غبار دارد. جارو برقی های سامسونگ دارای امکانات متفاوتی هستند، این وسیله ها علاوه بر آنکه ماندگاری و طول عمر طولانی تری نسبت به هم رده های خود دارند از طرفی هم قیمت آنها بسیار مناسبتر از سایر برندها می باشد. برخی از خصوصیات جاروبرقی های سامسونگ عبارتند از:

برخی از نواقص و ایراداتی که در جاروبرقی های سامسونگ دیده می شود. عبارتند از:
روشن نشدن جاروبرقی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ، از جمله خرابی دوشاخه آن و یا وجود ایراد در پریز برق و یا مشکل در سیم کشی دستگاه و یا مواردی مشاهده شده است که کلید روشن و خاموش دستگاه آسیب دیده است و در بدترین حالت امکان سوختن موتور وجود دارد.
خرابی پروانه دستگاه می تواند باعث بروز صداهای غیر طبیعی و ناهنجار درون دستگاه شود. همچنین ایراد و آسیب در بلبرینگ های دستگاه نیز سبب بروز سر و صدا در آن خواهد شد و یا آنکه باید نگهدارنده های پلاستیکی دستگاه را بررسی کرد و در صورت ساییده شدنشان آنها را تعویض کرد.
آسیب دیدگی زغال های جارو برقی می تواند بوی نامناسب و آزاردهنده ای را از جاروبرقی تولید کند. البته تنها در صورتی می توان این زغال آسیب دیده را با زغال های سالم جایگزین کرد که سیم پیچ دستگاه را بتوان دوباره بست و اگر نتوان این کار را انجام داد چاره ای جز تعویض موتور نخواهد بود.
وقتی دستگاه را روشن می کنید، بلافاصله فیوز برق می پرد. در چنین حاتی می توان احتمال های زیر را به دستگاه نسبت داد. خرابی در کلید روشن و خاموش دستگاه، سوختن موتور، پر بودن کیسه زباله دستگاه، کثیفی فیلتر دستگاه، گرفتگی لوله رابط جاروبرقی و …
کشش جاروبرقی بسیار کم شده است. دلیل آن می تواند کم زور شدن موتور دستگاه باشد، دلایل مختلفی برای آن می توان در نظر گرفت از جمله : پر شدن کیسه جاروبرقی ، بسته شدن لوله های جاروبرقی به دلیل گیر کردن اشغال درون آنها ، کثیف شدن فیلتر دستگاه و…
تعمیرگاه قائم با دارا بودن متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه و همچنین شبعات متعدد در سراسر تهران می تواند در اسرع وقت متخصصان خود را به محل اعزام کند .

اگر با هر یک از مشکلات زیر رو به رو شدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.