مشکلات ماشین لباسشویی (قسمت اول)

امروزه لباسشویی وسیله ای است که در هر خانه ای پیدا می شود و جز ارکان اصلی زندگی است زیرا با آمدن آن و بقیه لوزام خانگی کار مردم بسیار راحت تر شده است و دیگر در وقت و انرژی صرفه جویی به سزایی می شود لباسشویی ها نیز مانند هر وسیله  دیگری دچار مشکل می شوند. در مجموعه مقالات مشکلات لباسشویی قصد داریم تا مشکلات لباسشویی را به خوبی برای شما شرح دهیم تا در تعمیر و عیب یابی آن ها بسیار راحت تر باشید در این مقاله قصد داریم تا دو مشکل آبگیری نکردن لباسشویی و بسته نشدن درب آن را به خوبی برای شما شرح داده و راه حل آن را به شما توضیح دهیم.

آبگیری نکردن لباسشویی چه ضرری به لباسشویی می زند

لباسشویی برای شروع شستشو نیاز دارد که اول آب وارد آن شود و سپس آبگیری کند اگر لباسشویی آبگیری نکند عملا ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

علت های آبگیری نکردن لباسشویی چیست


 – اولین قطعه ای که در این مرحله باید چک شود شیر ورودی آب است ممکن است شیر ورودی آب شکسته باشد در صورت شکستگی شیر آب لباسشویی یا هر گونه مشکلی که برای این قطعه ایجاد شود لباسشویی کار نمی کند شیر لباسشویی را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
– در بالای شیر آب ورودی لباسشویی فیلتری وجود دارد که در صورت ایجاد رسوب در آن لباسشویی آبگیری نمی کند لازم است اگر فیلتر دارای رسوب است، آن را رسوب زدایی کنید.
–  قطعه  سومی که باید چک کنید شلنگ ورودی آب لباسشویی است اگر شلنگ ورودی آب لباسشویی پاره شود لباسشویی کار نمی کند و آبگیری انجام نمی شود در صورت پارگی شلنگ آن را تعویض کنید.
–  دکمه آبگیری لباسشویی از قطعاتی است که ممکن است به آبگیری لباسشویی لطمه بزند باید آن را نیز چک کنید.
– احتمال دارد شیر آب بسته باشد یا به لباسشویی وصل نباشد.


راه حل های آبگیری نکردن ماشین لباسشویی


– ابتدا شیر ورودی آب را به همراه شلنگ های متصل به لباسشویی بررسی کنید.  ممکن است در محل اتصال شیر آب و شلنگ های متصل به لباسشویی نشتی یا پارگی رخ داده باشد که در این صورت سرعت و مقدار آب ورودی کم می شود یا به طور کلی قطع می شود و در نتیجه  لباسشویی آبگیری نمی کند.
– اگر فیلترهای لباسشویی دچار گرفتگی شده باشند باید شلنگ متصل به آن را باز کنید و فیلتر را از جای خود بیرون بیاورید و تمیز کنید و در جای خود قرار دهید.
– ممکن است جا پودری کثیف باشد و مانع رفتن آب به داخل دیگ لباسشویی شود زیرا آب در هنگام شستشو از دیگ لباسشویی وارد جا پودری میشود سپس از جا پودری به داخل دیگ لباسشویی بر می گردد برای تمیز کردن جاپودری کافی است آن را از جای خود خارج کنید و بشویید.
– در آخر مطمئن شوید که دیگ لباسشویی را بیش از حد پر نمی کنید زیرا این مسئله نیز می تواند باعث آبگیری نکردن لباسشویی شود.

شماره تماس : 02122300020

بسته نشدن درب لباسشویی


بعد از پایان شستشوی لباسشویی ما به طور خودکار شاهد بسته شدن درب لباسشویی هستیم یا در برخی از لباسشویی ها باید دکمه Open door را فشار دهید اما گاهی ممکن است درب لباسشویی شما بسته نشود بیاید ابتدا باهم مراحل باز و بسته شدن لباسشویی را چک کنیم:
– بعد از ریختن لباس ها در دیگ درب لباسشویی را با کمی فشار باید ببندید.
–  به حجم لباس ها دقت کنید زیرا اگر زیادتر از حالت استاندارد باشد درب لباسشویی بسته نمی شود.
– در غیر این صورت شما با کمی فشار می توانید درب لباسشویی را ببندید.

اگر درب لباسشویی شما وقتی حجم لباس های شما نیز مناسب بود بسته نشد ممکن است به علت های زیر باشد


در صورت مشاهده این موارد شما باید:


در صورت مشاهده هر گونه از این موارد و در صورتی که نتوانستید آن ها را حل کنید با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید تا مشکل شما را حل کنیم شرکت ما با سابقه ۲۰ سال تجربه در سراسر تهران در زمینه تعمیرات یخچال و لباسشویی این تضمین را به شما می دهد که لباسشویی شما را در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت تعمیر کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.