چرا مواد غذایی در فریزر آب می شود؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که می تواند برای فریزر شما پیش بیاید این است که فریزر سرمایش کافی نداشته باشد زیرا این کارکرد و شیوه اصلی نگهداری فریزر از مواد غذایی است و وقتی که سرمایش کافی نداشته باشد مواد غذایی شما زودتر از حالت عادی فاسد می شود و ممکن است شما مجبور شوید خرج بیشتری کنید و اگر به این مشکل فریزر خود توجه نکنید ممکن است قطعات دیگر فریزر شما نیز خراب شده و دستگاه شما آسیب بیشتری ببیند. خبر خوب این است که شرکت قائم سرویس در این مقاله تمامی مواردی که منجر به این اتفاق می شود را برای شما بیان کرده است.

عیب یابی و تعمیر یخچال و فریزر سامسونگ

زیاد بودن دمای فریزر

ابتدایی ترین موردی که برای حل مشکل سرد نبودن فریزر باید بررسی کنید کم بودن دمای فریزر است شما می توانید میزان دمای فریزر را به صورت دستی با استفاده از درجه های آن تنظیم کنید اگر میزان دمای فریزر به خوبی تنظیم نشده باشد فریزر به صورت طبیعی سرمای کمتری تولید می کند. برای همین باید دمای فریزر را در صورت زیاد بودن کمتر کنید و توجه کنید این دما نسبت به محیط ، مواد غذایی و آب هوای فصلی می تواند تا حد بسیار کمی متفاوت باشد.

 

تعمیر یخچال قائم سرویس

خرابی لاستیک دور درب

برای اینکه هوای بیرون یخچال وارد داخل آن نشود و این اختلاف دمایی به کارکرد یخچال و فریزر آسیب نزند برای در آن ها لاستیک هایی تعبیه شده است که دور در یخچال را به طور کامل می پوشاند و مانع ورود گرما به یخچال می شود ولی به مرور زمان لاستیک های دور در یخچال می توانند خراب شده یا دچار پارگی شوند. زیرا جنس این لاستیک ها طوری است که به مرور زمان خشک می شود اگر لاستیک دور درب شما خشک شده است یا دچار خرابی شده است باید آن را تعویض کنید تا یخچال یا فریزر شما آسیب جدی ندیده است.

اختلال در گردش هوای فریزر

فریزر سرمای تولید شده را از طریق منفذهایی به داخل فریزر می فرستد و این دما در داخل اتاقک فریزر پخش شده و باعث یخ زدگی و تازگی مواد غذایی می شود اگر مواد غذایی بر روی منفذهای یخچال قرار بگیرند مانع ورود سرما به داخل یخچال می شوند یا اگر چینش مواد غذایی در فریزر شما مانع گردش هوا و پخش شدن آن به طور مساوی درون یخچال شود می تواند به مرور باعث خراب شدن مواد غذایی شود بهتر است دقت کنید که چگونه مواد غذایی خود را درون یخچال چیده اید تا باعث ایجاد مشکلی نشود.

نکاتی که قبل از تعمیر یخچال باید بدانید

سنسور دما

سنسور دما سنسوری است که فریزر با استفاده از آن می تواند دمای خود را تشخیص دهد و تنظیمات لازم را برای تنظیم دما انجام دهد اگر این سنسور خراب شود اطلاعات اشتباهی را نشان برد دستگاه می دهد و برد دستگاه تنظیمات غلطی برای دما انجام داده و مواد غذایی شما به مرور زمان فاسد می شود برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است با تعمیرکار تماس گرفته و در صورت خرابی سنسور آن را تعویض یا تعمیر کند.

ترموستات

ترموستات در فریزرهای قدیمی یکی از مهم ترین قطعات است. این قطعه شباهت زیادی به قطعه سنسور دما دارد در یخچال و فریزرهای قدیمی برد تعبیه نشده است و سنسور دما نیز وجود ندارد. همان طور که در بالا هم گفته شد، ترموستات مسئولیت تنظیم دمای یخچال و فریزرهای قدیمی را به عهده دارد. ترموستات با تشخیص دما به کمپرسور دستور قطع و وصل را می دهد تا سرمای یخچال فریزر را تنظیم کند. اگر نتواند دمای فریزر را به خوبی تشخیص دهد دستور اشتباهی به کمپرسور فرستاده و باعث سردتر شدن و یا گرم تر شدن یخچال می شود اگر قطعه ترموستات شما خراب شده است بهتر است با تعمیرکار تماس گرفته تا آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

کمپرسور

موتور یخچال یا کمپرسور آن قلب و مهم ترین قطعه در کل یخچال فریزر است. موتور یخچال وظیفه سرد کردن یخچال و فریزر را به عهده دارد. اگر از این قطعه بیش از حد توان آن کار بکشید و مدت زمانی طولانی از آن استفاده کنید ممکن است خراب شود و عملکرد ضعیف تری داشته باشد یا از طرفی شارژ گاز آن کم شده باشد و نتواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد و در هر دو صورت می تواند باعث شل شدن و یا فاسد شدن مواد غذایی شود اگر کمپرسور یخچال شما به مشکل خورده است بهترین کار این که به تعمیرکار یخچال و فریزر زنگ بزنید و در صورت نیاز به شما کمک کند یخچال را تعمیر یا تعویض کنید همچنین اگر یخچال به شارژ گاز نیاز داشت باید آن را شارژ کنید.

 

سیم پیچ اوپراتور

کمپرسور برای انتقال سرما گاز مبرد را به درون لوله هایی انتقال می دهد و آن لوله ها سرما را درون یخچال پخش می کند به این لوله ها، لوله های اوپراتور نیز می گویند. ممکن است به دلیل اختلال در سنسور یخ زدایی (دیفراست) درون لوله ها یخ بزند و راه انتقال گاز را مسدود کند. در نتیجه به مرور زمان سرمای یخچال و فریزر کم شده و مواد غذایی درون فریزر شل می شوند برای حل این مشکل بهترین کار این است که با تعمیرکار تماس بگیرید تا مشکل یخچال شما را حل کند.

تماس با قائم سرویس

اگر در تعمیر یخچال فریزر خود و فهمیدن مشکلات آن مشکل دارید، شرکت قائم سرویس با سابقه ۲۰ سال فعالیت در سرتاسر تهران در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی این تضمین را می دهد که به بهترین شکل ممکن یخچال فریزر شما را تعمیر کند. شرکت قائم سرویس با استفاده از تعمیرکاران مجرب توانسته است افتخارات زیادی کسب کند یکی از این افتخار ها این است که شرکت ما نمایندگی برندهای معتبر جهانی مانند برند آاگ، برند سامسونگ، برند ال جی، برند جنرال الکتریک، برند بوش و برند وستینگ هاوس را کسب کند. همچنین شرکت ما جزو شرکت های مجاز مرکزی به شمار می رود و دارای مجوز رسمی کسب است برای ارتباط با شرکت ما تنها کافی است تا تلفن را برداشته و با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.