سوالات متداول درباره ی خرابی یخچال و لباسشویی بوش

مشکلات رایج در یخچال های بوش

یخچال وسیله ای ضروری در هر خانه ای است و خرابی آن دردسرساز است. بسیاری از کسانی که به نمایندگی بوش زنگ می زنند، سوالاتی نظیر موارد زیر دارند:

چرا آب به داخل کشو میوه می ریزد؟

اگر آب در قسمت کشو میوه یخچال بوش شما جمع شده است، یکی از موارد زیر با مشکل مواجه است:

بهتر است برای رفع این مشکل از تعمیرکار کمک بگیرید. متخصصان تعمیر یخچال بوش تک تک این قطعات را بررسی و علت نشتی را پیدا می کنند.

علت نشتی آب به زیر یخچال چیست؟

علت نشتی آب به زیر یخچال پوسیدگی شلنگ های آب یخچال است که در اغلب یخچال ها اتفاق می افتد. اگر چنین مشکلی پیش آمد نگران نباشید. کافی است شلنگ یخچال را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

چرا یخچال بوش خنک نمی کند؟

عدم خنک کردن یخچال می تواند متفاوت باشد. این مشکل معمولا به دلایل زیر اتفاق می افتد:

چرا چراغ آلارم تصفیه آب روشن است؟

چراغ فیلتر تصفیه آب زمانی روشن می شود که نیاز به تعویض داشته باشد. در این مورد یادتان باشد که هر دو فیلتر پشتی و داخلی را تعویض کنید تا کارایی بهتری داشته باشد.

چرا یخساز یخچال یخ نمی سازد؟

اگر با مشکل کار نکردن یخساز مواجه اید موارد زیر را چک کنید:

چرا موتور یخچال داغ است؟

موتور دستگاه معمولا به دلیل فعالیت زیاد گرم می شود و این امری طبیعی است اما اگر احساس کردید موتور یخچال بیش از اندازه داغ است، فیوز حفاظتی یا اورلود را خاموش کنید و از یک متخصص بخواهید یخچال شما را چک کند. این قطعه در صورت خرابی تعمیر یا تعویض می شود.

چرا فریزر بوش خوب عمل نمی کند؟

اگر فریزر بوش شما خوب منجمد نمی کند، احتمالا یکی از موارد زیر دچار مشکل شده است و باید تعمیر شود:

چرا از آبریز یخچال بوش آب خارج نمی شود؟

علت این امر را در خرابی موارد زیر جست و جو کنید:

علت برفک زدن یخچال چیست؟

رطوبتی که در هوا وجود دارد زمانی که به داخل یخچال می رسد، در اثر برخورد با هوای سرد داخل کابین به برفک تبدیل می شود. برای ممانعت از این فرآیند موارد زیر را چک کنید:

چرا یخچال بوش صداهای عجیب می دهد؟

علت صدا دادن در اکثر یخچال ها به دلیل موارد زیر است:

مشکلات متداول در ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی نیز یکی دیگر از وسایل پرکاربرد در خانه است که اگر با مشکلی مواجه شود باید سریعا آن را تعمیر کرد. اکثر کاربرانی که ماشین لباسشویی بوش دارند با سوالات زیر مواجه می شوند:

چرا آب برنامه شستشو با آب گرم در ماشین لباسشویی بوش خیلی گرم نیست؟


آب گرمی که در این برنامه وارد لباسشویی می شود، در واقع ترکیب آب داغ و سرد خانه شما است. اگر آب نهایی گرم نیست، از داغ بودن آب منزل اطمینان حاصل کنید. در درجه دوم یادتان باشد که اگر در مناطق شمالی زندگی می کنید، آب سرد در این مناطق به خصوص در زمستان بسیار سرد است و این امر در نهایت بعد از ترکیب با آب گرم آبی نه چندان گرم به وجود خواهد آورد. در موارد دیگر بهتر است دریچه آب را چک کنید و از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.

کف باقیمانده بعد از شست و شو را چگونه پاک کنیم؟

این مشکل زمانی به وجود می آید که شما بیش از اندازه مایع یا پودر لباسشویی استفاده کرده باشید. برای رفع این مشکل، توصیه می کنیم از مقدار مواد شوینده بکاهید. اگر بعد از اتمام کار ماشین لباس ها هنوز کفی هستند چاره ای جز شستن مجدد آن ها بدون مواد شوینده ندارید.

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود؟

عوامل متعددی در این مشکل دخالت دارند اما مشخصا برق به دستگاه نمی رسد. اگر هیچ یک از چراغ های صفحه نمایش روشن نیست، احتمالا دوشاخه یا پریز برق خراب است. وجود برق در پریز را با یک فازمتر چک کنید. اگر پریز برق دارد و فیوز خانه هم نپریده باشد، برای رفع مشکل با تکنسین ماهر تماس بگیرید.
اگر برخی کلیدها روشن اند، احتمالا برد دستگاه دچار مشکلی شده است. در اینگونه موارد تایمر، قفل درب و کنترل اصلی را نیز چک کنید.

چرا هیچ برنامه ای فعال نمی شود؟

اگر هیچ یک از برنامه های ماشین لباسشویی ‌تان فعال نمی شود، به سراغ موارد زیر بروید:

چرا سینک داخل ماشین لباسشویی نمی چرخد؟

احتمالا بار بیش از حدی درون ماشین قرار داده اید و تسمه درام پاره شده است. از علل دیگر این امر می توان به تمام شدن زغال موتور، خرابی کوپلینگ موتور، قفل درب، یاتاقان ها و کلاچ دستگاه اشاره کرد. سنسور دستگاه گاه تشخیص می دهد که وزن لباس ها زیاد است. این امر سبب عدم چرخش یا چرخش کند خواهد شد. گاها در هنگام شست و شوی البسه پشمی لباسشویی میزان کف را بیش از حد تشخیص داده از چرخش می ایستد.

همانطور که مشخص است، عیب یابی این مساله آسان نیست؛ چرا که عوامل متعددی در آن دخیل اند. بنابراین بهتر است بر پایه حدسیات خود از عیب یخچال یا لباسشویی بوش اقدام به تعمیر آن نکنید و این کار را به تعمیرکاران حرفه ای یک مرکز معتبر تعمیر یخچال بسپارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.