تعمیر یخچال سامسونگ

تقریبا همه کسانی که خانه دارند، دارای یخچال و فریزر هستند . یخچال ها برای نگهداری مواد غذایی و افزایش طول عمر غذاها ، مورد استفاده قرار می گیرند.

زمانی که یخچال فریزر شما دچار مشکل می شود ، شما دچار نگرانی خواهید شد و اگر بخواهید دوباره یخچال جدیدی خریداری کنید، زیاد جالب نخواهد بود زیرا یخچال های بدون مارک از کیفیت لازم برخوردار نیستند و یخچال های مارک دار همچون سامسونگ نیز ، گران قیمت هستند. توصیه ما این است که سعی کنید برای حل مشکل یخچال سامسونگ خود از تعمیرکاران حرفه ای شرکت تعمیرگاه قائم بهره مند شوید.

یخچال سامسونگ شما خنک نمی کند.

هنگامی که یخچال شما به طور درست خنک نمی کند و به دلیل داشتن نوسانات دمایی، خطر فاسد شدن غذاها افزایش میابد. چند دلیل برای خنک نشدن یخچال سامسونگ وجود دارد:

علت ایجاد سر و صدای زیاد در یخچال فریزر

سر و صدای یخچال نظیر صداهای غیرعادی بلند به خرابی یخچال فریزر اشاره دارد. در این شرایط است که باید عملکرد قسمت های مختلف یخچال بررسی شود تا علت تولید صدا مشخص شود.

صداهای مختلف یخچال و علل آنها

علت صدای تق تق یخچال

لوله های داخل یخچال توسط فوم های محکمی نگه داشته می شوند. هنگامی که این فوم ها از لوله ها جدا می شوند، صدای تق تق به گوش می رسد. این صداها معمولا از یخچال های سالم نیز شنیده می شود و طبیعی است اما اگر صدا خیلی بلند و مهیب باشد نشان دهنده وجود مشکل در داخل یخچال است معمولاً راه حل خاصی برای این مشکل سر و صدای یخچال وجود ندارد. زیرا مربوط به لوله های داخل یخچال است اما تعمیرکاران می توانند برای کاهش دادن میزان سروصدا اقداماتی انجام دهند.

علت صدای کلیک یخچال

صدای کلیک مانند مربوط به سیستم کنترل یخ زدایی است. در برخی مدل ها این صدای کلیک از ترموستات می آید که یک بار در ابتدا و یک بار در پایان سیکل شنیده می شود. این صدا معمولی است و نیازی به تعمیر ندارد.

 سر و صدای ویبره یخچال

می تواند در اثر برخورد یخچال با کابینتی که داخل آن قرار گرفته است ایجاد شود. کناره ها و پشت یخچال باید مقداری از دیوار و کابینت فاصله داشته باشند تا هوا به راحتی جریان پیدا کند. تراز نبودن یخچال یا شل شدن سینی تخلیه هم می توانند صدای ویبره را ایجاد کنند.

صدای خرخر یخچال

مربوط به گردش گاز مبرد در داخل لوله ها می باشد. شنیدن این صدا طبیعی است اما در صورت ساییدگی لوله ها رسوبات آنها و خوردگی موتور با گاز مبرد در داخل کویل ها حرکت می کند و باعث ایجاد صدای خرخر غیر طبیعی می شود.

علت صدای قل قل یخچال

گاهی اوقات صدای قل قل از پایین یخچال به گوش می رسد. داخل کمپرسور روغنی وجود دارد که ممکن است در اثر جا به‌ جایی یخچال یا اتفاقات دیگر وارد کندانسور یا اواپراتور شود. این صدای قل قل نشان دهنده این است. در این صورت باید با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید و از او کمک بخواهید. برای رفع این مشکل گاز یخچال را تخلیه کند و مدار یخچال را تمیز کند و گاز یخچال را شارژ کند. گاهی اوقات نیز لازم است روغن کمپرسور شارژ شود زیرا مقداری از آن از بین می رود.

علت صدای تیک تیک یخچال

کویل های کندانسور وقتی کثیف می شوند می توانند باعث ایجاد صدای تیک تیک شوند. وقتی کویل های کندانسور کثیف می شوند، سیم پیچ کندانسور دائما سعی می کند سیستم خود را ریست کند و صدای تیک تاک ایجاد می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است کویل های کندانسور را سالانه تمیز کنید. خرابی رله استارت نیز می تواند باعث ایجاد صدای تیک تیک شود. اگر علاوه بر شنیدن صدای تیک، متوجه شدید که یخچال شما به اندازه کافی خنک نمی شود، به دلیل کار نکردن کمپرسور و خرابی رله استارت است. برای حل این مشکل باید رله استارت تعویض شود. از طرف دیگر، شکستن تایمر یخ زدایی می تواند همان صدا را ایجاد کند. تایمر یخ زدایی را تست کنید، اگر خراب است باید تعویض شود.

علت صدای وزوز یخچال

صدای وزوز یخچال می تواند به دلیل چسبیدن مواد غذایی به یخچال باشد. ابتدا این مواد غذایی را از یخچال خارج کنید، اگر صدا ادامه پیدا کرد ممکن است به دلیل عدم تراز بودن یخچال باشد. در یخچال های دارای یخ ساز، دلیل صدای وزوز یا قل قل مانند پر شدن آب در سیستم یخ ساز است. اگر فشار آب زیاد باشد، صدا بلندتر می شود. برای کاهش صدا می توانید فشار آب را کاهش دهید. اگر صدای وزوز از پشت و پایین یخچال شنیده شود، ممکن است از کمپرسور باشد. یک کمپرسور فرسوده می تواند باعث ایجاد چنین صدایی شود. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

علت ایجاد صداهای عجیب و غریب در یخچال

عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد صداهای عجیب و غریب در یخچال شوند. هر صدایی که از یخچال شنیده می شود علت متفاوتی دارد. صدای تق تق، صدای وزوز، صدای خر خر و … هر کدام دلیل خاص خود را دارند. حال می خواهیم به دلایل مختلفی که باعث ایجاد این صداها در یخچال می شود بپردازیم.

 فن کندانسور یخچال

به گونه ای کار می کند که هوا در امتداد کویل ها به گردش در می آید تا کندانسور توسط کویل ها خنک شود. همچنین این فن با عبور حرارت کندانسور از سینی، فرآیند یخ زدایی را انجام می دهد. فن کندانسور دارای یک موتور است که انرژی مورد نیاز آن را تامین می کند. اگر یخچال شما صداهای بلندی تولید می کند، ممکن است به دلیل موتور فن کندانسور باشد. موتور فن کندانسور به طور همزمان با موتور کمپرسور و اواپراتور کار می کند. اگر موتور فن کندانسور مشکل داشته باشد، علاوه بر شنیدن صدا، متوجه می شوید که یخچال شما به اندازه کافی خنک نمی شود، آب زیر یخچال جمع می شود و یا یخچال مرتب خاموش و روشن می شود. رفع کثیفی که باعث اختلال در عملکرد موتور فن کندانسور شده است ممکن است این مشکل را حل کند.

یکی دیگر از دلایل صدا های ناهنجار یخچال تراز نبودن یخچال است. گاهی اوقات نامناسب بودن پایه های یخچال باعث می شود که یخچال با صدای زیادی کار کند. ناهماهنگی یخچال می تواند جریان مناسب مبرد در داخل کویل های کندانسور را مختل کند و باعث ایجاد صداهای غیرعادی شود. وقتی صداهای غیرعادی از یخچال شنیده می شود، بد نیست ابتدا تراز بودن آن را بررسی کنید و سپس به دنبال علت داخلی باشید.
موتور فن اواپراتور وظیفه دارد زمانی که کمپرسور کار می کند، هوا را به طرف کویل های اواپراتور بکشد. اگر یخچال فریزر شما صداهای بلند غیر عادی تولید می کند که به نظر می رسد منشأ آن قسمت فریزر است، ممکن است موتور فن اواپراتور باعث تولید این صدا شده باشد.

بسته نشدن درب یخچال

یکی از مهم ترین دلایل خراب شدن یخچال این است که درب یخچال به درستی بسته نمی شود. ممکن است تجربه کرده باشید که آن را باز گذاشته و در یخچال یا فریزر ذوب کرده اند. علاوه بر ذوب شدن، به دلیل باز ماندن درب یخچال، مشکلاتی مانند خرابی کمپرسور، فساد مواد غذایی و گرم شدن داخل یخچال نیز ممکن است رخ دهد. جلوگیری از باز ماندن آن در یخچال تا حد زیادی می تواند از آسیب دیدن آن جلوگیری کند، اگر یخچال شما نیز با باز کردن درب آن برفک می زند، ادامه مطلب را بخوانید و دلایل ماندن در یخچال و راه های تعمیر آنها را بیاموزید.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام باز و بسته کردن یخچال یا فریزر، چیزی باز و بسته کردن در را برایتان سخت کرده باشد. سپس در یخچال را باز می کنید و متوجه می شوید که قفسه های داخل آن شل شده است. بهتر است قبل از شکستن یا شل شدن قفسه ها از خراب شدن آنها جلوگیری کنید. مقادیر زیاد اقلام سنگین یا مواد غذایی را برای مدت طولانی در قفسه ها در یخچال نگهداری نکنید و در هنگام باز و بسته شدن مراقب باشید که سقوط نکنند. وزن یخچال نیز به لولاهای درب فشار وارد می کند.
این مشکل در تمامی برندهای یخچال و لوازم خانگی دیده می شود، آچار را بگیرید و پیچ های لولا را با پیچ گوشتی سفت کنید. در صورتی که پس از سفت کردن لولاها مشکل برطرف نشد، می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دوو تهران تماس گرفته و سفارش خود را جهت اعزام تعمیرکار یخچال ثبت نمایید.
یکی از شایع ترین دلایل بسته نشدن در یخچال های ساید بای ساید خرابی درزگیر یخچال است. داخل لاستیک یخچال آهنربایی وجود دارد که باعث بسته شدن درب یخچال می شود. اگر درزگیر یخچال آسیب دیده، کثیف یا پاره شده باشد، به درستی در یخچال بسته نمی شود و باز ماندن آن باعث آسیب به قسمت های مختلف یخچال می شود. در صورت کثیفی می توانید با کمی آب و مواد شوینده مناسب کثیفی را از درزگیر یخچال پاک کنید.
اگر میزان پلاستیک آسیب دیده یا فرسوده در یخچال زیاد باشد چاره ای جز تعویض آن نخواهید داشت. اگر یخچال شما علاوه بر خرابی درزگیر، مشکل حاد دیگری نیز دارد، بهتر است از تعمیرکار حرفه ای یخچال های معمولی و ساید بای ساید کمک بگیرید. با نمایندگی های تعمیرات یخچال ساید بای ساید سامسونگ تماس بگیرید تا تعمیرکار بفرستند و کار را به آنها بسپارند.

یکی از دلایلی که درب کاملا بسته نمی شود و موتور یخچال و فریزر و کمپرسور خراب می شود، نشتی و شکستن درب یخچال است. درپوش دستگاهی است که در پایین یخچال قرار می گیرد و در را به داخل می کشد تا بسته شود. این مشکل اغلب در یخچال های برند سامسونگ دیده می شو تعویض درپوش کار آسانی نیست و باید توسط یک متخصص انجام شود. با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید و برای حل مشکل خود کمک بخواهید. اگر ساکن تهران هستید و به دنبال تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر یخچال سامسونگ در تهران هستید، متخصصان قائم سرویس در خدمت شما هستند. می توانید به توانایی و تخصص تکنسین های قائم سرویس اعتماد کنید و یخچال خود را مانند روز اول تحویل بگیرید.
نکته بعدی که باید بررسی شود، تراز نبودن یخچال است. وقتی یخچال تراز نیست، حتی اگر درب یخچال را به درستی ببندید، ممکن است درب یخچال همچنان باز باشد. برای تراز کردن یخچال می توانید از تراز سنج استفاده کنید. تراز سنج باید دو بار به صورت افقی و عمودی روی یخچال قرار گیرد. اگر در هر دو حالت حباب وسط مایع داخل تراز سنج در مرکز تراز سنج باشد، یخچال تراز است. در غیر این صورت باید با پایه های یخچال بازی کنید تا تراز سنج تنظیم شود.

بوی بد یخچال فریزر

یکی از رایج ترین مشکلاتی که اکثر افراد به خصوص خانم ها با آن مواجه هستند بوی بد یخچال است. بوی بد یخچال می تواند بسیار نامطبوع و حتی غیر قابل تحمل باشد. از این رو شرکت قائم سرویس به عنوان بزرگترین نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید امروز به بهترین نحو ممکن شما را برای رفع مشکل راهنمایی می کند.
یکی از دلایل اصلی بوی بد یخچال فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال است. این ممکن است برای همه اتفاق افتاده باشد. وقتی غذایی مانند آبگوشت بیش از 4 روز در یخچال بماند بدون شک خراب می شود. در این صورت بوی پوسیدگی که بسیار نامطبوع است در یخچال پخش می شود. پیشنهاد تهران سرویس این است که هرگز مواد غذایی را بیش از 3 روز در یخچال نگهداری نکنید. برای سلامتی شما مفید نیست و احتمال پوسیدگی آن بسیار زیاد است. بهترین راه حل این است که غذا را در ظرفی با درب کاملا بسته قرار دهید.
متأسفانه این ممکن است برای همه اتفاق بیفتد. ریختن مواد غذایی در یخچال اجتناب ناپذیر است. وقتی غذا در یخچال ریخته می شود و به موقع تمیز نمی شود، به تدریج باعث بوی بد یخچال می شود. برای حل این مشکل فقط در تمیز نگه داشتن یخچال خود کوشا باشید. همچنین همیشه مواد غذایی را در یخچال قرار دهید تا هوای سرد یا سرد به تمام قسمت های یخچال برسد. زیرا اگر سرما به همه قسمت ها نرسد حتی غذای سالم هم زودتر خراب می شود.
برای رفع این مشکل ابتدا یخچال فریزر خود را خاموش کنید و قفسه های آن و قفسه های درب آن را در بیاورید و اگر یخچال فریزر بسیار کثیف بود آن ها را با جوش شیرین و سرکه بشویید ولی در صورتی که کثیفی آن معمولی بود با آب و کف بشویید سپس بعد از شستشو آن ها را با دقت در جای خود قرار دهید.
ذغال بو گیر یخچال فریزر را نیز عوض کنید اگر کار های بالا را انجام دادید و یخچال فریزر هنوز بوی بد میداد سه روز چند دانه قهوه در آن بگذارید تا بوی بد بخچال فریزر را بگیرید.

هنگامی که لوازم خانگی شما، به طورناگهانی به خوبی کار نمی کنند، چه کاری می توانید انجام دهید؟

شما می توانید با یک تعمیرکارحرفه ای در شرکت تعمیرگاه قائم تماس بگیرید.ما ارائه دهنده خدمات فراوانی برای تعمیر هر گونه لوازم خانگی برای شما هستیم.
ما دراین شرکت ، مانند هدف مشترک همکارانمان در شرکت سامسونگ در قرن بیست و یکم ، تلاش می کنیم بهترین ها را به شما ارائه دهیم . بنابراین، اگر شما در تهران زندگی می کنید و نیاز به تعمیر لوازم خانگی سامسونگ دارید، لطفا با ما تماس بگیرید تا یک وقت ملاقات برای شما تنظیم کنیم. ما در تعمیرگاه قائم دقیقا می دانیم چه باید بکنیم .
ما وانت های خود را مجهز به تمام ملزومات کرده ایم تا بتوانیم کار تعمیر را در خانه شما به خوبی انجام دهیم. ازآنجایی که تکنسین های ما دارای طیف وسیعی از قطعات هستند، تعمیرات ِ قطعات و جایگزین کردن آنها ها معمولا در همان روز انجام می شود.
شرکت ما در زمینه خدمات پس از فروش برندهای معتبر لوازم خانگی ( انواع یخچال ، انواع لباسشویی و انواع جاروبرقی ) مشغول به فعالیت است . برندهای معتبری که این شرکت با آنها همکاری دارد ، عبارتند از : بوش، سامسونگ، جنرال الکتریک، آ إ گ، الکترولوکس
تمامی قطعات مورد استفاده برای دستگاه های شما ، ارجینال می باشند و درصورت بروز هر گونه مشکل ، 3 الی 6 ماه دارای ضمانت و گارانتی رایگان (یخچال 3 ماه ، جاروبرقی و لباسشویی 6 ماه ) از طرف شرکت می باشند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.