تعمیر یخچال سامسونگ

اولین پایه های این تولید کننده برزگ در سال 1938 توسط فردی به نام لی بیونگ چول گذاشته شده است او اول تجارت میکرد کم کم کارش را گسترش داد و پس از 10 سال به صنعت های دیگری همچون الکترونیک و کشتی سازی روی آورد. این شرکت کار خود را  از یک شرکت کوچک در یک شهر کوچک شروع کرد و  اکنون شاهکارهای او در همه دنیا دیده میشود. سامسونگ یکی از کمپانی های خوشه ای و  چند ملیتی کشور کره جنوبی میباشد و دفتر مرکزی آن در شهر سئول کره قرار دارد. ما سامسونگ را بیشتر به دلیل تولیدات تلفن همراه،تلویزیون و لوازم خانگی میشناسیم ولی خوب است بدانید که در صنایع و بخش های بسیار متنوع دیگری نیز فعالیت دارد. فعالیت های این شرکت در سه صنعت الکترونیک، مهندسی و شیمی متمرکز میباشد. شرکت سامسونگ متعقد است که زندگی با ارزش های قوی کلیدی برای تجارت خوب است. به همین دلیل است که این ارزش های اصلی ، همراه با یک منشور اخلاقی دقیق در دل هر تصمیمی که  شرکت میگیرد قرار دارد این شرکت از اصول پنج گانه  برای کسب و کار پیروی میکند و پایبند به آن هستند

محصولات شرکت سامسونگ

این شرکت همواره در تلاش است که محصولات مختلف را با کیفیتی عالی به دست کاربران برساند یکی از حوزه های فعالیت سامسونگ لوازم خانگی است که در آن حرف برای گفتن زیاد دارد . یخچال، لباسشویی و ظرفشویی سامسونگ یکی از بهترین و مهم ترین برندهای لوازم خانگی میباشد و دیگر محصولات این شرکت شامل پوشاک، صنایع شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، نیم رساناها، کشتی و تجهیزات مخابراتی  میباشد.

معرفی و مقایسه انواع  یخچال سامسونگ

سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان یخچال در دنیا است این برند همیشه در لیست برترین ها بوده است و  در بسیاری از آشپزخانه ها دیده میشود. معروف ترین و پیشرفته ترین یخچال های این برند ساید بای ساید است ولی دیگر یخچال های آن نیز دست کمی از آن ندارد. در ادامه انواع یخچال سامسونگ و  تفاوت های آن ها را برای شما عزیزان بازگو میکنیم.

مدل های یخچال فریزرهای سامسونگ

یخچال فریزر بالا ویا فریزر پایین

تمامی مدلهای این برند ویژگی های خوب مشترکی دارند. مثلا میزان برفک زدن یخچال در تمام مدل های این شرکت کم است در صورتی که قدرت بالایی دارد و مواد را تازه نگه میدارد برای آشپزخانه هایی کوچک یخچال فریزر بالا پایین انتخاب خوبی است چون فضای کمی رو به خود اختصاص میدهد.

یخچال ساید بای ساید

یکی از پرطرفدارترین مدل هاست به دلیل دیزاین و طراحی، کاربرد مناسب و زیاد بودن فضا،  اکثر مدلهای آن یک صفحه نمایش هوشمند دارند که کاربرد یخچال را چند برابر میکند. برای اینکه بتوانید عمر یخچال خود را افزایش دهید بهتر است علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچا ل را بشناسید تا بدانید در صورت بروز مشکل چگونه آن را رفع کنید و یکی دیگر از ویژگی های این برند قابلیت کم مصرف کردن انژری و صرفه جویی آن در مصرف است که باعث کاهش هزینه های خانواده می شود.

یخچال در فرانسوی

این مدل مخصوص آشپزخانه های بزرگ و با مساحت بالا است این یخچال ها دو درب دارند که به شکل عمود در کنار هم قرار گرفته اند. با این وجود داخل آن ها نیز با درهای مختلف از هم جدا شده اند فضای بسیار زیاد  داخلی این یخچال، آن را به گزینه مناسبی برای خانه های بزرگ با آشپزخانه های پیشرفته تبدیل کرده است. این مدل سیستم تهویه بسیار مناسبی دارد و فضای زیاد آن تقسیم بندی مواد غذایی رابه کار راحتی تبدیل کرده است. مانند مدل های دیگر، کشوهای این مدل نیز هرکدام دمای مخصوص خود را دارند تا شما بتوانید مواد غذایی مورد نیاز خود را با دمای مناسب در آن نگهداری کنید.

یخچال تک در

این مدل یکی از اولین مدل هایی است که توسط سامسونگ ساخته شده است ولی بازهم از طراحی بسیار هوشمند و جدید برخوردار است. البته به خاطر اندازه کوچک آن برای خانواده های چند نفره گزینه مناسبی نیست بیشتر در اتاق هتل ها و خانه های دانشجویی کاربرد دارد. احتمال برفک زدن در این مورد به شدت پایین است و هیچ صدای گوش خراشی ندارد.

یخچال فریزر دوقلوی سامسونگ

در دو رنگ سفید و نقره ای با بدنه ای استیل و ظرفیت 40 فوت که در کشور ویتنام مونتاژ شده است و به دلیل گنجایش زیاد، کیفیت ساخت، قطعات اصل کره ای و همچنین زیبایی منحصر به فرد بالاترین فروش  را دارد. همچنین این یخچال فریزر مجهز به کمپرسور اینورتر دیجیتال است و باعث کاهش مصرف انژری تا 60 درصد شده است. این یخچال دوقلو در واقع یک یخچال و یک فریزر است که یخچال آن ظرفیت تقریبی 400 لیتر و فریزر آن ظرفیت تقریبی 315 لیتر دارد به همین دلیل گنجایش بسیار زیادی دارد و برای یک خانواده با جمعیت متوسط انتخاب خوبی است. نویز و صدا که در این یخچال  و فریزر به گوش می رسد تنها 39 دسی بل است که اصلا صدای آن حس نمی شود. مصرف انژری آن نیز کم است.

کدام مدل از یخچال فریزرهای سامسونگ بهترین انتخاب است؟

تا زمانی که شما در هنگام خرید به نیازها و ویژگی های آشپزخانه و منزل خود توجه کنید هر کدام از این مدل ها می تواند برای شما بهترین گزینه  انتخابی باشد. برای تعمیر یخچال سامسونگ بهتر است به نمایندگی رسمی و معتبر این برند مراجعه کنید و کار خود را به کادر مجرب قائم سرویس بسپارید. حالا در ادامه مطالب بالا لازم است با ایرادات فنی و رایج یخچال سامسونگ آشنا شویم.

هر یخچال فریزری که داشته باشید ممکن است در طول مدت استفاده دچار مشکلاتی شود فارغ از اینکه چه برندی داشته باشد. خرابی ها و مشکلات فنی یخچال هم مانند دیگر وسایل الکترونیکی می تواند بسیار متنوع باشد. ما این اطلاعات را از تجربه ای که در این سال ها کسب کرده ایم به دست آورده ایم و  آن را با کمال میل در اختیار شما عزیزان میگذاریم. البته دانستن این اطلاعات پر کاربرد است ولی به این معنی نیست که شما خودتان بتوانید همه این خرابی ها را رفع کنید چون بعضی از این ایرادات حساسیت بالایی دارد و مهارت زیادی می طلبد و اینجاست که باید از یک متخصص کار بلد و کار آزموده کمک بگیرید. در اینجا چند مورد از خرابی ها را برای شما توضیح میدهیم.

1) یخچال فریزر خنک نمی کند

یکی از ایرادها عدم خنک کردن میباشد. مهم ترین انتظاری که از یخچال داریم خنک کردن آن است، حالا اگر مهم ترین کارش را درست انجام ندهد باید این مشکل را سریع حل کنیم. خنک نکردن یخچال میتواند چند دلیل داشته باشد. اولین کار بررسی درجه یخچال است باید بررسی کنیم که درجه یخچال ما روی چه دمای مناسبی تنظیم شده است. یکی دیگر از دلایل میتواند کندانسور و فن یخچال ما باشد حالا در چه صورتی فن دچار مشکل میشود؟ اگر گرد و خاک گرفته باشد پس اگر بررسی کردید و علتش این بود باید فن را تمیز کنید. دلیل دیگر میتواند خراب بودن لاستیک درب آن باشد اگر لاستیک درب معیوب باشد در یخچال کامل بسته نمیشود. پس دمای داخل آن بالا می رود و خنک نمی کند و باعث هدر رفت سرما و کاهش طول عمر کمپرسور دستگاه شده و همچنین باعث افزایش مصرف برق میشود. اگر این مشکل سریع حل نشود باعث فاسد شدن مواد غذایی میشود.

حالا ما در  ادامه دلایل سرما نداشتن یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ را بیان میکنیم.

  1. خرابی موتور یخچال
  2. خرابی فن های یخچال
  3. کمبود گاز
  4. خرابی نوار دور در
  5. سنسور دما
  6. قطعات دیفراست
  7. خرابی دریچه دمپر
  8. برد الکترونیکی دستگاه اشکال داشته باشد

وجود مشکل در هریک از موارد ذکر شده میتواند باعث سرما نداشتن یخچال فریزر و ساید بای ساید شود.

2) خرابی موتور یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال همواره یکی از مهم ترین قطعات اصلی  یخچال است. خرابی آن به هر دلیلی

میتواند تاثیر مستقیمی در خنک نکردن دستگاه ما داشته باشد پیشنهاد قائم سرویس به شما این است اگر موتور یخچال شما طول عمر بالای 6 سال دارد و دچار مشکل شده به جای تعمیر، آن را تعویض کنید. زیرا تعمیر موتور تضمینی ندارد زمانی که موتور یا کمپرسور یخچال اشکال داشته باشد گاز نمی تواند به سرما تبدیل شود. ممکن است موتور یکسره کار کند ولی تولید سرما نکند وقتی موتور یکسره کار میکند بهترین و اساسی ترین راه حل تعویض موتور میباشد که در صورت تعویض موتور باید شارژ گاز نیز انجام شود.

3) خرابی فن های یخچال

البته تعداد فن های یخچال بستگی به مدل و برند یخچال ما دارد. برای مثال یخچال های معمولی تنها یک یا دو فن دارد. ساید بای ساید سامسونگ دارای 4 فن است و خرابی هر کدام از این فن ها میتواند باعث سرما نداشتن یخچال سامسونگ بشود. مهم ترین نشانه خراب بودن فن یخچال، صدا دادن یخچال،خنک نشدن و همچنین کار نکردن اتومات یخچال می باشد. همچنین علت های مختلفی میتواند باعث خرابی فن یخچال بشود که مهم ترین آن وارد شدن ضربه به یخچال سامسونگ، بروز نوسانات برق و همچنین جمع شدن گرد و خاک در قسمت فن به دلیل سرویس نکردن طولانی مدت یخچال اشاره کرد، پس پیشنهاد ما به شما این است که از وارد کردن ضربه به یخچال جلوگیری کنید و به طور مرتب گرد و خاک روی فن را تمیز کنید و علاوه بر آن برای کنترل نوسانات برق از ترانس استفاده کنید و البته این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که فن یخچال یک وسیله مصرفی است و به مرور زمان توانایی و عملکردش ضعیف یا ازبین می رود و دچار فرسودگی  میشود و از کار می افتد. حالا لازم است بدانید که یخچال سامسونگ ما دارای 4 فن می باشد.

که مهم ترین این فن ها فن اوا پراتور می باشد، زمانی که فن اواپراتور خراب بشود سرما نمیتواند وارد قسمت یخچال شود و اگر فن کندانسور خراب  بشود گاز نمیتواند موقع رسیدن به یخچال سرد شود و همین باعث میشود یخچال سرمای لازم را نداشته باشد و گاهی باعث یکسره کار کردن یخچال ما میشود. برای حل این مشکل و سرویس یخچال خود میتوانید با شرکت قائم سرویس تماس برقرار کنید تا در سریع ترین زمان تعمیر یخچال شما را به طور کاملا تخصصی انجام دهند.

4)  کمبود گاز

یخچال برای خنک کردن مواد غذایی نیاز به گاز دارد. بنابراین به هر علتی که میزان گاز در یخچال کافی نباشد، مهم ترین کار یخچال یعنی خنک کردن مواد غذایی به درستی انجام نمیشود. گاز فریون که امروزه گاز خنک کننده محیط داخلی یخچال است، در لوله های پشت یخچال به گردش در آمده و سبب تخلیه هوای گرم و جایگزین کردن هوای خنک میشود. به هر دلیلی این گاز کاهش پیدا کند، محیط داخلی یخچال گرم میشود و به دنبال آن مواد غذایی فاسد شده و یخچال ما کاربرد خود را از دست میدهد ما به راحتی میتوانیم کاهش گاز را تشخیص بدهیم و با کمک تکنیسین های قائم سرویس آن را هر چه سریع تر رفع کنیم. کمبود گاز ممکن است بخاطر نشتی لوله های کندانسور یا هرجای دیگری باشد برای حل مشکل اول نشتی گاز گرفته میشود و بعد موتور مجدداشارژ گاز میشود. نتیجه کار بعد از 12 ساعت یا یک روز کامل مشخص میشود.

5) خرابی نوار دور درب یا لاستیک در یخچال

 لاستیک دریخچال سامسونگ یکی از مهم ترین قسمت های آن است و در کارکرد درست آن مهم میباشد.نوار دور در یا همان لاستیک  دور در از ورود هوای گرم به داخل یخچال و خروج هوای سرد یخچال سامسونگ جلوگیری میکند اگر خراب باشد ، برای اینکه دمای خنک داخل یخچال تامین شود کمپرسور مجبور به کار کردن بیشتر میشود و باعث استهلاک بیشتر میشود و در این شرایط باید لاستیک دور در تعویض شود

5 سنسور دما

چند مدل سنسور در یخچال یخچال سامسونگ داریم؟

سنسور محیطی

،سنسور دیفراست،

ترمودیسک ،

ترموفیوز،

سنسور یخ ساز

دلایل خرابی سنسور

آسیب دیدگی و ایراد ترموستات ،عدم گردش نامناسب هوا که به دلیل خرابی دیفراست ،برفک بستن داخل یخچال به مدت طولانی ،نامناسب بودن دمای داخل یخچال سامسونگ ،باز ماندن طولانی در یخچال و در یخچال های سامسونگ در صورت خرابی سنسور ارور مربوط به آن در صفحه یخچال به نمایش در می آید در صورت مشاهده ارور با شرکت قائم سرویس تماس حاصل کنید تا عیب یابی و برطرف شود.

6قطعات دیفراست

قطعات دیفراست شامل اواپراتور ، ترمو فیوز،ترمودیسک،سنسور،تایمر دیفراست، فن اواپراتور،المنت یا هیتر،دیفراست به معنای یخ زادیی می باشد این سیستم در واقع وظیفه اش ازبین بردن برفک های ناشی از رطوبت مواد غذایی را برعهده دارد.در یخچال های قدیمی این سیستم وجود نداشت و برای از بین بردن و آب کردن برفک ها باید یخچال را خاموش  میکردند.وا ین کار زمان بر و گاهی باعث آب شدن یخ مواد غذایی وحتی فاسد شدن آن ها میشد . با اضافه کردن سیستم دیفراست این مشکل حل شد و یخچال های بدون برفک وارد بلزلر شد.حالا ممکن است در عملکرد این یخچال ها اشکالاتی ایجاد شود،دیفراست نکردن و در نتیجه کاهش سرمای فضای داخلی یخچال است که این اشکال میتواند وابسته به دلایلی باشد .برخی از این دلایل را باز گو میکنیم کم شدن تدریجی دمای یخچال فریزر ،کار نکردن فن ،برفک زیاد،بالارفتن دمای یخچال ،احساس صدای زیاد یخچال فریزرسامسونگ ، علاوه براین خرابی هریک از قطعات سیستم دیفراست، باعث برفک میشود در صورت بروز هریک از مشکلات در یخچال فریزرسامسونگ برای جلو گیری آسیب نرسیدن به قطعات دیگر باید مشکل بررسی ورفع شود

7خرابی دریچه دمپر

دمپر چیست؟ دقیقا همان قطعه ای هست که سرما را وارد یخچال میکند تا یخچال خنک شده و مواد غذایی فاسد نشود . یک قطعه مکانیکی است که بین دریچه یخچال وفریزر قرار دارد .زمانی که کمپرسور یخچال کار میکند و سرما ایجاد میکند سرما اول به قسمت فریزر سامسونگ وارد میشود و سپس به قسمت یخچال .در این میان این دریچه دمپر است که با دستوری که از برد الکترونیکی یا دریخچال معمولی از ترموستات می گیرد باز و بسته میشود و در نتیجه سرما وارد قسمت یخچال میشود. دمپر درکجای یخچال قرار دارد؟ در مدل های مختلف فرق میکند ولی به طور معمول دربالاترین قسمت یخچال قرار دارد.

وظیفه دمپر چیست؟ سرمارا ازبخش فریزر می گیرد وآن را به بخش یخچال منتقل کند تا مواد غذایی مدت طولانی تر در آن سالم بماند .اگر دمپر یخچال خراب بشود ،داخل یخچال گرم شده و مواد غذایی درون فاسد و خراب میشود.و مهم ترین نشانه ی خرابی دمپر یخچال این است که داخل یخچال گرم است. تعمیر دمپر یخچال سامسونگ به چه صورت انجام میگیرد؟

باید اول اطمینان کسب کنیم که قطعه خراب است ونیاز به تعمیر دارد چون سرما نداشتن  یخچال میتواند علل دیگری داشته باشد. پس درابتدا تکنسین اول عیب یابی دستگاه شمارا انجام میدهد تا ببیند دمپرخراب است یا خیر  روند تعمیر دمپر یخچال سامسونگ به این شکل است که باید ابتدا اطراف یخچال و داخلش تخلیه شود تا دسترسی تکنسین راحت تر باشد بعد درپوش بررسی ودرصورت نیاز تمیز میشود .و اگر نشود باید دمپر را تعویض کنند .

یک نکته بسیار مهم این است باید توجه داشته باشید قبل ازبررسی خرابی دمپر ،باید از سالم بودن قطعات دیگر چون ترموستات، سنسور،فن یخچال و فریزر ،گاز دستگاه وسیستم دیفراست مطمئن شویم بعد از آن درپوش دمپر یخچال سامسونگ را  برداریم  وبعد مطمئن شویم که جسم خارجی در داخل آن نیست گاهی جسمی مانند فوم ها یا تسمه بین پره یا متور گیر میکند و مانع گردش هوا  در داخل یخچال سامسونگ میشود.وموتور دمپر قدیمی را خارج کنیم ودمپر یخچال سامسونگ را تعویض کنیم و بعد آن قسمت را ببندیم و دما را تنظیم کنیم و مواد غذایی را در سرجایش قرار دهیم و بعد اجازه بدهیم یخچال چند ساعت کار کند و سپس دوباره میزان خنکی دستگاه رابررسی کنیم که تمام موارد بالا را به تکنسین شرکت قائم سرویس بسپارید .

8برد الکترونیکی

و اما آخرین دلیل سرما نداشتن یخچال سامسونگ وجود مشکل در برد الکترونیکی اصلی یخچال میباشد امروزه دراکثر لوازم برقی منزل مانند ماشین لباسشویی ماشین ظرفشویی و یخچال ساید بای ساید قطعه ای به نام برد دارد به کار رفته است. بردیخچال سایدبای ساید سامسونگ یک قطعه ی الکترونیکی بسیار حساس میباشد که ممکن است به دلایلی مختلفی خراب شود یابسوزد ، البته دربعضی از موارد امکان تعمیر برد سایدبای ساید سامسونگ وجود ندارد  و باید تعویض گردد.تعمیر برد یخچال سامسونگ یکی از پر کاربرد ترین مسائل دربین کسانیکه از یخچال سامسونگ استفاده میکنند.

دلایل خراب شدن برد یخچال سامسونگ

1 اگر از محافظ برق برای یخچال  سامسونگ  استفاده نکنید ،به دلیل نوسانات برق این مشکل به وجود میاد و برد اصلی یخچال دچار خرابی میشود .پس پیشنهاد شرکت قائم سرویس به شما این است برای حفظ برد یخچال سامسونگ خود حتما از محافظ برق استفاده کنید و حتما برای یخچال از یک محافظ جدا استفاده کنید و  باوسیله ی دیگری مشترک نباشد.

2 اگر یکی از قطعه های روی برد اصلی خراب بشود و یا ایراد داشته باشد میتواند به برد اصلی آسیب برساند.

محل قرار گرفتن برد اصلی یخچال سامسونگ

برد اصلی در یخچال های سامسونگ در جای مشخص قرار ندارد و بسته به مدل یخچال ، محل قرار گرفتن برد یخچال تفاوت میکند اما به طور معمول محل قرار گرفتن برد اصلی در یخچال های سامسونگ بدین شکل است در یخچال های امروزی یا همان ساید بای ساید ها در قسمت بالایی یخچال فریزر قرار دارد.

محل برد اصلی در یخچال های دوقلو سامسونگ در قسمت کناری یخچال فریزر قرار دارد برد یخچال سامسونگ از حساسیت بالایی برخودار است و قلب تپند ه ی دستگاه ما است اگر دچار ایراد بشود یخچال نمیتواند ازمواد غذایی ما نگهداری کند و همه ی   مواد غذایی  ما  فاسد میشود پس در صورت خرابی باید هرچه سریع تعمیر بشود و دراین امر مهم شرکت قائم سرویس با بیش از 20 سال تجربه و بهر ه گیری از افراد متخصص و مجرب در تمام 24 ساعت در خدمت شما عزیزان هستیم تا هرچه سریع تر مشکل دستگاه شما را حل کنیم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.