تعمیر یخچال اسنوا

آیا از مشکلات رایج بین تمامی برندهای یخچال مطلع هستید؟ یخچال فریزر به عنوان بخشی از لوازم مصرفی در آشپزخانه به صورت دائم روشن است و در حین استفاده ممکن است مشکلاتی داشته باشد. از آنجایی که در این زمان یخچال به درستی کار نمی کند شما نیاز به تماس با یک تکنسین جهت تعمیر یخچال فریزر خود پیدا می کنید.

زیرا ممکن است مواد مصرفی شما در یخچال فریزر خراب شود. در این مقاله تصمیم داریم بسیاری از سوالات مربوط به مشکلات یخچال فریزر که مشتریان ما به آن اشاره دارند برای شما بیان و علت آن را توضیح دهیم برای آموزش نحوه حل مشکلات یخچال فریزر با ما همراه باشید.

خاموش روشن شدن سریع یخچال فریزر اسنوا

برای تنظیم دمای یخچال فریزر، کمپرسور روشن است و یخچال را خنک می کند تا دما به دمای تنظیم شده برسد. وقتی دما به مقدار تنظیم شده رسید، موتور متوقف می شود. اما اگر این فرآیند زودتر از وقت معمول انجام شود، این نشان دهنده نقص در یخچال است. در این زمان لازم است موارد زیر را بررسی کنید:

 

تعمیرکار یخچال

کار نکردن و یخ نزدن یخچال فریزر اسنوا

وقتی فریزر مشکل دارد کار نمی کند و یخ نمی زند.
اول از همه مطمئن شوید که برق به یخچال برسد. بنابراین، هنگام باز شدن درب فریزر، چراغ باید روشن باشد دلایل دیگری که باعث می شود فریزر کار نکند و یخ نزند شامل موارد زیر است.

علت روشن ماندن موتور یخچال فریزر اسنوا

یخچال سعی می کند غذا را خنک کند اما اگر نتواند این کار را انجام دهد، برای همیشه کار می کند تا زمانی که خراب شود. دلایل اصلی این مشکل می تواند به شرح زیر باشد:

البته اگر مواد غذایی زیاد در یخچال بگذارید،درب یخچال را خیلی باز بگذارید یا محیط آشپزخانه خیلی گرم باشد، موتور یخچال فریزر بیش از حد کار خواهد کرد.

راه حل مشکل روشن ماندن یخچال فریزر

مواد غذایی داخل یخچال فریزر اسنوا چرا یخ می زند؟

یکی از مشکلات رایج یخچال ها این است که گاهی اوقات وقتی غذا را از یخچال بیرون می آورید متوجه آن می شوید که غذا در یخچال خیلی سرد یا یخ زده است اما علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال چیست؟

اولین چیزی که در این موارد باید در نظر گرفت تنظیمات دمای ترموستات یخچال است.
ممکن است ترمیستور یخچال آسیب دیده باشد و نتواند دما را به درستی اندازه گیری کند.
گرد و غبار یا کثیفی روی کویل های کندانسور وجود دارد. در موارد دیگر، ممکن است غذا در جلوی فن خروجی هوا باشد و به دلیل جریان مستقیم هوا که به آن می‌رسد، منجمد شود. مشکل دیگری که باعث یخ زدگی در فریز یخچال است خرابی برد یخچال می باشد. در صورت لزوم برد باید توسط کارشناس تعمیر بازدید و در صورت امکان تعمیر یا تعویض شود.

 

تعمیر یخچال اسنوا خود را به قائم سرویس بسپارید.

باز ماندن درب یخچال اسنوا

یکی از مهم ترین و جدی ترین مشکلاتی که می تواند برای یخچال اسنوا رخ دهد، باز ماندن درب یخچال است. زمانی که درب یخچال باز می ماند سیستم و چرخه سرمایش یخچال اسنوا دچار مشکل می شود و به مرور زمان این قضیه باعث خراب شدن مواد غذایی داخل یخچال می شود و ضرر زیادی به شما و خانواده شما می زند. سرمایش یخچال مهم ترین فایده و کاربرد اصلی یخچال است و زمانی که نباشد کارکرد بخچال به شدت به مشکل میخورد و یخچال عملا به درد نمیخورد باز ماندن درب یخچال می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

بررسی هزینه تعمیر یخچال

اولین دلیلی که باید آن را بررسی کنید این است که چگونه مواد غذایی را درون یخچال چیده اید. اگر به صورت اشتباه و پیچیده مواد غذایی را درون یخچال چیده اید ممکن است دو اتفاق رخ دهد. مواد غذایی مانع بسته شدن درب یخچال می شود یا مواد غذایی بر روی منفذهای سرمای یخچال قرار گرفته اند.

نکته: برای چینش مواد غذایی دقت کنید که بر روی منفذهای دستگاه مواد غذایی را قراره نداده و یا آن ها را طوری نگذارید که باعث بسته نشدن درب یخچال شود.

مورد بعدی که باید آن را بررسی کنید تراز نبودن یخچال است. زمانی که یخچال تراز نباشد حتی اگر درب آن را درست بسته باشید، باز هم ممکن است باز شود. برای تراز کردن یخچال می توانید از تراز سنج استفاده کنید. تراز سنج را باید دو مرتبه بر روی یخچال به صورت افقی و عمودی قرار دهید. اگر در دو حالت حباب وسط مایع داخل تراز سنج در مرکز تراز سنج قرار گرفته باشد، یخچال تراز است در غیر این صورت باید با پایه های یخچال آنقدر بازی کنید تا تراز سنج تنظیم شود.

آخرین موردی که می تواند باعث باز ماندن درب یخچال شده باشد شل شدن یا شکسته شدن لولاهای درب یخچال است. اگر یخچال به علت خراب شدن لولاهای درب خراب شده است و باز مانده است. بهتر است با تعمیرکار یخچال اسنوا تماس بگیرید.

داغی بیش از حد کمپرسور:

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر اسنوا پیش بیاید و جزو مهم ترین مشکلات این یخچال به حساب می رود داغی بیش از حد موتور یخچال فریزر است. موتور یخچال فریزر یکی از مهم ترین وظایفی که دارد و به نحوی وظیفه اصلی آن به شمار می رود تامین سرمای مورد نیاز یخچال فریزر است. به طور کلی این مشکل زمانی پیش می آید که به موتور یخچال فریزر بیش از حالت عادی فشار وارد می شود. البته دلایل دیگری نیز ممکن است باعث این مشکل بشود مانند:

نشت آب در یخچال فریزر اسنوا

یکی دیگر از مهم ترین و رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر رخ دهد نشت آب در یخچال فریزر است. این مشکل می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. اولین موردی که باید بررسی کنید. شیر ورودی آب یخچال فریزر است. ممکن است شیر ورودی آب از جایگاه خود بیرون آمده یا دچار پارگی شده باشد. بهتر است شیر ورودی آب را به جایگاه خود وصل کرده و در صورت پارگی آن را تعویض کنید. یکی دیگر از قسمت هایی که ممکن است خراب شده باشد، لوله های انتقال آب به آب سرد کن یخچال فریزر است. از طرفی ممکن است لوله های تخلیه در یخچال فریزر گرفته یا مسدود شده باشد و آب از یخچال تخلیه نشود. در این صورت آب آشامیدنی دیگر نمی تواند از شیر ورودی وارد یخچال فریزر شود از طرفی اختلال در سیستم دیفراست یخچال فریزر یا جدا شدن لوله تخلیه می تواند اثر مستقیم در این قضیه داشته باشد.

انتشار بوی بد در یخچال فریزر اسنوا

بوی بد یخچال فریزر شاید دلایل بسیار مهمی نداشته باشد و بسیار ساده رفع شود ولی بسیار آزار دهنده است و به شدت خلق شما را تنگ می کند. منشا اصلی این بو به مواد غذایی و قفسه های یخچال مربوط می شود. زمانی که شما مواد غذایی فاسد شدنی مانند شیر، ماست و تخم مرغ درون یخچال گذاشته و حواستان به تاریخ آنها نباشد یا غذاهای گندیده درون قفسه های یخچال بگذارید بوی به شدت بدی درون یخچال فریزر ایجاد می شود که گاهی حتی بعد از بیرون آوردن آن ماده غذایی این بو هنوز از درون یخچال فریزر شما استشمام می شود. برای رفع این بو کافی است به مواد غذایی فاسد شدنی خود توجه بیشتری کرده و مواد غذایی را به هیج عنوان در مدت زمان طولانی در یخچال فریزر قرار ندهید برای رفع بوی یخچال فریزر قفسه ها و دیواره های آن را بشویید و از بوگیر استفاده کنید.

برفک زدن یخچال فریزر اسنوا

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر شما پیش بیاید این است که یخچال فریزر شما ممکن است برفک بزند. این اتفاق رایج ترین مشکلی است که در یخچال فریزرها ممکن است رخ دهد.  یکی از دلایلی که ممکن است باعث رخ دادن این مشکل شود باز ماندن درب یخچال فریزر است. اگر درب یخچال فریزر شما به دلایل متفاوتی باز می ماند یا خود شما آن را زیاد باز و بسته می کنید بهتر است این مشکل را زودتر رفع کنید زیرا باعث شده است یخچال فریزر شما برفک بزند. از طرفی ممکن است لاستیک های دور درب فرسوده شده باشد در نتیجه بهتر است در صورت فرسودگی آن ها را تعویض کنید. ممکن است در هنگام نصب دستگاه به صورت درست و اصولی آن را وصل نکرده باشید و در نتیجه باعث برفک زدن یخچال فریزر شوید.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث برفک زدن یخچال شود خراب شدن سیستم برف زدایی یا دیفراست است. در بعضی از موارد با گذاشتن آب جوش در یخچال و در آوردن آن از برق مشکل یخچال فریزر شما حل می شود ولی به طور کلی مشکل برفک زدگی یخچال یکی از مشکلات جدی است که باید برای رفع آن با تعمیرکار تماس بگیرید.

اگر قصد تعمیر یخچال و فریزر اسنوا خود را دارید با قائم سرویس تماس بگیرید.

سوالات متداول

وظیفه موتور یخچال فریزر چیست؟

تامین سرمای مورد نیاز یخچال فریزر

ترموستات چه کاری انجام می دهد؟

وظیفه تشخیص دمای یخچال و فریزر و تنظیم آن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.