بوی سوختگی ماشین لباسشویی چگونه رفع می شود؟

اگر ماشین لباسشویی شما بوی سوختگی می دهد دردسر جدی و خطرناکی برای شما پیش آمده است بهتر است این مورد را بسیار جدی بگیرید زیرا بوی سوختگی ماشین لباسشویی جزو خطرناک ترین مشکلات ماشین لباسشویی ها است زیرا لباسشویی در این حالت پر از جریان الکتریسیته هست و ممکن است یا خودش بسوزد یا اگر به آن دست بزنید برای شما خطر برق گرفتگی داشته باشد.

پیشنهاد میکنیم که این مشکل را خود شما به تنهایی حل نکنید زیرا ممکن است به علت پیچیده بودن و تخصصی بودن این مشکل آسیب جدی به خود یا ماشین لباسشویی وارد کنید و یا مجبور شوید خرج بیشتری برای تعمیر آن بدهید در این مقاله این مشکل را با راه حل و اتفاقاتی که باعث رخ دادن آن شده است بیان کردیم و توضیح مفصلی درباره آن ها به شما ارائه دادیم.

تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

خرابی تسمه ماشین لباسشویی

دیگ ماشین لباسشویی با استفاده از یک‌ تسمه به موتور دستگاه وصل شده است. اگر تسمه شما آسیب دیده باشد، دچار پارگی کوچکی شده و با سایش به قطعات دیگر دستگاه گرمایی ایجاد می شود که به مرور زمان این گرما زیاد شده و باعث بوی سوختگی دستگاه یا خراب شدن قطعات دیگر می شود بهتر است داخل و قطعات درونی لباسشویی را چک کرده و در صورت خراب شدن تسمه دستگاه باید آن را تعویض کنید.

موتور ماشین لباسشویی

بعد از بررسی تسمه لباسشویی بهتر است به بررسی موتور ماشین لباسشویی بپردازید. موتور دستگاه ممکن است از خود بوی سوختگی منتشر کند که این اتفاق ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. از جمله:

  1. شما بیش از حد معمول از دستگاه استفاده کرده باشید.
  2. ممکن است موتور ماشین لباسشویی به خاطر زیاد بودن حجم لباس ها در دیگ بوی سوختگی از خود منتشر کند. بهتر است میزان لباس ها را در لباسشویی کم کنید.
  3. ممکن است به علت اینکه سیم پیچی دستگاه خراب شده باشد از لباسشویی بوی سوختگی بیاید بهتر است بررسی کنید تا ببینید کجای سیم پیچی لباسشویی دارای مشکل شده است و آن را درست کنید.
  4. ممکن است سفت بودن تسمه باعث این مشکل شده باشد. بهتر است سایز تسمه های ماشین لباسشویی خود را تعویض کنید.

اگر مشکل موتور شما با این موارد رفع نشد با قائم سرویس تماس بگیرید تا در صورت نیاز تعمیرکاران زبده خود را برای تعمیر ماشین لباسشویی شما اعزام کند.

خراب شدن کلاچ (لباسشویی های درب از بالا)

کلاچ لباسشویی وسیله ای است که برای ماشین لباسشویی های درب از بالا استفاده می شود. این قطعه وظیفه چرخاندن سبد شستشو ماشین لباسشویی های قدیمی و درب از بالا را دارد. اگر این وسیله خراب شود سبد شستشو ماشین لباسشویی کار نمی کند و در نتیجه بوی سوختگی می آید.

اگر در لباسشویی درب از بالای خود بوی سوختگی به همراه صدای وحشتناکی احساس کردید بدانید که کلاچ شما خراب شده است ممکن است به علت قدیمی بودن، این قطعه به راحتی پیدا نشود ولی شما می توانید با شرکت قائم سرویس تماس بگیرید تا تعمیرکاران خود را برای تعمیر یا تعویض قطعه کلاچ شما اعزام کند.

سوختن سیم کشی ها

اگر سیم کشی های ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده باشد و یا اتصالی کند، تمامی قطعات ماشین لباسشویی دچار جریان الکتریکی می شوند. دستگاه داغ کرده و به مرور عایق و پلاستیک دور سیم ها میسوزد. اگر قصد تعویض سیم کشی دستگاه خود را دارید از تعمیرکار کمک بخواهید یا خودتان اگر وارد هستید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید.

تعمیر لباسشویی در نیاوران

دو شاخه برق

ممکن است گاهی اوقات بوی سوختگی از دو شاخه باشد زیرا دو شاخه دستگاه شما اتصالی کرده است و این بسیار خطرناک است. چه برای لباسشویی چه برای شما. دو شاخه ها ممکن است به دستگاه شما آسیب بزند بنابراین بهتر است از سه شاخه استفاده کنید تا مشکلات کمتری برای دستگاه شما ایجاد شود. اما پریزهای سه شاخه بسیار کم پیدا می شوند زیرا در کشور ما اکثر پریزها دو شاخه میسازند. برای تعویض پریز و دوشاخه خود از تعمیرکار لباسشویی یا برق کار کمک بگیرید.

سوختن لاستیک المنت

برای حفاظت و آب بندی المنت، لاستیکی به روی آن پیحیده شده است زمانی که المنت شروع به داغ شدن بکند و بیش از حد معمول و در تایم بیشتری داغ شود پلاستیک می تواند کمی آب شده باشد و بوی سوختگی زیادی راه بیاندازد این قطعه در هر ماشین لباسشویی روند تعمیر متفاوتی دارد و نیاز به مطلبی مفصل دارد.

قرقره موتور

قرقره موتور یکی از قطعاتی است که باعث شروع کار ماشین لباسشویی می شود و این قطعه ممکن است زنگ بزند اگر این قطعه زنگ بزند یا خراب شود، اصطکاک زیادی دریافت می کند. این اصطکاک می تواند قطعه را به مرور ذوب و داغ کند، تا جایی که بوی سوختگی بدی از ماشین لباسشویی بلند شود. قرقره موتور از قطعاتی است که تعمیر آن اهمیت زیادی دارد و باید بسیار دقت کنید که اگر تخصص تعمیر این قطعه را ندارید با تعمیرکار تماس گرفته تا قطعه را تعمیر یا تعویض کند.

تعمیر لباسشویی سطلی

خرابی پمپ ماشین لباسشویی

اگر در هنگام چرخه شستشو بوی سوختگی استشمام می کنید، ممکن است مشکل از پمپ و موتور لباسشویی باشد. اگر مشکل از پمپ باشد به این علت است که پمپ ماشین لباسشویی آب را در خود نگه داشته و تخلیه نمی کند برای اینکه مطمئن شوید مشکل از پمپ ماشین لباسشویی است بررسی کنید که پره های موتور یا پروانه با دست می چرخند یا خیر. اگر نچرخیدند موتور و پمپ ماشین لباسشویی دچار مشکلی جدی شده است برای تعمیر یا تعویض پمپ و یا موتور به علت این که قطعات پیچیده و مهمی هستند بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.
شرکت قائم سرویس با سابقه ۲۰ سال فعالیت در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی توانایی زیادی دارد. همچنین شرکت ما دارای نمایندگی های ۵ شرکت معتبر جهان سامسونگ، آاگ، جنرال الکتریک، بوش و ال جی است. شرکت ما جزو شرکت های مجاز مرکزی به حساب می رود. اگر در تعمیر ماشین لباسشویی خود به مشکل خوردید و نیاز به کمک داشتید می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان قائم سرویس:
02122300020

02188583946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.