تعمیر یخچال زیرووات

یخچال فریزر یکی از مهم ترین وسایلی است که در هر خانه ای وجود دارد این وسیله مهم و پرکاربرد توانسته کار سخت و طاقت فرسای محافظت از مواد خانگی را به عهده گرفته و به بهترین نحو آن را انجام دهد به طوری که مهم ترین برندهای صنعتی دنیا از سامسونگ و ال جی گرفته تا کمپانی جنرال الکتریک مشغول به ساخت این لوازم خانگی با ارزش هستند و این وسیله چنان در بین مردم دنیا جا خوش کرده است که نه تنها همه از آن استفاده می کنند بلکه تقریبا هیچ راه دیگری برای حفظ مواد خوراکی وجود ندارد.

 

تعمیر یخچال زیرووات

این وسیله ارزشمند و پرکاربرد ممکن است مانند هر وسیله دیگری خراب شود و نتوانید از خدمات ارزنده آن استفاده کنید در نتیجه بهترین کار این است که برای تعمیر یخچال فریزر خود اقدام کنید و سپس با حفظ خونسردی مقاله زیر و دیگر مقاله ها را مطالعه کرده و سپس خود به عیب یابی مشکلات یخچال فریزر بپردازید در صورتی که توانستید عیب یخچال را پیدا کنید خود دست به تعمیر یخچال فریزر نبرید زیرا به دلیل تخصصی بودن این وسیله ممکن است اگر دانش کافی برای تعمیر دستگاه را نداشته باشید خسارت جبران ناپذیری به دستگاه  خود بزنید بهتر است از شرکت های مجاز مرکزی و تعمیرکارهای یخچال فریزر کمک بگیرید.
اما مشکل اصلی اینجا است که چگونه می توان تشخیص داد که تعمیرکار یخچال فریزر مورد نظر خوب است و می تواند یخچال فریزر شما را به درستی تعمیر کند یا از کجا معلوم او دروغ نگوید و کلاهبرداری بیش نباشد با ما همراه باشید تا ویژگی های تعمیرگاه و تعمیرکار خوب یخچال فریزر را برای شما بیان کنیم.

مجاز بودن تعمیرگاه

یکی از ابتدایی ترین ویژگی های یک تعمیرگاه خوب و مورد اعتماد این است که مجوز رسمی اتحادیه و پروانه کسب را دارا باشد این ویژگی حداقل آپشن مورد نیاز برای این است که شما بتوانید بررسی کنید که تعمیرگاه مورد نظر ارزشمند و مورد اعتماد است یا خیر. در صورت مجاز نبودن تعمیرگاه مورد نظر بهتر است که به هیچ عنوان یخچال فریزر خود را به او نسپارید.

 

نمایندگی تعمیر یخچال زیرووات

 

داشتن نمایندگی برند یخچال شما

این یکی از ویژگی های مثبتی است که باعث می شود تفاوت تعمیرگاه عادی و مناسب با یک تعمیرگاه عالی مشخص شود مشکلی ندارد که تعمیرگاه یخچال نمایندگی برند یخچال شما را نداشته باشد ولی داشتن نمایندگی تعمیرات یخچال چه از برند یخچال شما چه از برندهای دیگر نشانگر این است که تعمیرگاه مورد نظر دارای تیم تعمیرات عالی است و می توانند به خوبی یخچال شما را تعمیر کنند.

تخصص کافی تعمیرکار

تعمیرکار یخچال فریزر با دیدن آموزش های فراوان و تجربه و تخصص بالا می تواند به راحتی و تنها با یک نگاه مشکل یخچال شما را تشخیص دهد و می تواند از بین راه های تعمیر بهترین آن را انتخاب کند که یخچال شما را در زمان کمتر با هزینه کمتر و با کیفیت بهتری نسبت به تعمیرکار عادی تعمیر کند. ولی اگر تعمیرکار تخصص کافی نداشته باشد ممکن است نتواند به خوبی مشکل را تشخیص داده و زمان بسیار زیادی برای تعمیر لوازم خانگی شما تلف کند و حتی ممکن است به دستگاه شما آسیب بزند.

شناخت قطعات یخچال فریزر

برای تعمیر لوازم خانگی لازم است که گاهی قطعه مورد نظر که دچار مشکل شده است و نمی توان آن را تعمیر کرد، با قطعه جدیدی تعویض شود. ولی جنس های تقلبی امروزه در بازار زیاد شده اند. تعمیرکار یخچال فریزر باید بداند که قطعه مورد نظر شما را از کجا تهیه کرده و قبل از تعویض از مرغوب بودن و اصل بودن آن اطمینان حاصل کند تا دستگاه شما بعد از تعمیر به خوبی کار کند.

پایبند به اصول اخلاقی

یکی از مهم ترین ویژگی های تعمیرکار یخچال فریزر حتی مهم تر از تخصص آن این است که دارای اخلاق مناسب باشد و از صداقت برخوردار باشد تعمیرکار خوب و قانون مند از فاکتور استفاده می کنند و درون فاکتور تک تک کارهایی که انجام داده و هزینه آن ها را می نویسد و ذره ای بیش از مبلغی که درون فاکتور نوشته شده از شما دریافت نمی کند.
این ویژگی ها به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی تعمیرکار یخچال فریزر خود را بشناسید و به او اعتماد کنید در ادامه می خواهیم مهم ترین مشکلات یخچال فریزر زیرووات را بیان کرده و روش های رفع آن را تا حدی به شما آموزش دهیم.

مشکلات مهم یخچال فریزر زیرووات

کار نکردن یخچال فریزر

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر رخ دهد این است که یخچال فریزر شما کار نکند زمانی که یخچال فریزر شما کار نکند نمی تواند از مواد غذایی داخل آن حفاظت کند و مواد غذایی داخل یخچال فریزر خراب شده و فاسد می شود همچنین امکان دارد که به قطعات یخچال نیز آسیب بزند برای عیب یابی کردن این مشکل ابتدا باید بررسی کنید که یخچال فریزر شما برق دارد یا خیر. یخچال فریزر زیرو وات خود را کمی جلو کشیده و بررسی کنید که دستگاه به برق وصل باشد ولی اگر دو شاخه درون پریز بود بهتر است بررسی کنید که دو شاخه یا پریز شما خراب نشده باشد در صورتی که نوسانات برق در خانه شما وجود دارد بهتر است از محافظ استفاده کنید که دستگاه شما خراب نشود آخرین موردی که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود این است که برد دستگاه شما کار نکند.

یخچال فریزر زیرووات شما خنک نمی کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر شما ایجاد شود این است که یخچال فریزر شما کار نکند اگر یخچال شما خنک نباشد عملا بلا استفاده می ماند برای بررسی این مشکل ابتدا بررسی کنید که درجه یخچال روی حالت استاندارد قرار داشته باشد و بیشتر از حالت استاندارد نباشد حالت استاندارد دمای یخچال فریزر را می توانید در دفترچه راهنمای یخچال فریزر خود پیدا کنید.
مورد بعدی که باید بررسی کنید این است درب یخچال فریزر خود را بیش از حد باز می گذارید یا خیر.

در صورتی که بیش از حد باز می گذارید به مرور سرمای داخل یخچال خارج می شود و برای تولید سرما موتور یخچال فریزر باید بیش از حالت عادی و یکسره کار کند تا دمای مورد نیاز یخچال فریزر را تولید کند و به مرور زمان باعث خرابی موتور می شود از طرفی اگر شما این کار را نمی کنید ممکن است مشکل از لاستیک های دور درب یخچال فریزر شما باشد و باید آنها را تعویض کنید به دلیل سرمای درون یخچال و جنس لاستیک های دور درب یخچال فریزر به مرور زمان آنها ترک خورده و خشک می شوند در نتیجه گرمای بیرون یخچال فریزر وارد آن شده و سرمای آن را از بین می برد همچنین تراز نبودن دستگاه و خراب بودن لولای درب باعث می شود درب یخچال فریزر باز بماند بهتر است مشکل آنها را رفع کنید.
موتور یخچال فریزر وظیفه تهیه سرمای داخل یخچال فریزر را دارد سنسور دما زمانی که تشخیص دهد دمای یخچال در حالت زیاد شدن است به موتور یخچال فریزر دستور می دهد که شروع به کار کند و یخچال فریزر با استفاده از گاز مبرد سرمای مورد نیاز یخچال را تهیه کرده و به درون آن می فرستد ممکن است سنسور دما خراب شده باشد در صورت خرابی باید تعمیر یا تعویض شود از طرفی ممکن است که موتور یخچال فریزر با کمبود گاز مواجه شود و نیاز به شارژ گاز داشته باشد در صورتی که موتور یخچال فریزر خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد در صورت نیاز می توانید برای رفع این مشکل با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید.

صدای آزار دهنده یخچال فریزر زیرووات

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر شما پیش بیاید صدای آزار دهنده یخچال فریزر است این صدا ممکن است از بخش های مختلفی و به دلایل مختلفی ایجاد شود که ساده ترین آن ها می تواند گیر کردن یخ در مخزن یخ یخچال فریزر باشد که تنها کافی است یخ را از درون آن خارج کنید مورد بعدی که باید بررسی کنید این است که ممکن است یخچال فریزر زیرو وات شما تراز نباشد در صورتی که یخچال فریزر شما تراز نباشد یخچال فریزر خود را که تکان می دهید صدای آزار دهنده قطع می شود برای تراز کردن یخچال فریزر می توانید از تراز سنج استفاده کرده و با توجه به آن پایه های یخچال خود را تنظیم کنید. ممکن است فن کندانسور یخچال فریزر شما خراب یا شکسته شده باشد و در این صورت صدای غیر طبیعی از درون یخچال فریزر ایجاد می شود در صورت خرابی فن آن را تعمیر یا تعویض کنید. مورد بعدی که باید بررسی شود این است که ممکن است کمپرسور دستگاه شما به مشکل خورده باشد و در صورت نیاز باید آن را تعویض کنید.

 

تعمیرات یخچال

یکسره کار کردن یخچال فریزر زیرو وات

زمانی که سرمای مورد نیاز یخچال به هر دلیلی تامین نشود و این اطلاعات به موتور داده شود، به صورت یک سره کار می کند و به مرور زمان صدمه می بیند. رایج ترین دلیل این مشکل این است که سنسور دما دستورهای درستی به یخچال فریزر شما نمی دهد و موتور یخچال مجبور می شود یک سره کار کند از طرفی ممکن است در یخچال فریزر شما نشتی گاز مبرد رخ دهد و به سیستم سرمایش دستگاه اختلالی وارد کند. از طرفی ممکن است مشکل دستگاه از ترموستات دستگاه باشد اگر این مشکل رخ دهد مواد غذایی یا منجمد شده یا فاسد می شود برای رفع این مشکل می توانید با شرکت قائم سرویس تماس حاصل فرمایید.

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال زیرو وات

درب یخچال به تنهایی نمی تواند تمامی راه های نفوذ گرما و خروج سرما از یخچال فریزر را مسدود کند. برای این کار لاستیک هایی دور درب یخچال چسبانده اند تا از ورود گرما به داخل یخچال جلوگیری کند ولی به مرور زمان به دلیل جنس مواد به کار رفته در ساخت این محصول لاستیک دور درب یخچال خشک شده یا پاره می شود. برای رفع این مشکل لازم است که لاستیک های دور درب یخچال را در آورده و تعویض کنید تا از ورود سرما به درون یخچال شما جلوگیری کند همان طور که در بالا نیز گفته شد اگر سرمای داخل یخچال از آن خارج شود و گرما جای آن را بگیرد نه تنها مواد غذایی داخل یخچال شما بلکه موتور دستگاه شما نیز آسیب می بیند و خسارت جدی به دستگاه شما وارد می شود.

بوی بد داخل یخچال فریزر زیرووات

یکی دیگر از مشکلات اعصاب خورد کن و مزخرفی که ممکن است برای یخچال فریزر رخ دهد این است که بوی بسیار بدی داخل یخچال فریزر را پر کند به طور کلی این وظیفه بوگیری با ذغال داخل یخچال زیرووات است ولی ممکن است ذغال بوگیر خراب شده باشد دلیلی که باعث وجود این بوی بد در یخچال فریزر می شود این است که غذایی در یخچال بیش از تاریخ انقضای خود وجود داشته باشد و گندیده باشد سپس بوی آن کل فضای یخچال فریزر را درگیر می کند از طرفی ممکن است این بوی بد از ترشیجات یا مواد غذایی بسیار بو دار نیز باشد.
برای رفع این مشکل کار زیاد سختی لازم نیست انجام دهید تنها کافی است که یخچال فریزر را خالی کرده با مقداری جوش شیرین و وانیل آن را شستشو دهید و ذغال را تعویض کنید تا بوی بد داخل یخچال فریزر را از بین ببرد.

نکته پایانی
به طور کلی مشکلات یخچال فریزر را نباید نادیده گرفت و تعمیر آن ها را به اصطلاح پشت گوش انداخت زیرا قطعات یک یخچال مانند یک زنجیره به هم ارتباط دارد و اگر قطعه ای در یخچال خراب شود به مرور زمان ممکن است به قطعات دیگر یخچال فریزر نیز آسیب جدی وارد کنید.
نکته بعدی که باید به آن دقت کنید این است که خیلی اوقات می توان قبل از اینکه مشکل جدی ایجاد شود با پیشگیری های ساده ای از ایجاد این مشکلات جلوگیری کرد مانند:

 

همچنین بخوانید:

تعمیر یخچال اسنوا

تعمیر یخچال قدیمی

 

 

 

سوالات متداول

چگونه یخچال فریزر خود را تراز کنیم؟

برای تراز کردن یخچال فریزر تنها کافی است که تراز سنج را برداشته و پایه های یخچال شل یا سفت کنیم تا با میزان شیبی که دستگاه دارد به تناسب برسد برای استفاده از تراز سنج تنها کافی است که این را بدانید زمانی دستگاه شما تراز شده است که سطح زیر تراز سنج سطحی صاف باشد و حباب وسط تراز سنج در وسط آن قرار داشته باشد.

چرا ویژگی تعمیر در محل مهم است؟

زیرا وقتی یخچال فریزر را بخواهیم از خانه به تعمیرگاه انتقال دهیم دردسر ها و هزینه زیادی برای ما ایجاد می شود و حتی ممکن است خود یخچال فریزر آسیب ببیند از طرفی تعمیر در محل باعث می شود که سریع تر مشکلات رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.