تعمیر یخچال ایکس ویژن

یخچال فریزر یکی از مهم ترین وسایلی است که در هر خانه ای وجود دارد. این وسیله مهم و پرکاربرد توانسته کار سخت و طاقت فرسای محافظت از مواد خانگی را به عهده گرفته و به بهترین نحو آن را انجام دهد. به طوری که مهم ترین برندهای صنعتی دنیا از سامسونگ و ال جی گرفته تا کمپانی جنرال الکتریک مشغول به ساخت این لوازم خانگی با ارزش شده اند و این وسیله چنان در بین مردم دنیا جا خوش کرده است که نه تنها همه از آن استفاده می کنند بلکه تقریبا هیچ راه دیگری برای حفظ مواد خوراکی وجود ندارد.


این وسیله ارزشمند و پرکاربرد ممکن است مانند هر وسیله دیگری خراب شود و نتوانید از خدمات ارزنده آن استفاده کنید. در نتیجه بهترین کار این است که برای تعمیر یخچال فریزر خود اقدام کنید و سپس با حفظ خونسردی مقاله زیر و دیگر مقاله ها را مطالعه کرده و سپس خود به عیب یابی مشکلات یخچال فریزر بپردازید.

چرا یخچال نیاز به تعمیر پیدا می کند؟

در صورتی که توانستید عیب یخچال را پیدا کنید خود دست به تعمیر یخچال فریزر نبرید زیرا به دلیل تخصصی بودن این وسیله ممکن است اگر دانش کافی برای تعمیر دستگاه را نداشته باشید خسارت جبران ناپذیری به دستگاه خود بزنید بهتر است از شرکت های مجاز مرکزی و تعمیرکارهای یخچال فریزر کمک بگیرید.
اما مشکل اصلی این است که چگونه تعمیرکار مناسب را پیدا کنید زیرا به دلیل بازار مناسب یخچال فریزر شغل های زیادی پدید آمده اند که پر طرفدارترین آنها تولید یخچال فریزر، فروش یخچال فریزر و تعمیرات یخچال فریزر است.

در این مقاله قصد داریم که نحوه تعمیر یخچال فریزر ایکس ویژن را برای شما بیان کنیم.

شرکتی داخلی که در سال 1385 تاسیس شد و کیفیت کار آن به قدری بالا بود که نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز فعالیت می کند. لازم است بدانید که مشکلات یخچال فریزر به طور کلی یکی هستند ولی راه حل های آنها متفاوت است و در برخی از مدل ها مشکلات به گونه دیگری رفع می شود ما در این مقاله سعی داریم تمامی راه حل ها و علل مشکلات یخچال فریزر ایکس ویژن را برای شما بگوییم.

خرابی برد الکترونیکی یخچال فریزر

یکی از مهم ترین اجزای هر یخچالی موتور و برد الکترونیکی آن است. موتور یخچال فریزر مانند قلب آن و برد یخچال مانند مغز یخچال است. در نتیجه برد الکترونیکی به طور کلی وظیفه دارد که تمامی فعالیت های درون یخچال را بررسی کرده و برای آنها دستوراتی را ارسال کند که میزان سرمایش یخچال تنظیم باشد و یخچال فریزر شما آسیب نبیند.

اما اگر برد یخچال خراب شود فعالیت های یخچال به مشکل خورده و مواد غذایی شما درون آن آسیب می بیند. برد یخچال فریزر ایکس ویژن شما ممکن است به دلایلی مختلفی کار نکند. ممکن است سیم کشی دستگاه آسیب دیده باشد یا نوسانات برق خانه شما بسیار بالا باشد و به برد یخچال فریزر شما آسیب برسد.

اگر نوسانات برقی یخچال فریزر شما بالا است بهتر است از برق کار کمک گرفته یا از محافظ استفاده کنید زیرا نه تنها یخچال فریزر شما بلکه وسایل دیجیتال دیگر شما نیز ممکن است آسیب ببیند. از طرفی ممکن است یخچال را با آب شسته باشید در نتیجه برد یخچال شما خراب شده باشد برای تعمیر برد یخچال فریزر نیاز به تعمیرکار یخچال فریزر دارید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

سرمایش یخچال فریزر مهم ترین و اصلی ترین فرآیند یخچال فریزر است.

کم کاری یا زیاده روی در این فرآیند باعث خراب شدن مواد غذایی در یخچال فریزر است. اگر گرم باشد مواد غذایی خراب شده و اگر سرد باشد آنها یخ می زنند و در بیشتر موارد نشانگر مشکل جدی در یخچال است. برای عیب یابی مشکل یخ زدگی مواد غذایی باید موارد زیر را بررسی کنید.

  1. ممکن است به طور اشتباه درجه یخچال را بسیار زیاد کرده باشید بررسی کنید و دمای آن را به طور مناسب و استاندارد تنظیم کنید سپس بررسی کنید که سنسور دمای یخچال مشکلی نداشته باشد. سنسور دما وظیفه دارد وقتی دمای یخچال بیش از حالت عادی زیاد شد یا کم تر از حالت عادی به موتور دستور سرما سازی بدهد و موتور را قطع و وصل کند. در نتیجه اگر سنسور دمای یخچال خراب شده باشد موتور یخچال فریزر شما نیز خراب می شود.
  2. ممکن است این مشکل به علت خرابی برد، خرابی دمپر یا یخ زدگی کانال هوا نیز باشد و سرمای زیادی را به داخل یخچال فریزر انتقال دهد. بعد از اینکه عیب یخچال خود را فهمیدید بهتر است برای رفع این مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید.

نکاتی که قبل از تعمیر یخچال باید بدانید

خرابی موتور یخچال فریزر ایکس ویژن

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر شما رخ دهد این است که ممکن است موتور یخچال شما خراب شود. موتور یخچال یکی از مهم ترین عضوهای یخچال است به طوری که می توان گفت موتور یخچال شما قلب یخچال شما است وظیفه اصلی موتور یخچال فریزر این است سرمای مورد نیاز یخچال فریزر را تولید کنید و این وظیفه را این گونه انجام می دهد که سنسور دما وقتی تشخیص دهد که دمای یخچال زیاد است به موتور یخچال فریزر دستور روشن شدن می دهد. موتور شروع به کار کردن می کند و سرمایش یخچال را تا وقتی که دمای آن به حد نصاب رسید فراهم می کند و زمانی که دمای یخچال شما به حد مناسبی رسید سنسور دما دستور می دهد که موتور دیگر کار نکند. ممکن است موتور یخچال فریزر شما خراب شده باشد به این صورت که تا شروع به کار می کند زودتر از زمانی که باید خاموش می شود و سرمای مورد نیاز شما را به حد کافی فراهم نمی کند. از طرفی ممکن است کندتر از حالت معمول به سرد کردن یخچال فریزر بپردازد برای رفع این مشکل ابتدا سنسور دما را چک کنید و بعد از بررسی آن مطمئن شوید غذای خیلی گرم در یخچال فریزر نگذاشته اید یا اینکه یخچال فریزر در کنار یک وسیله گرم یا نور مستقیم آفتاب قرار نگرفته باشد بعد از بررسی تمامی موارد بالا به بررسی موتور بپردازید در صورت خرابی موتور باید آن را تعویض کنید.

روشن نشدن یخچال فریزر

ممکن است یخچال فریزر شما روشن نشود و به طور کلی از کار افتاده باشد و سرمایی را تولید نکند این یکی از مهم ترین مشکلاتی است که ممکن است برای یخچال فریزر شما رخ دهد و باید آن را سریعا رفع کنید تا مواد غذایی شما آسیب نبیند. برای رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که یخچال فریزر شما به برق است بعد از آن بررسی کنید پریز شما برق تولید می کند یا خیر. همچنین بررسی کنید سیم و دوشاخه یخچال فریزر شما آسیب ندیده باشد بعد از بررسی این مورد به بررسی سیم پیچی های داخلی یخچال بپردازید. از طرفی بررسی کنید رله اورلود دستگاه نیز خراب نشده باشد همچنین ممکن است این مشکل به برد یخچال شما ارتباط داشته باشد برای رفع این مشکل می توانید از تعمیرکار کمک بگیرید.

بوی بد داخل یخچال فریزر

یکی از ساده ترین و در عین حال آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر شما رخ دهد، این است یخچال فریزر شما بوی بدی بدهد.

تعویض فیلتر یخچال های آسیایی

این مشکل ممکن است به علت های مختلفی ایجاد شود. از طرفی می تواند بوی مواد غذایی بو دار داخل یخچال فریزر باشد یا اینکه غذای شما در یخچال فریزر گندیده باشد یا یخچال فریزر شما کثیف باشد. برای رفع این مشکل لازم است که ابتدا یخچال فریزر را خالی کرده و آن ماده را دیگر در یخچال فریزر خود نگذارید و یخچال فریزر خود را حسابی بشویید برای شستشوی بهتر می توانید از وانیل و جوش شیرین استفاده کنید. از طرفی ممکن است ذغال بوگیر یخچال فریزر شما سوخته باشد بهتر است آن را نیز با چند ذغال کبابی عوض کنید تا دیگر این بو در یخچال شما پخش نشود.

نکته پایانی

به طور کلی مشکلات یخچال فریزر را نباید نادیده گرفت و تعمیر آن ها را به اصطلاح پشت گوش انداخت زیرا قطعات یک یخچال مانند یک زنجیره به هم ارتباط دارد و اگر قطعه ای در یخچال خراب شود به مرور زمان ممکن است به قطعات دیگر یخچال فریزر نیز آسیب جدی وارد کنید.
نکته بعدی که باید به آن دقت کنید این است که خیلی اوقات می توان قبل از اینکه مشکل جدی ایجاد شود با پیشگیری های ساده ای از ایجاد این مشکلات جلوگیری کرد مانند:

سوالات متداول

چرا درب یخچال فریز را باید همیشه ببندید؟

زیرا وقتی درب یخچال فریزر باز بماند سرمای داخل یخچال خارج شده و گرما جای آن را پر می کند در نتیجه موتور یخچال فریزر مجبور می شود بیشتر از حالت عادی کار کند و خراب می شود.

چرا موتور و برد یخچال فریزر قلب آن هستند؟

زیرا موتور یخچال فریزر سرمای مورد نیاز یخچال فریزر را تامین می کند و برد یخچال فریزر دستور های لازم برای انجان خدمات به یخچال فریزر می دهد و کنترل اصلی یخچال فریزر را نظاره می کند.

علت یخ زدگی مواد غذایی در یخچال فریزر چیست؟

ممکن است درجه یخچال فریزر کمتر از حالت عادی و استاندارد باشد از طرفی ممکن سنسور دمای یخچال فریزر نیز آسیب دیده باشد و سیستم دیفراست یخچال فریزر شما به درستی کار خود را انجام ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.