مشکلات متداول خرابی یخچال های قدیم

 یخچال های الکترونیک قریب به چندین دهه است که جزئی از ارکان اصلی هر خانه شده اند زیرا این مستطیل های خنک کننده بزرگ از خوراکی ها و انواع غذا در برابر فساد زودتر از موعد و خرابی آنها جلو گیری می کند

اما یخچال ها نیز مانند هر وسیله ی دیگری به مرور زمان دچار نقص می شود و شما باید فکری برای تعمیر آن بکنید. اکثر افراد توانایی تعمیر وسایل خانگی الکترونیکی را ندارند حتی بعضی از شرکت ها و تعمیرکاران یخچال به علت کم تجربگی و عدم شناخت و اطلاعات کافی از بعضی از مشکلات  یخچال ها نمی توانند به خوبی یخچال شما را تعمیر کنند و شاید باعث خرابی آن بشوند.

تعمیرکار یخچال

یخچال های قدیمی از آن دسته از یخچال ها هستند که تعمیر آن نیاز به تجربه بالا دارد زیرا مکانیزم و الگوریتم کار کردن آنها با یخچال های جدید کمی فرق دارد و قطعات آنها کمیاب هستند با ما همراه باشید تا عمده مشکلاتی که یخچال های قدیمی ممکن است با آن روبه رو شوند را برای شما تشریح کنیم.

بسته نشدن درب یخچال


یکی از عمده ترین مشکلات یخچال های قدیمی بسته نشدن درب یخچال است این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته مانند خراب بودن لاستیک درب یخچال، تراز نبودن یخچال، سنگین بودن قفسه های داخلی درب یخچال باشد برای رفع این مشکل می توانید مواد غذایی قفسه هایی که به درب یخچال چسبیده اند را کمتر کنید و برای تراز نبودن تنها کافی است دو طرف یخچال در یک ارتفاع مساوی قرار داده شوند یا به اصطلاح یکی از آنها بالا و دیگری پایین نباشد برای اینکار می توانید از تکه ای مقوا یا پایه های پلاستیکی استفاده کنید.

جمع شدن آب کف یخچال

ممکن است سنسور دیفراست المنت و ترموفیوز خراب شده باشد بهتر است با ما تماس بگیرید تا در این باره شما را راهنمایی کنیم.

سرد نکردن یخچال

این مشکل یکی از مشکلات متداول یخچال های قدیمی است که دو دلیل دارد دلیل اول ممکن است گاز یخچال تمام شده باشد و شما باید آن را شارژ کنید دلیل دیگر این است که در یخچال فریزر های قدیمی فریزر ممکن است سرما دهد اما یخچال گرم باشد زیرا سرمای یخچال و فریزر باهم مبادله می شوند یعنی سرمای فریزر به یخچال می‌ رود و‌ هوای گرم شده در یخچال به فریزر بر می گردد اگر این چرخه دچار اختلال شود یخچال خنک نمیشود و بهترین کار تماس در این زمان این است که تا یخچال شما آسیب جدی ندیده است با تعمیرکار تماس بگیرید همچنین برای جلوگیری از این مشکل باید درب یخچال را زیاد را باز نگذارید و بعد از استفاده از آن از بسته شدن درب آن اطمینان حاصل کنید.

ایراد در موتور یا کمپرسور

در تمام یخچال ها زمانی پیش می آید که موتور یخچال یکسره کار می کند و اتومات خاموش روشن نمیشود و عمده ترین دلایل آن خرابی ترموستات، دیفراست، موتور یا کمپرسور و کم بودن گاز یخچال است این مشکل بسیار جدی است و می تواند به قطعات دیگر یخچال نیز آسیب برساند بهتر است زودتر فکری برای حل کردن این مشکل بکنید.

برفک زدن یخچال فریزر

یخچال فریزرهای قدیمی دارای سیستم برفک زدایی خودکار نیستند و نمی توانند مانند یخچال های مدرن برفک خود را آب کند این برفک سبب گرم شدن هوای یخچال می شود و این مشکل در نهایت سبب زودتر فاسد شدن مواد غذایی می شود.


یخ نزدن مواد غذایی در فریزر


این مشکل دلایل زیادی دارد. کمبود گاز خرابی ترموستات کمپرسور لاستیک درب و فن یخچال بخشی از مواردی هستند که باعث این اتفاق می شوند.


چه زمانی باید با تعمیرکار تماس بگیرم؟


یخچال های قدیمی باید زود به زود سرویس شوند تا دچار خرابی نشوند ولی به طور کلی در هر نوع یخچالی موارد زیر یا شبیه به آن ها داشت بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید:

 

شرکت قائم سرویس با ۲۰ سال تجربه در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی،‌ استخدام بهترین تعمیرکاران در سراسر تهران و همکاری چندین ساله با برند های معتبر بوش جنرال الکتریک سامسونگ و… می تواند به شما اطمینان دهد که آشنایی و آمادگی کافی برای تعمیر انواع یخچال ها را دارد تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از مشاوره تلفنی آنها بهره مند شوید و در صورت نیاز تعمیرکار را به محل شما اعزام کنند.
شماره تماس:
۰۲۱۲۲۳۰۰۰۲۰
۰۲۱۸۸۵۸۳۹۴۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.