مشکلات یخچال (1)

یخچال یکی از مهم ترین وسیله هایی است که در هر خانه ای وجود دارد یخچال ها نیز مانند اکثر لوازم خانگی الکترونیکی خراب می شوند و تشخیص و تعمیر این مشکلات نیازمند تجربه و تخصص در تعمیرات یخچال است شرکت قائم سرویس در سری مقالات مشکلات یخچال مانند سری مقالات مشکلات ماشین لباسشویی سعی دارد که تمامی مشکلات یخچال را برای شما شرح دهد و راه رفع آن را به شما آموزش دهد در این قسمت ما سعی داریم تا مشکل برق داشتن بدنه یخچال را برای شما توضیح دهیم.

مقالات دیگر

برق داشتن بدنه یخچال

حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که هنگامی که از یخچال استفاده می کنید و دست به بدنه آن می زنید شاهد برق گرفتگی و شک خفیفی می شوید این اتفاق ممکن است به خاطر یکی از مسائل زیر رخ داده باشد.

اتصالی کردن ترموستات چگونه سبب برق داشتن بدنه می شود

اتصالی کردن سیم های ترموستات و انتقال برق به بدنه ترموستات و انتقال مجدد این برق به بدنه یخچال می تواند باعث برق داشتن بدنه یخچال شود و در صورتی که مشکل برق داشتن بدنه یخچال به علت اتصالی کردن ترموستات باشد قطعه ترموستات باید زیر نظر تعمیرکار تعویض گردد.

سوختن موتور یخچال باعث برق داشتن بدنه یخچال می شود!

از آنجایی که اتصالی کردن سیم پیچ درون موتور باعث سوختن موتور می شود و موتور وصل به یخچال است سوختن موتور یکی از اصلی ترین دلایل برق داشتن بدنه یخچال است اگر مشکل برق داشتن بدنه به علت سوختن موتور باشد باید هر چه سریع تر موتور یخچال تعویض گردد.

از بین رفتن عایق سیم کشی برق

عایق سیم کشی برق یخچال ممکن است که به دلیل بالا رفتن جریان برق و جا به جایی و استهلاک از بین برود در این صورت رشته های سیم با بدنه یخچال تماس پیدا می کند و باعث برق گرفتگی بدنه یخچال می شود در صورتی که برق داشتن یخچال به این علت باشد باید سیم هایی که عایق برق کشی ندارد توسط متخصص قائم سرویس از مدار یخچال بریده شود.
اتصالی سرپیچ لامپ الکتریکی با بدنه رایج ترین دلیل برق داشتن بدنه یخچال است.
سرپیچ لامپ الکتریکی ممکن است در صورت اتصالی یا یک نوسان برق ساده بسوزد یا اتصالی کند و در نتیجه به علت متصل بودن با یخچال بدنه یخچال را دچار برق کند برای رفع این مشکل ابتدا باید سرپیچ لامپ تعویض شود و سیم های آن به خوبی عایق بندی شود. مصرف کنندگان می توانند از طریق توضیحات زیر این کار را انجام دهند یا یخچال را به دست تعمیرکاران بسپارند برای تعویض سرپیچ لامپ ابتدا باید:

معیوب بودن برد الکترونیکی

معیوب بودن برد الکترونیکی یکی دیگر از دلایل داشتن برق بدنه یخچال است. در صورت انتقال نادرست برق به سیم ارت هایی  که به بدنه یخچال وصل است، برق به بدنه یخچال انتقال پیدا می کند. برای رفع این مشکل باید برد الکترونیکی را تعویض کنید.

افزایش رطوبت یخچال چگونه می تواند از برق داشتن بدنه جلوگیری کند؟

برای کاهش شوک یخچال بهتر است از رطوبت زدا های آشپزخانه استفاده کنید استفاده از افزایش دهنده رطوبت باعث می شود تا رطوبت آشپزخانه بیشتر شود و الکتریسیته ساکن کمتر شود. همین امر، موجب کاهش برق داشتن یخچال می شود البته این مورد پس از بررسی تمامی موارد است.

شرکت قائم سرویس با ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی و نمایندگی تعمیرات سامسونگ چه در زمینه تعمیرات یخچال سامسونگ و تعمیرات لباسشویی سامسونگ این تضمین را به شما می دهد که مشکلات یخچال و لباسشویی شما را به خوبی رفع کند توجه کنید که مشکل برق داشتن یخچال از مشکلات جدی یخچال است که ممکن است آسیب زیادی به یخچال برساند بهتر است تعمیر مشکلاتی شبیه برق داشتن بدنه یخچال را تماما به دست تعمیرکار یخچال بسپارید.
شماره تماس:

02122300020 , 02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.