تعمیر یخچال و لباسشویی بوش در غرب تهران

در بازار لوازم خانگی کیفیت بسیار بالای برخی از برندهای خارجی همواره توجه مشتریان را به خود جلب کرده و برند بوش آلمان بی‌شک یکی از برندهای خوشنام در ایران است. یخچال و لباسشویی تولید شده توسط این برند همواره به عنوان محصولاتی با کیفیت در ایران و به خصوص شهرهای بزرگ مانند تهران شناخته می‌ شوند.

اما یکی از مشکلاتی که امکان دارد برای مشتریان این برند بوجود بیاید، پیدا نکردن افراد متخصص برای انجام تعمیرات و سایر سرویس دهی‌ ها است. از سوی دیگر زندگی در آپارتمان و سخت بودن حمل و نقل ماشین لباسشویی و یخچال برای تعمیرات نیز کار پر دردسری است. شرکت قائم سرویس با کمک متخصصانی با تجربه آماده است که مشکلات شما را در این زمینه حل کند. از سوی دیگر داشتن لوازم یدکی با کیفیت و اصل این محصولات باعث شده بسیاری از مشتریان قائم سرویس را گزینه بسیار مناسب برای تعمیر یخچال و لباسشویی بوش در غرب تهران بدانند.

تعمیر یخچال بوش
نکات مهم در مورد تعمیر یخچال و لباسشویی بوش در غرب تهران
یخچال و لباسشویی بوش بسیار با دوام هستند و به ندرت دچار مشکل می‌ شوند، اما شرایط نگهداری نامناسب، عدم سرویس دهی دوره‌ ای برای بررسی مشکلات مختلف و… ممکن است باعث بروز مشکلات مختلف شود. در صورت بروز هرگونه ایرادی در روند کاری این محصولات شما اول از همه باید با افراد متخصص تماس بگیرید (که شرکت قائم سرویس در خدمت شماست). بدون آگاهی قبلی در مورد این محصولات اقدام به باز کردن قسمت‌ های مختلف یا دستکاری این وسایل نکنید. برای تعمیر این محصولات باید فرد متخصصی که اطلاعات به روز در مورد آنها دارد، وارد عمل شده و مشکل شما را حل کند.
از طرفی اگر قسمتی از یخچال یا لباسشویی بوش شما خراب شده باید آن را تعویض کنید. در این شرایط استفاده از لوازم یدکی با کیفیت و بسیار اهمیت دارد‌ چرا که اگر قطعات تقلبی روی وسایل خانگی شما نصب شوند، می‌ تواند به سایر قسمت‌ها آسیب برساند و همین موضوع باعث می‌ شود عمر مفید یخچال یا لباسشویی شما کاهش یابد. البته در این میان مشکلات رایج وجود دارد که ممکن است برای یخچال یا لباسشویی بوش به وجود بیاید. آشنایی داشتن با مشکلات رایج این محصولات و شناخت دلایل به وجود آورنده این مشکلات در برخی موارد می‌تواند کمک کند تا به راحتی با انجام کارهای ساده بتوانید بعضی از این مشکلات را حل کنید.
مشکلات رایج لباسشویی برند بوش
بسیاری از تعمیرکاران و متخصصان قائم سرویس که در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی بوش در غرب تهران فعالیت دارند، بر این باورند که مشکلات به وجود آمده برای لباسشویی‌ بوش معمولاً دلایل تکراری دارد. شناخت این دلایل کمک می‌ کند تا بتوانید از بروز برخی از این مشکلات جلوگیری کنید. همچنین در صورتی که چنین مسائلی برای لباسشویی شما پیش آمد، می‌ توانید به راحتی به تعمیرکاران توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده و به این صورت روند تعمیرات راحت‌ تر خواهد شد. در ادامه این مشکلات را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.
● لباسشویی در زمان کار خاموش می شود
این اختلال معمولاً در زمان‌هایی رخ می‌دهد که: «آب ماشین لباسشویی بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد است، سیستم تخلیه دچار خطا شده، در یک قسمت از ماشین لباسشویی نشتی تشخیص داده شده، برد کنترلی تایمر خراب است یا خطاهای سیستم هوشمند ماشین لباسشویی دلیل این اختلال و کد خطای خاصی دارد»
● لباسشویی بیش از حد آب گیری می‌کند
معمولاً وقتی به این مشکل بر می‌ خورید، نشانه این است که قسمت‌ های جزئی مانند میکروسوئیچ‌ ها توانایی عملکرد درست ندارند. همچنین گاهی این اختلال به شیر ورودی آب نیز مربوط می‌ شود.
● تکان خوردن‌های شدید و لرزش در زمان کار
نامناسب بودن محل قرار گیری لباسشویی، تراز نبودن جایگاه آن، باز نشدن پیچ‌هایی که مخصوص حمل و نقل هستند، خراب بودن کمک فنرها و ریختن لباس ها به‌صورت باری نامتعادل درون لباسشویی دلایل به وجود آمدن این مشکل هستند.
● آبریزش یا نشتی از قسمت‌ های مختلف
اگر ماشین لباسشویی از بخش پشتی دچار شده، ممکن است که دلیل آن: «خرابی شیلنگ آب ورودی و خروجی، وجود هرگونه اختلال در سیستم تخلیه آب مانند درست نبودن اتصالات یا آب بندی نشدن بخش‌ های مختلفی که آب از آن عبور می‌ کند» باشد. اما اگر نشتی از قسمت جلوی ماشین لباسشویی بود، شما باید قسمت‌ هایی مانند جاپودری، فیلتر و درب را مورد بررسی قرار دهید. در ضمن اگر شاهد آب ریزی از قسمت زیر ماشین لباسشویی بودید، بهتر است به آن توجه ویژه کنید؛ چرا که ممکن است مشکل به وجود آمده دلایل جدی‌تری داشته باشد.
● ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند
در چنین شرایطی بهتر است لوله ها، فشار آب و شیر برقی ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید.
● تخلیه نشدن آب
مسدود شدن شلنگ تخلیه یا خم شدن آن، گرفتگی فیلتر، به هم ریختن عملکرد سیستم درب و خراب شدن پمپ تخلیه دلایل رایج بروز این مشکل هستند.
● نچرخیدن ماشین لباسشویی
انتخاب برنامه اشتباه، نامتعادل بودن لباس ها یا بار درون ماشین لباسشویی، پارگی تسمه درام و تمام شدن زغال موتور دلایلی هستند که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌ شوند.
● ماشین لباسشویی روشن نمی شود
دلیل اصلی بروز چنین مشکلی معمولاً عدم برق رسانی به ماشین لباسشویی است. به همین دلیل برای بررسی بیشتر این قضیه شما باید راه‌ های مرتبط با برق رسانی مانند سیم رابط و پریز برق را مورد بررسی قرار دهید. همچنین در ماشین های لباسشویی هوشمند گاهاً این مشکل مربوط به برد کنترل خواهد شد.
● هیچ برنامه ای در ماشین لباسشویی شروع نمی شود
فعال بودن قفل کودک، باز بودن درب و فشار دادن دکمه استارت به صورت خیلی کوتاه یا خیلی طولانی می‌تواند دلیل بروز این مشکل باشد.
نکته بسیار مهمی که در این بخش باید مد نظر قرار دهید این است که اگر مشکل به وجود آمده در لیست بالا بود و با انجام کارهای گفته شده نتوانستید منشاء مشکل را پیدا کنید یا اقدامات لازم در راستای برطرف سازی آن را انجام دهید؛ اصلاً به قسمت‌ های مختلف ماشین لباسشویی دست نزنید و سعی کنید با تعمیرکاران و متخصصین تعمیر یخچال و لباسشویی در غرب تهران تماس بگیرید.
مشکلات رایج یخچال‌های برند بوش
داشتن سیستم‌ های خود حفاظتی در یخچال های هوشمند امروزی و به خصوص یخچال های تولید شده توسط برند بوش آلمان باعث شده است که در شرایط خاص شاهد اختلال در عملکرد این وسایل باشیم. بهتر است بدانید این اختلالات معمولا به این دلیل به وجود می‌ آیند که از کار کردن یک بخش جلوگیری شود تا آسیب بیشتری نبیند. اما گاهی ممکن است هر کدام از این مشکلات دلیل دیگری داشته باشند. داشتن آگاهی کافی نسبت به این موارد قطعا کمک می کند تا بتوانید از یخچال خود بهتر نگهداری کرده و در صورت خراب شدن آن آگاهانه‌ تر عمل کنید.
● صداهای غیرعادی
در برخی موارد یخچال هوشمند بوش که مجهز به یخساز است، امکان دارد صدای شبیه به ویز ویز بدهد. در چنین شرایطی باید یخساز را خاموش کنید چرا که احتمال نرسیدن آب وجود دارد. اگر با انجام این کار مشکل شما حل نشد، با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.
● یخساز قطعات یخ کوچک تر از حد معمول تولید می‌کند
این مشکل معمولا به دلیل بروز اختلال در بخش فیلتر آب به وجود می‌ آید. برای حل آن باید فیلتر را تعویض کنید.
● یخساز اتوماتیک کار نمی کند
برای حل مشکل باید بعد از روشن کردن قسمت یخچال در یخچال بوش اتصالاتی که وظیفه آبرسانی به این قسمت را دارند را بررسی کنید. اگر هیچ کدام از این قسمت‌ ها مشکلی نداشتند، بهتر است مدت زمان تقریبی یک روز صبر کنید تا یخساز کاملاً آماده کار باشد. در ضمن بعد از آن می‌ توانید قطعات یخ تولید شده توسط یخساز را به صورت دستی درون مجرایی خروجی قرار دهید و وقتی یخساز خاموش است آنها را تخلیه کنید. بعد از این مراحل می‌ توانید دوباره یخساز خود را روشن کنید.
● خنک شدن درون یخچال
در صورتی که موتور یخچال کار می‌ کند اما درون آن خنک نمی شود، بهتر است اول از همه وضعیت درب یخچال بررسی کنید و ببینید که آیا چیزی مانع بسته شدن درب می‌ شود یا خیر. بعد از آن می‌ توانید نگاهی به درجه تنظیم دمای یخچال کنید و با تغییر آن وضعیت دوباره یخچال را بسنجید.
● یخچال کار نمی کند
معمولاً چنین مشکلی به دلیل نرسیدن برق به یخچال است و برای حل کردن آن باید قسمت‌ های مختلفی که به برق رسانی ارتباط دارند را بررسی کنید. در صورتی که انجام این مراحل باعث حل مشکل شما نشد، امکان دارد که یخچال بوش در حالت دیفراست یا نمایشگاهی قرار گرفته باشد. در چنین شرایطی می‌ توانید حدود نیم ساعت صبر کرده و در صورتی که یخچال روشن نشد با تعمیرکاران ما در قائم سرویس تماس بگیرید.
● فریزر و یخچال برفک شده‌ اند
معمولا این مشکل به دلیل بسته شدن درب پیش می‌آید.
● لرزش شدید یا تکان خوردن یخچال
این مشکل در یخچال بوش معمولاً زمانی پیش می‌ آید که کنترل کننده‌ ها در حال تعدیل دما یا خاموش شده باشند. در چنین شرایطی باید ابتدا کنترلر‌ها را دوباره تنظیم کنید و بعد از گذشتن حدود نیم ساعت دوباره وضعیت یخچال را بررسی کنید. در این نیم ساعت معمولاً عملیات دیفراست یا تعدیل دما به پایان رسیده است.
● یخساز یخچال عمل نمیکند
اولین چیزی که در این شرایط باید بررسی کنید خاموش یا روشن بودن یخساز است. بعد از آن باید به سراغ درجه دمای یخچال و راه های خروجی یخ بروید. در صورتی که مشکلی در این قسمت‌ ها مشاهده شد و توانایی برطرف سازی آن را داشتید، اقدامات لازم را انجام دهید.
اگر نتوانستید منشاء به وجود آمدن مشکلی را تشخیص دهید و یا مهارت لازم برای حل آن مشکل را نداشتید، بهترین کار برای شما تماس با متخصصین تعمیر یخچال لباسشویی بوش در غرب تهران، یعنی گروه خدماتی قائم سرویس است. تجربه ما نشان داده که بسیاری از مشتریان ممکن است در زمان بررسی مشکلات به صورت غیر ارادی باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری شوند. پس سعی کنید خودسرانه کاری انجام ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.