علل کار نکردن آبسردکن یخچال

آبسردکن یخچال یکی از کلیدی ترین اجزای یخچال است در تابستان این استفاده زیادتر می شود و امکان دارد به علتی خراب شود ممکن است علت آن آنقدر ساده باشد که خود شما بتوانید آن را رفع کنید اما اگر نتوانستید حداقل تعمیرکار را راهنمایی کنید که کار شما را سریع تر انجام دهد و دستگاه شما را در کمترین زمان تعمیر کند با ما همراه باشید تا تمامی دلایل خرابی آبسردکن یخچال را به شما معرفی کنیم.

تعمیرکار یخچال

علت های کار نکردن آبسردکن یخچال و فریزر

یکی از عمده ترین دلایل خرابی یخچال سرد نکردن آب سرد کن باشد که به مرور در هر یخچالی با هر نوع مارک بروز پیدا می کند سرد نکردن آب سرد کن و گرمی آب درون مخزن دلایل متعددی دارد از جمله:

خرابی ترموستات

خرابی ترموستات یکی از دلایل سرد نکردن آب سرد کن یخچال است کنترل و تنظیم خاموش روشن کردن کمپرسور بر عهده ترموستات می باشد اگر این دستگاه کار نکند دمای آب داخل مخزن کنترل نمی شود و آب گرم می شود.
بررسی و تست سلامت ترموستات بر عهده کارشناس می باشد و نیاز به تجربه و دانش تخصصی دارد تا آن را به خوبی در صورت مشکل تعمیر کنند.

•    اشکال در برد کنترلی


برد کنترلی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین اجزا در یخچال می باشد که سیستم آبسردکن را کنترل می کند و خرابی این قسمت از عمده ترین دلایل کار نکردن آبسردکن می باشد با خرابی برد کنترلی ممکن است جریان برق آبسردکن قطع شود و سرد کردن آب با اختلال مواجه شود عدم وجود اتصال کوتاه و سالم بودن خازن باید چک شود و در صورت نیاز قطعات جدید جایگزین شود.
آب ندادن آبسردکن
یکی از دلایل عمده خرابی آبسردکن آب ندادن آبسردکن می باشد به عبارت دیگر آب داخل مخزن می تواند سرد شود اما شیر ورودی آن کار نمیکند و آب داخل دستگاه نمی آید این اتفاق دلایل مختلفی دارد که با رفع آن مشکل درست می شود اما اصلی ترین دلایل آن عبارتند از:
•  یخ زدن لوله انتقال آب
داخل درب یخچال لوله ای برای انتقال آب به آبسردکن ساخته شده است در برخی از مواقع به دلایل مختلف این لوله دچار یخ زدگی می شود و نمی تواند آب را به آبسردکن انتقال دهد و برای تعمیر آن باید لوله را خارج کرده و به دقت یخ های آن را جدا کرده و لوله را در جای خود قرار داده شود.
یخ زدن لوله انتقال آب از رایج ترین دلایل کار نکردن آبسردکن است که یکی از مهم ترین علت های درجه زیاد دستگاه و سرمای بیش از حد آن است که با تنظیم کردن استاندارد و درست درجه سرمای دستگاه میتوان از این اتفاق جلوگیری کرد.

گرفتگی فیلتر آب
آبسردکن کن در حالت کلی وظیفه تصفیه آب را بر عهده دارد اما در یخچال فریزر ها به سرد کردن آب نیز می پردازد در ساید بای ساید اینگونه نیست و به جای آبسردکن از سیستم یخ ساز برای این کار استفاده می شود.
وجود املاح زیاد در آب به مرور زمان باعث گرفتگی فیلترها می شود و این مشکل یکی از عمده ترین دلایل کار نکردن آبسردکن است در این صورت باید فیلتر آب تمیز شود که بهتر است این کار توسط تعمیرکار انجام گیرد اما اگر دچار این گرفتگی فیلتر آب نیز نشدید بهتر است هر شش ماه یکبار فیلتر آب خود را تعویض کنید.
نقص در شیر آب ورودی
در یخچال های جدید مخزن آب حذف شده است. در این دستگاه ها کار نکردن آبسردکن می تواند به علت نقص در شیربرقی و شیر آب ورودی باشد لازم است ابتدا هرگونه گرفتگی در آن را رفع کرد و سپس با استفاده از مولتی متر از اتصال شیربرقی مطمئن شد.
پایین بودن فشار آب
در آپارتمان ها به علت ارتفاع اکثرا تشکل فشار آب د خانه وجود دارد در این مواقع یکی از رایج ترین علل کار نکردن آبسردکن ضعیفی فشار آب است که در نتیجه انتقال آب با اختلال مواجه می شود.

قطع بودن کلیدهای آبسردکن
به دلایل مختلفی کلید های آبسردکن دچار مشکل شده‌ و به درستی کار نمیکنند در نتیجه ارتباط آنها با سیستم آبسردکن به مشکل می خورد در این صورت باید قطع یا وصل بودن کلید ها و سالم بودن آنها چک‌ شود که کاری بسیار تخصصی است و نیاز به تعمیرکار با تجربه دارد.
خرابی در کلید درب یخچال
تا به حال شاید با باز کردن درب یخچال متوجه قطع شدن سیستم آبسردکن شده‌اید دلیل این اتفاق این است که سیستم یخچال ها و ساید بای ساید ها به گونه ای طراحی شده‌اند که با بازکردن درب یخچال یا فریزر سیستم آبسردکن قطع شود اگر کلید درب یخچال خراب باشد آبسردکن کار نمیکند.
بعد از بررسی تمامی دلایل کار نکردن آبسردکن و مطلع شدن از مشکل آن بهترین کار تماس با تعمیرکار است تعمیر لوازم خانگی به دانش و تجربه زیاد و تخصصی دارد اگر فردی ناپخته و بی تجربه دست به دستگاه شما بزند ممکن دستگاه شما به مشکل بخورد و هزینه ی بیشتری برای شما ایجاد کند.
تعمیرکاران قائم سرویس با ۱۵ سال تجربه در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی می توانند دستگاه شما را با کمترین هزینه تعمیر کنند تنها کافی با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید و مشکل خود را به کارشناسان ما بگویید تا در اسرع وقت کارشناس را به محل مورد نظر شما اعزام کند.
شماره تماس
۰۲۱۲۲۳۰۰۰۲۰
۰۳۱۸۸۵۸۳۹۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.