نحوه تعویض ترموستات یخچال

حتما تا به حال شاهد خاموش یا روشن شدن اتوماتیک یخچال خود شده اید دلیل بروز این اتفاق قطعه ای به نام ترموستات است که در صورت نبودن یا کار نکردن آن یخچال به صورت یکسره کار می کند در واقع میتوان گفت که ترموستات وقتی دستگاه به درجه مورد نظر شما به طور مثال ۴ یا ۰ رسید کمپرسور یا موتور را خاموش کند.

طرز کار این قطعه کاملا مکانیکی است که امکان تعمیر یا تعویض آن وجود دارد اکثر اوقات تعویض ترموستات بهتر از تعمیر کردن آن است زیرا در صورت تعمیر ممکن است دوباره در کار کردن یخچال و تنظیم دما مشکلی ایجاد کند.

چطور باید فهمید که مشکل یخچال از ترموستات است

تعمیر یخچال پونک

وسایل مورد نیاز برای تعویض ترموستات

انبر دست
پیچ گوشتی

نحوه تعویض ترموستات
قدم اول
ابتدا یخچال را از برق بکشید تا با ایمنی تمام ترموستات را تعویض کنید.
قدم دوم
ابتدا باید به ترموستات دسترسی کامل پیدا کنید برای این کار باید درجه دما را بیرون آورید برای این کار باید از پیچ گوشتی تخت استفاده کنید پیچ گوشتی تخت را زیر درجه قرار دهید تا آن را اهرم کنید سپس به آرامی آن را به سمت بالا فشار دهید تا درجه دما از جای خود خارج شود حالا شما می توانید شفت ترموستات را ببینید از انبر دست استفاده کنید تا مهره ای که شفت با آن سر جایش محکم کرده را بیرون بیاورید.
حالا باید پیچی که ترموستات را به بدنه داخلی یخچال محکم کرده است را از جای خود خارج کنید این پیچ ممکن است پست درپوش قرار گرفته باشد ابتدا درپوش را برداشته سپس با پیچ گوشتی چهارسو پیچ را از جای خود خارج کنید و به آرامی مجموعه ترموستات را از داخل یخچال خارج کنید.
قدم سوم
کاور روی ترموستات را در آورید اگر ترموستات را به بیرون از جایگاهش فشار دهید اتصالات را می بینید
سیم های آن را در آورید بهتر است از آن عکس بگیرید تا زمان وصل کردن ترموستات جدید از موقعیت قرار گیری سیم ها با خبر باشید فقط در نظر داشته باشید قبل از وصل کردن، بعضی از سیم ها ممکن است دارای شیارهایی باشد که بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدگی از پیچ گوشتی استفاده کنید.
قدم چهارم
وقتی اتصالات را در آوردید باید لوله مویی را از دیوار یخچال خارج کنید در اکثر مواقع این لوله باید به راحتی بدون هیچ نوع فشار اضافه ای خارج شود اما در برخی از مواقع به چیزی متصل است حالا روکش مویی را از لوله ی مویی در آورید سپس لوله مویی ترموستات جدید را صاف کنید و روکش را روی آن بکشید و بعد لوله ی مویی را داخل یخچال و در جای قبل کنید سپس اتصالات را طبق عکس که گرفته اید وصل کنید.

قدم پنجم
ترموستات جدید را سر جایش قرار دهید مهره شفت را با انبر در جایگاه خودش سفت کنید سیم ها را در جایگاه خود قرار دهید به طوری که به جایی گیر نکنند سپس ‌کاور ترموستات را روی آن بکشید و کل مجموعه آن را سر جایش قرار دهید.
قدم ششم
جعبه درجه دما را سر جایش ببندید و درپوش آن را قرار دهید سپس پیچ تنظیم دما را روی شفت قرار دهید.
دو شاخه را به پریز وصل کنید و درجه یخچال را به درستی تنظیم کنید و عملکرد یخچال را بررسی کنید در صورت ادامه مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید تا دستگاه شما را چک کند.
در صورت نداشتن تخصص یا شک کردن به روی آن از دست زدن و تعمیر یخچال خود به دست خود پرهیز کنید زیرا ممکن است اشتباهی انجام دهید و خسارت مالی عظیمی برای خود ایجاد کنید شما می توانید با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید و مشکل یخچال خود را برای کارشناسان ما شرح دهید تا تعمیرکاران با تجربه و متخصص خود را به محل شما اعزام کنیم.
شماره تماس
۰۲۱۲۲۳۰۰۰۲۰
۰۲۱۸۸۵۸۳۹۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.